• 1
  • 2
2025-04-29, 18:38
Medlem
LexSinners avatar
Jag gjorde en beställning på en drogmarknadsplats som är väldigt populär i Sverige, och till min förvåning efter jag klickar på knappen så ser jag att jag precis har postat mina personuppgifter som ett omdöme till en produkt jag köpt förut. Så klickar man in på knarket eller säljarens profil så står det:
Citat:
5/5

Förnamn Efternamn
Adress
Postkod Stad

2025-04-**
Jag märkte det direkt att jag gjort fel, jag postade mina adressuppgifter som ett omdöme till en produkt, och jag postade mitt omdöme till en produkt som en beställning till en säljare. Trots att både jag och säljaren har rapporterat annonsen och kontaktat supporten så försvinner inte omdömet och mitt namn står där för alla att se. Eller namnet på personen som ställt upp att ta emot knarket åt mig. Så skulle det ju kunna vara och sanningen är att det är faktiskt så, men jag vill ändå ha bort det här omedelbart. Det har stått kvar i över 10 dygn. Vad kan man göra åt detta? Inte en chans att det håller juridiskt att tillhandahålla en hemsida där mitt namn står öppet bredvid massor av droger, när jag inte har något med droger att göra.
Citera
2025-04-29, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LexSinner
Vad kan man göra åt detta? Inte en chans att det håller juridiskt att tillhandahålla en hemsida där mitt namn står öppet bredvid massor av droger, när jag inte har något med droger att göra.
Exakt vad har du tänkt att göra åt en sådan sak på juridisk väg? Är du villig att gå till en myndighet och göra en icke-anonym anmälan?
Citera
2025-04-29, 19:27
Medlem
LexSinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Exakt vad har du tänkt att göra åt en sådan sak på juridisk väg? Är du villig att gå till en myndighet och göra en icke-anonym anmälan?
GDPR? Mitt namn står redan helt öppet, det är ett under att jag inte fått påhälsning av polisen än. Jag går gärna dit och anmäler men jag frågar er först om det är någon idé.
Citera
2025-04-29, 19:30
Medlem
Citat:
GDPR? Mitt namn står redan helt öppet, det är ett under att jag inte fått påhälsning av polisen än. Jag går gärna dit och anmäler men jag frågar er först om det är någon idé.
Lär bli lite knivigt. Och du lär få aningens ökat span på dig om du gör det.

Men att vända sig till IMY blir rätt tufft. De har ju knappast ett organisationsnummer.
Citera
2025-04-29, 19:31
Medlem
ethernals avatar
Citat:

namn och folkbokföringsadress strider inte mot gdpr.
samtidigt är du orolig för att få husis från polisen, men du frågar oss om du borde göra en polisanmälan om att din folkbokföringsadress blivit publicerad på känd köpplats för narkotika? du tror inte du kommer få husis då?

mod får gärna förvisa den här tråden till papperskorgen
Citera
2025-04-29, 19:31
Medlem
SirTomhamHatts avatar
Citat:

GDPR mot en sida på darkweb som sammanlänkar säljare och köpare av narkotika? Du skojar?

Du kan ju kolla om sidan har någon ansvarig admin som har lagt upp namn och adress som du kan stämma. Men eftersom sidan fortfarande existerar så skulle jag gissa på att så inte är fallet.
Citera
2025-04-29, 19:33
Medlem
Citat:
Jag gjorde en beställning på en drogmarknadsplats som är väldigt populär i Sverige, och till min förvåning efter jag klickar på knappen så ser jag att jag precis har postat mina personuppgifter som ett omdöme till en produkt jag köpt förut. Så klickar man in på knarket eller säljarens profil så står det:

Jag märkte det direkt att jag gjort fel, jag postade mina adressuppgifter som ett omdöme till en produkt, och jag postade mitt omdöme till en produkt som en beställning till en säljare. Trots att både jag och säljaren har rapporterat annonsen och kontaktat supporten så försvinner inte omdömet och mitt namn står där för alla att se. Eller namnet på personen som ställt upp att ta emot knarket åt mig. Så skulle det ju kunna vara och sanningen är att det är faktiskt så, men jag vill ändå ha bort det här omedelbart. Det har stått kvar i över 10 dygn. Vad kan man göra åt detta? Inte en chans att det håller juridiskt att tillhandahålla en hemsida där mitt namn står öppet bredvid massor av droger, när jag inte har något med droger att göra.

Posta fler omdömen med random namn... haha hur i helvete lyckades du med detta ?

Finns det ingen admin du kan kontakta? Om det är den största marknaden hänger ägaren/admin på ett vanligt darkweb forum. Kika huvudtråden om drogshoppar så hittar du till forumet och ta kontakt därigenom, han brukar vara väldigt aktiv.

E: givetvis är det inte du som postat omdömet, det är någon som jävlas med dig. Är du med på noterna ?

Och för att stanna on topic. Klart du kan polisanmäla men det kommer inte leda till nånting, möjligtvis att du får ett hembesök av polisen men tveksam på den.
Som sagt, vem som helst kan ju ha postat dina uppgifter.
Senast redigerad av firmahasten 2025-04-29 kl. 19:37.
Citera
2025-04-29, 19:35
Medlem
LexSinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Posta fler omdömen med random namn... haha hur i helvete lyckades du med detta ?

Finns det ingen admin du kan kontakta? Om det är den största marknaden hänger ägaren/admin på ett vanligt darkweb forum. Kika huvudtråden om drogshoppar så hittar du till forumet.

E: givetvis är det inte du som postat omdömet, det är någon som jävlas med dig. Är du med på noterna ?
Ja alltså jag gjorde ju beställningen från Tails med anonym kryptovaluta så dom kommer inte hitta några spår på att det faktiskt var jag som postade uppgifterna, men det är ju 100% mitt namn, därför är jag angelägen om att få bort det.
Citera
2025-04-29, 19:38
Medlem
Citat:
Ja alltså jag gjorde ju beställningen från Tails med anonym kryptovaluta så dom kommer inte hitta några spår på att det faktiskt var jag som postade uppgifterna, men det är ju 100% mitt namn, därför är jag angelägen om att få bort det.

Kolla stora tråden om drogshoppar så hittar du till forumet och kontakta admin där.
Citera
2025-04-29, 20:10
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Hahahaha. Ett av de sjukaste misstagen man kan göra på darknet. Hahahahah fyfan vilken blunder

Redig baksmälla för TS. Ny nivå av ångest

TS. Inte mycket att göra. Gå inte till polisen. Då fattar de ju att du är den som skrivit för h ur annars hade du funnit ditt namn där?

Fortsätt försöka få bort kommentaren utan polisens inblandning och försök skita it och gå vidare. Hör polisen av sig om något så spelar du dum att du inte vet någonting. Vem som helst hade kunnat skriva den? Tveksamhets elementet finns där då.

En kommentar betyder ingenting för polisen, man måste faktiskt ha något värt också för att ge sig på folk. Med tur så skiter de i kommentaren för de har inte tid att jaga en gammal kanske felaktig information på en kommentar. Finns inga bevis.

Går du till snuten så är det ju glasklart att du skrev den för hur annars visste du att kommentaren existerade? Då säger du att du hänger på drogshoppar garanterat.
Senast redigerad av Niggward 2025-04-29 kl. 20:12.
Citera
2025-04-29, 20:16
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Citat:
Tror inte en hemsida som säljer knark bryr sig om GDPR. Du får väl traska in på polisstationen och göra en anmälan...
Tips dra ner på knarkandet det gör en dum
Citera
2025-04-29, 20:25
Medlem
YP4XQs avatar
Det måste väl inte vara du som har postat och skrivit det där ens? Alla kan väl börja posta sina ovänner där då
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in