2025-04-29, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Det är ju tänkbart att Ciaras efter det fysiska våldet sagt till Måns att hon kommer anmäla honom.

Absolut kan det vara så, vilket jag inte finner är konstigt. Desto konstigaste är det att Måns frivilligt bjuder in media för att förklara sin sanning. Det har dock alla rätt till att göra, precis som Ciara. Men att då väldigt tydligt förneka saker och ting *förutom* att han bl.a. har ett missbruk han inte är kvitt med än…

Dagen efter att intervjun blivit publicerad får vi tydlig, konkret fakta på att det mycket väl kan ha skett mer än så. Inte bara rykten. Ingenting som förvånar mig nämnvärt, däremot är ingen dömd än. Men att då gå ut som Måns gör i intervjun och skönmålar det mesta ser jag inget syfte med att göra. Möjligtvis för hans egen del till form av kontroll, han svarar ju efter ett manus han gått igenom 100-tals gånger för att inte säga fel eller häpnadsväckande.

Det är upp till rätten att döma givetvis. Men att han ”enbart” har har tagit droger utan att det medför negativa konsekvenser är väldigt ovanligt. Både för den som missbrukar men också personer runt omkring personen.

Tragiskt hur som helst. Ciara har säkerligen brister som vi flesta människor har, men Måns beteende verkar blivit värre med åren och uppenbart är att han inte längre kan dölja det.
Citera
2025-04-29, 13:27
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det gick ett rykte om Ugandas Diktator att han var kannibal och åt människokött under decennier.
Men inget konkret har någonsin kommit fram, inte ens efter hans död.

Under kalla kriget publicerade USA lögnaktig propaganda om Ryssland.
Eftersom det var fria gratis artiklar så var det främst Norrländska lokaltidningar
med skral ekonomi som återpublicerade dem här. Varpå Norrlänningar fick utbredd Ryssfobi.

Världen är full av rykten och lögnaktig propaganda. Rykten bör tas med en stor nypa salt.
Du har så rätt i det du skriver. Problemet är att många människor är mottagliga för rykten och skvaller. Många glömmer nu att Måns bara är anmäld och det betyder inte att han är skyldig. Men oavsett så skadar det här karriären enormt för Måns. Fortsättning följer..
Citera
2025-04-29, 13:28
Medlem
Snaran dras åt allt hårdare för Måns.
Citera
2025-04-29, 13:30
Avstängd
Slå tjejer. Det kommer straffa sig.
Citera
2025-04-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Du har så rätt i det du skriver. Problemet är att många människor är mottagliga för rykten och skvaller. Många glömmer nu att Måns bara är anmäld och det betyder inte att han är skyldig. Men oavsett så skadar det här karriären enormt för Måns. Fortsättning följer..
Tack, det var snällt sagt. Japp så har det alltid varit sedan stenåldern och framåt.
Men idag finns alla möjligheter att informera sig men man måste vara källkritisk.
Att Måns blivit polisanmäld betyder just bara det, än så länge.
Men folk vill ju gärna gå händelserna i förväg. Och sprida rykten.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-29 kl. 13:36.
Citera
2025-04-29, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hotellkudde
Vad jag inte har förstått sedan början är varför Måns sedan tidigt har just den avokat som han har. Fanns det från början indikationer på att allvarliga anklagelser faktiskt skulle bli tvungna till att bli bemötta med hjälp av en såpass skicklig avokat som Hanna faktiskt är?(På gott och ont)

Senaste intervjun där Måns alltså själv bjudit in Göteborgs-posten hävdar han att han inte vet om någon polisanmälan, men att det har ryktats om en sådan. Det är isåfall inte konstigt att han inte vet, eftersom han inte tagit del av den. Men frågan kvarstår starkt varför han anlitar typen av försvar som han gjort omgående. Visste han ändå, men ljög återigen under intervjun?
Klart han är högst medveten om vad han gjort under åren och att det finns folk som kommer träda fram och berätta. Så det är en klassisk och smart damage control från hans advokat att kontakta en journalist själv och erbjuda en story att skriva. Det blir då inte så många kritiska följdfrågor, sen är det vanligt att de har sina utvalda journalister som vet indirekt att de får första tjing att skriva när de håller det utan kritiska följdfrågor. Liknande upplägg som agenter och idrottare har.
Måns vingård är väl mest symboliskt då det ger lite gratis reklam till de viner som säljs i hans namn. Han har inget med dem att göra utan bara tjäna pengar som allt annan reklam. Går ju sedan länge under namnet Spons-Måns. Men när verkligheten kommer ikapp blir det nog betydligt mindre intäkter och samarbeten.
Citera
2025-04-29, 13:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Som Måns själv beskrev så har kokain blivit en normal utekväll de sista två åren.
Och han antydde ngt om att hamna i fel säng, som han absolut inte fick.
Kokain och amfetamin ger väl en väldig sexdrive vad jag förstår.

Så missbruk av de drogerna ger sexmissbruk skulle jag snarare tro.

Han snackade om sexmissbruk långt innan 2023. Redan när han var ihop med Marie Serneholt var han notoriskt otrogen och han pratade ut om de efter de gjort slut 2013-2014. Så du menar att han missbrukade kokain och amfetamin redan då, i linje med rykten?
Citera
2025-04-29, 13:46
Avstängd
Citat:
Vad jag inte har förstått sedan början är varför Måns sedan tidigt har just den avokat som han har. Fanns det från början indikationer på att allvarliga anklagelser faktiskt skulle bli tvungna till att bli bemötta med hjälp av en såpass skicklig avokat som Hanna faktiskt är?(På gott och ont)

Senaste intervjun där Måns alltså själv bjudit in Göteborgs-posten hävdar han att han inte vet om någon polisanmälan, men att det har ryktats om en sådan. Det är isåfall inte konstigt att han inte vet, eftersom han inte tagit del av den. Men frågan kvarstår starkt varför han anlitar typen av försvar som han gjort omgående. Visste han ändå, men ljög återigen under intervjun?

Om han varit våldsam mot henne är ju risken stor att hon anmäler. Han anlitade den advokaten direkt efter att Ciara skrivit sitt inlägg på instagram. En veteran i att försvara män i rättegångar om grov kvinnofridskränkning bland annat…
Citera
2025-04-29, 13:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Problemet är att han stoltserar framför sina halvdöda rankor i tweed och ger sken av att allt produceras på gården, vilket bla ni fallit för.

Hela hans "genuina" uppenbarelse är ju tydligen fake

Anders Öfvergård klockade honom som lögnare i programmet där han skulle hälsa på och hjälpa honom snickra. It takes one to know one?
Citera
2025-04-29, 13:51
Medlem
Citat:
Absolut kan det vara så, vilket jag inte finner är konstigt. Desto konstigaste är det att Måns frivilligt bjuder in media för att förklara sin sanning. Det har dock alla rätt till att göra, precis som Ciara. Men att då väldigt tydligt förneka saker och ting *förutom* att han bl.a. har ett missbruk han inte är kvitt med än…

Dagen efter att intervjun blivit publicerad får vi tydlig, konkret fakta på att det mycket väl kan ha skett mer än så. Inte bara rykten. Ingenting som förvånar mig nämnvärt, däremot är ingen dömd än. Men att då gå ut som Måns gör i intervjun och skönmålar det mesta ser jag inget syfte med att göra. Möjligtvis för hans egen del till form av kontroll, han svarar ju efter ett manus han gått igenom 100-tals gånger för att inte säga fel eller häpnadsväckande.

Det är upp till rätten att döma givetvis. Men att han ”enbart” har har tagit droger utan att det medför negativa konsekvenser är väldigt ovanligt. Både för den som missbrukar men också personer runt omkring personen.

Tragiskt hur som helst. Ciara har säkerligen brister som vi flesta människor har, men Måns beteende verkar blivit värre med åren och uppenbart är att han inte längre kan dölja det.

GP-intervjun: ”jag far alltid varit emot droger hela mitt liv men för två sedan dök det upp i turnébussen ”Alla andra” gjorde det”….sen gick missbruket så långt att han behövde ta tag i det så att ”jag inte skulle sluta på en plats jag absolut inte får hamna” . Då berättade han för alla närmaste och tog hjälp av folk som varit i samma situation. Och slutade ”det är jag väldigt glad och stolt över”.

Det enda Månz utelämnade är tidslinjen - när var det han tog tag i det och berättade för de närmaste? När skilsmässan var ett faktum och han var orolig vad som skulle komma fram eller var det efter Ciaras instainlägg? Han började ju inte med kokain 2023 och tog hjälp och slutade 2024 - det har han ju gjort nu.

Tycker för övrigt synd om Jonas Björkman om deras stiftelse fortfarande är välmående och alive - en av de absolut trevligaste personerna jag träffat genom jobb.
Citera
2025-04-29, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Han snackade om sexmissbruk långt innan 2023. Redan när han var ihop med Marie Serneholt var han notoriskt otrogen och han pratade ut om de efter de gjort slut 2013-2014. Så du menar att han missbrukade kokain och amfetamin redan då, i linje med rykten?
Jag tror nog MZ provat kokain långt tidigare. Har jag påstått att MZ provat amfetamin?
Ska du hänga ut hela kändiseliten som "sexmissbrukare"?
Jag väntar på att du ska hämta mina "citat" som du lögnaktigt påstår att jag skrivit om Chiara.

EDIT: Han har inte talat om sitt "sexmissbruk" däremot om sitt skämt med Andreas Wieze om "att han hade sex med sin sexterapeut".
100% skämt och självironi.
Och det vet du. Så sluta trolla i dina försök att sprida lögnaktiga rykten.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-29 kl. 14:10.
Citera
2025-04-29, 13:53
Medlem
DjPuttes avatar
Kallas bekräftelse behov och inget annat, Normalt skiljer man sig utan ngn jäkla propaganda skit!
När det hela lagt sig så är det Ciara som åkt dit för falska anklagelser mot MZ, istället för bara skriv på papper sitt lugnt och vänd blad i livet här är det karriärsmord och inget annat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in