Citat:
Ursprungligen postat av
Rikskrim08
Det är ju tänkbart att Ciaras efter det fysiska våldet sagt till Måns att hon kommer anmäla honom.
Absolut kan det vara så, vilket jag inte finner är konstigt. Desto konstigaste är det att Måns frivilligt bjuder in media för att förklara sin sanning. Det har dock alla rätt till att göra, precis som Ciara. Men att då väldigt tydligt förneka saker och ting *förutom* att han bl.a. har ett missbruk han inte är kvitt med än…
Dagen efter att intervjun blivit publicerad får vi tydlig, konkret fakta på att det mycket väl kan ha skett mer än så. Inte bara rykten. Ingenting som förvånar mig nämnvärt, däremot är ingen dömd än. Men att då gå ut som Måns gör i intervjun och skönmålar det mesta ser jag inget syfte med att göra. Möjligtvis för hans egen del till form av kontroll, han svarar ju efter ett manus han gått igenom 100-tals gånger för att inte säga fel eller häpnadsväckande.
Det är upp till rätten att döma givetvis. Men att han ”enbart” har har tagit droger utan att det medför negativa konsekvenser är väldigt ovanligt. Både för den som missbrukar men också personer runt omkring personen.
Tragiskt hur som helst. Ciara har säkerligen brister som vi flesta människor har, men Måns beteende verkar blivit värre med åren och uppenbart är att han inte längre kan dölja det.