2025-04-29, 10:11
Medlem
Varför har han ingen kuk?
Citera
2025-04-29, 10:24
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Jasså? Vad kallar du pälskappan de bär?
Sök vård, du behöver det.
Citera
2025-04-29, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Sök vård, du behöver det.
Vilken instution hjälpte dig mest? Med egenskapen att inte kunna upppfatta när nån skämtar.. Du kan inte ha det lätt här i livet du.
Citera
2025-04-29, 10:36
Medlem
Jordgubbes avatar
Fast vad är egentligen sant i den där historien från 2014? Ni som tar det här på stort allvar kan väl reda ut det.

https://faktoider.blogspot.com/2014/...h-i-polen.html
Citera
2025-04-29, 10:51
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Fast vad är egentligen sant i den där historien från 2014? Ni som tar det här på stort allvar kan väl reda ut det.

https://faktoider.blogspot.com/2014/...h-i-polen.html

Det står ju svart på vitt i din länk att nyheten är sann.

”Till sist kollade jag med min gode vän och författarkollega Artur Szulc som slutgiltigt bekräftade att det hela är...
Sant. Och enligt tv-inslag jag tittat på verkar ortsborna inte själva begripa vad kommunledningen håller på med. De skrattar åt politikerna...”
Citera
2025-04-29, 10:53
Medlem
DonaldBidens avatar
10 år har gått och vi har ännu inte förbjudit pedofilbjörnen?

Avgå alla!
Citera
2025-04-29, 11:19
Medlem
italiensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Tom är inte naken, hans pälskostym anses vara kläder. I ett avsnitt som utspelar sig i en westernmiljö råkar han dra av bältet på sina byxor - som är hans pälskostym när han ska dra vapen mot Jerry i en duell. Under allt har han kalsonger(!)

Listigt knep av serietecknarna att komma runt polska lagstiftningen.
Citera
2025-04-29, 15:08
Medlem
SnutteFia03s avatar
Det är moralpanik.

Vad baserar man att detta skulle vara skadligt för barn på, forskning eller sina egna vaga känslor och långsökta uppfattningar i ämnet?

Inga könsdelar syns, och det är, skulle jag säga, en väldigt avgörande faktor. Tygbjörnen har väl även vad som skulle anses vara päls, dvs det är inte ens naken hud vi talar om i det här fallet?

Jag har själv aldrig tänkt på Nalle Puh, eller andra liknande karaktärer som "nakna" i den meningen man kan tala om en människa's nakenhet även om de i vissa fall enbart bär en tröja.

Det finns så oerhört mycket annat som barn kommer i kontakt med som faktiskt kan vara problematiskt, så som porr eller grova våldsskildringar, som man kanske bör fokusera på istället. Dvs faktiska, realistiska problem, istället för att beklaga sig över att en fiktiv tygbjörn anses vara byxlös.
Citera
2025-04-29, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Vad betyder liberalkonservatism? Är det att man är socialliberal kring vissa frågor och konservativ kring andra?

Det betyder att man är liberal när det kommer till kapital och vilka restriktioner och lagar som rör näringslivet men konservativ när det kommer till vad folk ska få göra med sina liv.

Politikern ifråga är/var just liberalkonservativ.
Citera
2025-04-29, 16:51
Medlem
keckoishs avatar
Minns att jag tyckte det var lite sexigt när kängurumamman misstog Nasse för att vara hennes son och stoppade honom i en hård sele för att sedan springa med honom i selen. Någon som läst och känt detsamma? Är väl närmare 50 år sedan jag läste det nu. Eller ja, läste och läste förresten. Tittade på bilderna.
Senast redigerad av keckoish 2025-04-29 kl. 17:47.
Citera
2025-04-29, 17:10
Avstängd
Det är ju i Polen. Skulle stått i rubriken! Vem bryr sig om Polen, dom får väl göra hur dom vill.
Citera
2025-04-29, 17:44
Medlem
Kalle Anka borde väl i så fall klassas som barnporr eftersom knattarna springer omkring med nakna underkroppar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in