Citat:
Ursprungligen postat av
Googleroid
Men tjena?
Låter som en skandal som anas i horisonten.
Inte igentigen. Liberalernas siffror är svindåliga, och skall de finnas kvar efter valet så måste nånting göras. Johan Persson står för det gamla partiet. Skall Liberalerna göra sig relevanta igen så måste de göra lite som Lejonborg gjorde i valet 2002. Har för mig att de fick över 11% det valet och en av anledningarna var att de ville införa språktest.
Idén i sig kanske inte är det som gjorde dem framgångsrika, men att de stack ut ur mängden. De fick mycket skit för förslaget, men också mycket ros. Precis så som tex både vänstern, sd och miljöpartiet har klarat sig. Man kan inte föra en politik som litet parti där du inte stöter dig med nån. Då blir du inte relevant och det slutar med att rösten går nån annanstans.
Om jag varit L så hade jag spelat på det kort som Liberalerna är kända för: Skolan.
Nåt extremt förslag med en massa extra resurser till skolan, något som de andra partierna inte kan toppa med praktiska förslag och inte bara en siffra.
Tyvärr är Liberalerna ett parti som inte har nåt att säga till om idag, men skolan är såpass viktig för att få ett samhälle som på sikt kan få bort majoriteten av skjutningar och annat skit som händer i Sverige idag. En ungdom som klarar sina studier och tror på sig själv är mindre benägen att utföra sådana handlingar och har således större möjlighet att bli en medborgare som arbetar och betalar skatt.
Hade de också stått bakom extra resurser till vården i form av utredningar av barn i tidig ålder som behöver extra hjälp (tex utredning av ADHD mm) så hade man kunnat fånga upp ännu fler barn i skolan.
Hade Liberalerna gjort dessa sakerna så hade många arbetande i både skola och i vården troligen röstat på Liberalerna, kanske tillochmed polisen eftersom detta på sikt hade minskat deras arbetsbörda. Men det kräver ett radikalt utspel uppbackat med ett genomförande. Således bör inte Liberalerna sätta sig i regeringen "bara för att" vid nästa val, utan tvinga sina medarbetare att få igenom detta, annars byta sida. Annars kommer Liberalerna försvinna för gott.