Citat:
Öppen fråga till alla.
Så El och vatten är fixat och ni fortsätter i stort sett som vanligt men med lite ransoner osv. Men nu så kommer helt gäng gåendes mot ert hus då det lyser så fint när alla andra är mörka!?
Har ni tänkt på att täcka fönster eller på något sätt kamoflera er och ert hus så det inte skapar uppmärksamhet!
För en sak är säker, om jag ute på mat och husrum för min familj så kommer jag garanterat att "knacka" på där det lyser när inga andra har lyset på!
Hur tänker ni där? Täcka fönster, köra allt i källaren eller köra på och kommer det någon som har ni ju hagelbössan etc.
Jag har inget sommarställe så i en nödsituation så kommer jag garanterat att röra mig mot dom ställen jag vet kan potentiellt vara självförsörjande då att vara kvar i stan vid långvarigt avbrott inte kommer ifråga!
Så El och vatten är fixat och ni fortsätter i stort sett som vanligt men med lite ransoner osv. Men nu så kommer helt gäng gåendes mot ert hus då det lyser så fint när alla andra är mörka!?
Har ni tänkt på att täcka fönster eller på något sätt kamoflera er och ert hus så det inte skapar uppmärksamhet!
För en sak är säker, om jag ute på mat och husrum för min familj så kommer jag garanterat att "knacka" på där det lyser när inga andra har lyset på!
Hur tänker ni där? Täcka fönster, köra allt i källaren eller köra på och kommer det någon som har ni ju hagelbössan etc.
Jag har inget sommarställe så i en nödsituation så kommer jag garanterat att röra mig mot dom ställen jag vet kan potentiellt vara självförsörjande då att vara kvar i stan vid långvarigt avbrott inte kommer ifråga!
Vi bor bakom hoga staket och grindar, och har aven insynsskyddat pa baksidan samt bakre delen av huset, och eftersom det alltid ar soligt har vi black-out gardiner i alla fonster. Finns ju ingen anledning for oss att anvanda rummen mot gatan nar vi har rum pa baksidan anda.
El kommer vi anda inte att prioritera annat an portabla solceller for att ladda smagrejer som power banks, radio, telefoner etc. Det blir liksom inget upplyst hus av det, och varme behover vi inte eftersom det aldrig blir kallt dar vi bor. Sen har vi givetvis hundar och vapen, om det nu skulle bli en sadan situation. Men det kan aven bli sa illa att man inte ens kan bo kvar i sitt hus, utan far soka sig till andra delar av landet.
Enda sattet att "bli upptakt" ar val nar man gor upp eld och lagar mat, lukten sprider ju sig.