2025-04-28, 14:43
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PungKicker
Bevis för medvetenhet och kunskap bakom tänders design och vilken föda som tänderna effektivt ska hantera.
Du vet inte vad bevis är.

Citat:
Var vi allätare så hade vi haft klor och vassa tänder för att effektivt kunna jaga.
Vi hade inte behövt kniv och gaffel då.
Struntprat.

Citat:
Vi har platta tänder och käken kan röras i sidled, precis som hos andra växtätare som gudar har designat.
Mina tänder är inte platta. Sluta svamla.

Citat:
Visst hade jag haft ett förakt för både gudar, designkonst och vetenskap om jag påstod att människor är allätare som har naglar och platta tänder, och ett av naturens klenaste bett.
Du kan inte demonstrera någon sorts design. Du använder bara ordet för att slippa försvara det.

Citat:
Jag hade vart en troende idiot om jag hävdade att mainstreamens vetenskapsteorier är annat än påhitt som man endast kan tro på, eftersom bevis saknas gällande människans allätande kropp.
Det saknas inte bevis. Det är bara det att du inte vet vad bevis är och du struntar i allt du inte tycker om.

Citat:
Bevisen finns för design av gudar, och att människan inte är en allätare som "vetenskapen" och skolor vill.
Du har aldrig visat några som helst sådana bevis, så sluta ljuga.
Citera
2025-04-28, 14:46
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ja, vi släpper ut dig naken i skogen och ser hur många byten som du kan fånga och hur många allätande björnar och vargflockar som du lyckas försvara dig mot.

Är du överlägsen så borde du hoppa ner i närmaste björnområde på zoo.
Gör nacksving på björnjäveln bara. Sen klöser du björnen med dina naglar. Huden är tjock, pälsen med, men dina naglar är inte för att skala frukt, naglarna är dödliga vapen precis som dina platta tänder.

Återkom sen med bevis för din överlägsna jaktförmåga.

Man är inte en allätare för att man skjuter ett djur och äter upp det.
Man är bara en efterbliven växtätare som totalt saknar intelligens.
Våra hjärnor (alla andra än du) gör oss överlägsna. Varför skulle vi ta bort vår största fördel?
Ska du be björnen jaga utan sina ramar och käftar?
Du är en pajas.
Citera
2025-04-28, 14:52
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja, vi släpper ut dig naken i skogen och ser hur många byten som du kan fånga

Tramspelle. Jag är en människa. Som människa ligger min styrka i planering, tänkande och innovation. Jag jagar följaktligen med hjälpmedel och i samarbete med andra. Varför i hela friden skulle du ta bort alla mänskliga styrkor vid jämförelsen? Det är lika korkat som att ta bort björnens luktsinne, syn, tänder och klor. Clown

Citat:
Man är inte en allätare för att man skjuter ett djur och äter upp det.

Korrekt. Man är en allätare för att man är anpassad till att kunna äta många olika saker.
Citera
2025-04-28, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Nej! Bara om är så obildad och efterbliven att man inte förstår skillnaden mellan en vetenskaplig teori och när du använder ordet teori i vardagligt tal. Inom vetenskapen är en teori en väldigt välgrundad och testad förklaringsmodell baserad på mängder av fakta, observationer, och experiment.
För du menar vu knappast att du är så satans korkad egentligen att du tror att magnetism, elektricitet, atomer, bakterier eller gravitation, som alla är vetenskapliga teorier, är vilket påhittat trams som helst?

Allvarligt? Jag fattar att verklighetsuppfattningen blir lite haltande om man tror att världen fungerar som i barnböcker på dagis, men att tycka det är märkligt att björnar kan äta utan kniv och gaffel är ändå en ny nivå.

Du har inte tänkt på att anledningen till att det inte finns några neonröda tandlösa tigrar med hovar är för att dom alla dött av svält?

Det finns inget slumpmässigt med naturligt urval. Klor och tänder utvecklas gradvis genom små steg över miljontals år där varje steg ger en liten fördel för överlevnad och reproduktion.

Hur startade den gradvisa utvecklingen av jakt-tänder och tänder för plantor då?

bevis tack lol.

tänderna fungerar bara som gudar planerat, om tänderna skapades perfekta från början.

finns inga bevis för allätare med tänder "under evolution" som gjorde att dom inte fungerade till jakt just då men djuret fastade i generation efter generation tills tänderna hade evolutionerat klart, så jakten kunde inledas.

när får du klor och vassa tänder föresten?

klorna växer fram snart.
fortsätt ät kött bara så får du klor och vassa tänder tillslut, som alla andra allätare gjorde innan dom var allätare.
Citera
2025-04-28, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mino44
Hahaha, fan vad jag hade velat se en sån tiger!

Det är sådana som PungKicker ritar med färgkritor på dagis.
Citera
2025-04-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz

Du har aldrig visat några som helst sådana bevis, så sluta ljuga.

Här är bevisen listade: https://i.pinimg.com/originals/1e/63/71/1e637114af7b126e91b0ddda3620de0c.jpg
Citera
2025-04-28, 15:21
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Det är sådana som PungKicker ritar med färgkritor på dagis.

Och samtidigt argumentera för att de definitivt är optimerade rovdjur för att de trots allt fortfarande kan svälja.
Citera
2025-04-28, 15:34
Medlem
Citat:
Hur startade den gradvisa utvecklingen av jakt-tänder och tänder för plantor då?
bevis tack lol.

Kommer här även om jag garanterat är för korkad för att ens läsa det. Annars kan du kan ju ta en tripp till Naturhistoriska Riksmuseet och titta på det själv i helgen om du frågar mamma snällt.
https://www.slideshare.net/slideshow/evolution-of-teeth-in-vertebrates/142080022

Citat:
tänderna fungerar bara som gudar planerat, om tänderna skapades perfekta från början.

Tänder slits ner, utvecklar karies, kan växa fel och ofta orsaka dödliga medicinska problem så om det var rymd-Gandalf som designade tänder, så är han en jävla sopa eftersom till ohc med fulla sUzbekiska byggjobbare inte ens kan klanta till det lika mycket.

Om tänder vore "skapade perfekta från början" skulle vi inte se så många anatomiska brister i hur våra tänder utvecklas.

Citat:
finns inga bevis för allätare med tänder "under evolution" som gjorde att dom inte fungerade till jakt just då men djuret fastade i generation efter generation tills tänderna hade evolutionerat klart, så jakten kunde inledas.

Jo massor. Du bör som sagt prata med mamma och fråga om ni inte kan åka till Naturhistoriska i helgen. Du kan ju få pannkakor och sylt efteråt och leka lite i pysselhörnan.

Du är heligt korkad nämligen om du tror att djur fastade i 200-300 tusen år till dessa att de fick andra tänder.

Citat:
när får du klor och vassa tänder föresten?
klorna växer fram snart.
fortsätt ät kött bara så får du klor och vassa tänder tillslut, som alla andra allätare gjorde innan dom var allätare.

Eftersom du nu bevisligen inte använder någon som helst del av din hjärna, så får vi såklart fundera på hur evolutionen kommer att hantera det?
Citera
2025-04-28, 15:49
Medlem
Citat:
Eftersom du nu bevisligen inte använder någon som helst del av din hjärna, så får vi såklart fundera på hur evolutionen kommer att hantera det?

Okej den var bra.
Kändes precis så som jag hade skrivit till dig.

Om en intelligent växtätare väljer att vara en efterbliven allätare så återföds den antagligen som ett djur i nästa liv.
Ingen big deal egentligen
Citera
2025-04-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Tramspelle. Jag är en människa. Som människa ligger min styrka i planering, tänkande och innovation. Jag jagar följaktligen med hjälpmedel och i samarbete med andra. Varför i hela friden skulle du ta bort alla mänskliga styrkor vid jämförelsen? Det är lika korkat som att ta bort björnens luktsinne, syn, tänder och klor. Clown

Korrekt. Man är en allätare för att man är anpassad till att kunna äta många olika saker.

Inte speciellt manligt jämfört med rovdjur, att sitta och vänta med ett gevär, tills det dyker upp ett djur att skjuta.

Riktiga jägare föds med saftiga muskler och vassa tänder och klor för att slita djur i småbitar.
Dom behöver inga fegmetoder och gevär.

Självklart får du inte ta med dig gevär när du ska spöa en björn och bevisa hur lika ni är som allätare båda två.

Du hade omvandlas till björnbajs om du trodde att du är jämnlik med en allätare som björnen i en kamp.
Citera
2025-04-28, 16:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Inte speciellt manligt jämfört med rovdjur, att sitta och vänta med ett gevär, tills det dyker upp ett djur att skjuta.

Du tror jag bryr mig om vad du tycker är manligt?

Citat:
Riktiga jägare föds med saftiga muskler och vassa tänder och klor för att slita djur i småbitar.
Dom behöver inga fegmetoder och gevär.

No true scotsman.

Sopa.
Citera
2025-04-28, 20:44
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morgonstjaernan
Ja om själva poängen är att tro är det väl konstigt att visa säger sig kunna bevisa att Gud finns eller inte? Går det att tro om det samtidigt enligt vissa går att bevisa?

Varenda gång, alltså precis alla gånger utan undantag, så har vi genom historien alltid haft fel när vi använder vidskeplighet som förklaring.
Samma sak gäller nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in