2025-04-28, 13:12
Medlem
Stor förlust, finns ingen annan som har den pondusen å snackar klarspråk om allt.. Ingen reporter har lyckats knäcka honom hitils.
Citera
2025-04-28, 13:12
Citat:
Ursprungligen postat av Bandydraken
Han käftade emot Leif GW Persson i teve. Självklart kan inte Johan sitta kvar, som den person som så starkt upprört vår allra käraste rikskelgris (näst efter hans majestät konungen)

This !

Första tanken som dök upp, redan när jag såg tjafset insåg jag att han är rökt.
Citera
2025-04-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Eller tvärtom, en återgång till det som var förut, inget som helst samarbete med SD.

Jag tror faktiskt mer på detta, tyvärr vill jag säga, eftersom jag uppfattat Johan Pehrson som en någorlunda realistisk politiker (för att vara folkpartist/liberal).
Om dom väljer "andra sidan" så konkurrerar dom med C och då finns chans/risk att bägge åker ur, dela på ca 7%
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Lotta Edholm? Ja, då kan vi definitivt börjar göra definitvt bokslut över det parti som en gång i tiden hette "Folkpartiet"...

Tycker själv det är lite synd att Johan Pehrson avgår. Även om jag inte röstar på dem uppskattade jag hans stil och som jag upplevde det rakhet i kommunikationen.

Om det nu blir så, återstår att se, tycker Johan verka vara en frisk fläkt, röstar inte heller på (L).
Som sagt, verka rörigt ordentligt hos Liberalerna, typ fjärde avhoppet nu, blir det fler, kanske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sound69
Skulle inte förvåna mig om Romina Pourmokhtari tar över L-rodret.
Tycker själv det är lite synd att Johan Pehrson avgår. Även om jag inte röstar på dem uppskattade jag hans stil och som jag upplevde det rakhet i kommunikationen.
Pourmokhtari är piggare men Persson roligare.
Hur som helst så kommer valet 2026 att bli ett ytterligare val som i stort sett bara kommer att handla om SD.
Alltmedan de riktiga och viktiga problemen får vänta.
Citera
2025-04-28, 13:14
Medlem
Kalsarikannis avatar
Varför fick inte Aftonbladet ställa någon fråga?
Citera
2025-04-28, 13:15
Medlem
Jäklar vad han inte ville ha den där pressträffen
Citera
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Haha. Ja exakt. Det är ju väldigt mycket han uppnått. Eller snarare inget alls.

Han tänkte nog på sig själv. Han höll partiet kvar i riksdagen förra valet och han fick vara minster ett par år. Det är en tillräcklig merit. De kommande problemen för partiet får någon annan sköta. Han verkar inte ens ha orkat kratta manegen för en tilltänkt efterträdare. Hade partiet legat bättre till i opinionen hade han med största sannolikt inte avgått.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Han kanske känner på sig att det är sista gången som L sitter i riksdagen och därmed inte vill vara den som sitter som sista partiledaren i riksdagen för L. Det kan man förstå.

Nu är det ovanligt att partier ramlar ur riksdagen, har hänt 1991 för MP och 1994 för NyD. Men någon gång ska det hända igen och jag tror att L är det parti som ligger närmast till. Inte bara sämst opinionssiffror, dessutom äger inte längre någon enskild sakfråga som skolfrågan.

Väljer de en partiledare som inte vill samarbeta med SD - ja då kommer stödröstande M-väljare att försvinna. Dessutom så kan partiet knappast räkna med att få stödröster från vänstersidan. Deras hopp står till SD-hatande moderatväljare, men frågan är om dessa hatare ändå väljer att lägga sin röst på ett parti som då de facto blir en röst på S och V? De moderater som ogillar SD-samarbetet så mycket röstade förmodligen på C eller S i valet 2022.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vavadejasa
Pourmokhtari är piggare men Persson roligare.
Hur som helst så kommer valet 2026 att bli ett ytterligare val som i stort sett bara kommer att handla om SD.
Alltmedan de riktiga och viktiga problemen får vänta.

Inte ens libertarder vill ha kvinnliga främlingar som ledare.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Stor förlust, finns ingen annan som har den pondusen å snackar klarspråk om allt.. Ingen reporter har lyckats knäcka honom hitils.

Han snackade ju skit om Flashback också. Bara losers som skriver på det forumet.

Jag menar han om någon borde ju då ha ett konto här. Leda ett parti med knappa 2% i stöd det är ju verkligen att vara en förlorare det.
Citera
2025-04-28, 13:16
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Om dom väljer "andra sidan" så konkurrerar dom med C och då finns chans/risk att bägge åker ur, dela på ca 7%

Ja det vore ett drömscenario. Tyvärr så kommer nog ett av dessa partier att sitta kvar och det lutar åt C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in