2025-04-28, 10:00
Medlem
För att göra en lång historia kort, så har jag blivit beroende av oxy.

Började lite för ca ett år sedan med att jag tog någon 5 mg då och då. Köpte sedan på darknet, och det eskalerade. Till 20 mg, till 40, till 80 och de senaste 2 månaderna har jag tagit 240 eller lite mer per dag.

Nu har jag 11 80mg tabletter kvar. Skurit ner till 100 mg senaste två dagarna och är livrädd för jag känner sådana abstinenssymptom. Hur ska det gå att sluta helt?

Är så rädd. Har aldrig använt några droger innan detta. Har helt mig själv att skylla. Men är så otroligt rädd nu.
Citera
2025-04-28, 10:02
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Nä opiatberoende är ingen barnlek, hoppas det går bra för dig..
Citera
2025-04-28, 10:04
Medlem
Knappast till någon tröst alls men jag trodde jag skulle dö mer eller mindre och jag var i liknande sits , jag slutade tvärt dock , tror de kan vara "lättare" att fasa ut de
Citera
2025-04-28, 10:09
Avstängd
67arigGubbes avatar
Besök sjukvården och erkänn dina problem. Du kommer knappast ur beroendet utan hjälp.
Citera
2025-04-28, 10:12
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetinSthlm
För att göra en lång historia kort, så har jag blivit beroende av oxy.

Började lite för ca ett år sedan med att jag tog någon 5 mg då och då. Köpte sedan på darknet, och det eskalerade. Till 20 mg, till 40, till 80 och de senaste 2 månaderna har jag tagit 240 eller lite mer per dag.

Nu har jag 11 80mg tabletter kvar. Skurit ner till 100 mg senaste två dagarna och är livrädd för jag känner sådana abstinenssymptom. Hur ska det gå att sluta helt?

Är så rädd. Har aldrig använt några droger innan detta. Har helt mig själv att skylla. Men är så otroligt rädd nu.
Ta hjälp. Har en vän + familjemedlem som båda dött i det där, det är ingen lek.
Citera
2025-04-28, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
Knappast till någon tröst alls men jag trodde jag skulle dö mer eller mindre och jag var i liknande sits , jag slutade tvärt dock , tror de kan vara "lättare" att fasa ut de

Hur lång tid tog det för dig at må bra?
Citera
2025-04-28, 10:14
Medlem
Vad i helvete säger du. 240 gram om dagen ???? Du kommer fan dö med dom absen du kommer ha. Du måste ringa 112 och göra upp en plan för detta
Citera
2025-04-28, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ta hjälp. Har en vän + familjemedlem som båda dött i det där, det är ingen lek.

Hur dog de?
Citera
2025-04-28, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengrova
Vad i helvete säger du. 240 gram om dagen ???? Du kommer fan dö med dom absen du kommer ha. Du måste ringa 112 och göra upp en plan för detta

Mg
Citera
2025-04-28, 10:15
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetinSthlm
Hur dog de?
Överdoser. Ofta har ju missbrukare begränsning av kartor för att de inte ska tappa bort hur mycket de tagit. Båda gick över gränsen och hittades ett par dagar senare...
Citera
2025-04-28, 10:25
Medlem
Iboga?

Bra att du börjar trappa ned dock. Opiatberoende verkar inget kul.

Visste du inget om baksidorna av det innan du började..?
Citera
2025-04-28, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Iboga?

Bra att du börjar trappa ned dock. Opiatberoende verkar inget kul.

Visste du inget om baksidorna av det innan du började..?

Skulle nog inte våga ge mig på något hallucinogent, oövervakat.

Jo. Jag säger ju att jag får skylla mig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in