2025-04-23, 23:26
Medlem
Jocke är äcklig och använder dottern i reklam för att lura folk till att öppna plånboken: https://nyheter24.se/bloggbevakning/2021/01/05/barn-i-icke-barnrelaterad-reklam-pa-sociala-medier/

Tänk att hitta bilder där ens föräldrar använder ens barnkropp för att göra reklam mer potent.

Jag hade känt mig otroligt utnyttjad, och funderat om jag äger rätt till pengarna som mina föräldrar tjänade på att langa reklam.
Citera
2025-04-24, 01:39
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PungKicker
Jocke är äcklig och använder dottern i reklam för att lura folk till att öppna plånboken: https://nyheter24.se/bloggbevakning/2021/01/05/barn-i-icke-barnrelaterad-reklam-pa-sociala-medier/

Tänk att hitta bilder där ens föräldrar använder ens barnkropp för att göra reklam mer potent.

Jag hade känt mig otroligt utnyttjad, och funderat om jag äger rätt till pengarna som mina föräldrar tjänade på att langa reklam.
Jockeboy... mannen som skulle hyra ut sina egna barn, sjukare jävel får man leta efter.
Citera
2025-04-24, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Jockeboy... mannen som skulle hyra ut sina egna barn, sjukare jävel får man leta efter.

Han låtsades att det var ett skämt och att han aldrig skulle sälja bilder på dottern.

Samtidigt så betalade företagen för bilder där hans dotter används i reklam för deras företag.

Han borde sagt sanningen om att folk inte betalar lika bra som företagen gör för bilderna på hans dotter.

Sjukt, svar ja.
Citera
2025-04-24, 03:47
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Jockes film Feed kostade 20 miljoner att producera.
En mediumbudget för film ligger på 50-500 miljoner kronor.

När Jocke låtsas ha producerat en film så handlar det om att maximera vinst för något som minimerats i produktionskostnaden och kvaliteten.

Jocke var glad att fler såg Feed än filmen Black Adam med en produktionskostnad på 260 miljoner dollar, 2,6 miljarder kronor.

Så jobbar Jocke.

Han kan sockra en bajskorv och sälja den för priset av guld, till barn som inte vet nått om kvalite.
Jag är ganska säker att fler såg black Adam än feed på bio, om man ser till hela tiden båda filerna gick på bio. Dock svårt att få fram exakt hur många som såg på svensk bio.
Och black Adam har mycket bättre betyg på imdb än feed.
Citera
2025-04-24, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jag är ganska säker att fler såg black Adam än feed på bio, om man ser till hela tiden båda filerna gick på bio. Dock svårt att få fram exakt hur många som såg på svensk bio.
Och black Adam har mycket bättre betyg på imdb än feed.

I Sverige kan man vinna guldbagge pris för lågbudgetfilm med 4,8 av 10 i betyg.
Så pass låg kvalite har svensk film, och så lågt ligger ribban för det mest åtråvärda priset inom svensk filmindustri.

Jockiboi har visat oss detta.

Han skröt och ljög om att han producerade filmen. För att lura ungar till biljettköp.

Sjukt att ljuga om en sån sak, och bli inskriven som filmproducent på imdb... fast han inte ens kan producera film eller skriva manus.
Citera
2025-04-24, 04:46
Medlem
vichy6s avatar
Jocke värnar inte om barnens bästa.

Han vill att de ska synas ( och han med dem ) till varje pris.

Det är ett klockrent exempel på när 20 år av terapi inte fungerat.
Citera
2025-04-24, 23:28
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
I Sverige kan man vinna guldbagge pris för lågbudgetfilm med 4,8 av 10 i betyg.
Så pass låg kvalite har svensk film, och så lågt ligger ribban för det mest åtråvärda priset inom svensk filmindustri.

Jockiboi har visat oss detta.

Han skröt och ljög om att han producerade filmen. För att lura ungar till biljettköp.

Sjukt att ljuga om en sån sak, och bli inskriven som filmproducent på imdb... fast han inte ens kan producera film eller skriva manus.
Joakim ville ju producera film i Hollywood.
Vill han fortfarande producera film måste han lära sig att ta till sig av kritiken så han inte gör samma fel i nästa film.
Citera
2025-04-24, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Joakim ville ju producera film i Hollywood.
Vill han fortfarande producera film måste han lära sig att ta till sig av kritiken så han inte gör samma fel i nästa film.

Han har INTE skrivit manus eller producerat film nånsin.

Han blev kontaktad av bedragare som hade hört att Jocke gärna lurar sina fans.

Det hände med musiken, med filmerna, DJ-skådespelet, och såklart med krypto.

Skurkar kontaktar Jocke och föreslår att Jocke ska låtsas producera film, musik och krypto, för att lura alla barn till att investera deras föräldrars pengar i Jockes lågkvalitets-produkter och projekt.

Jocke bryr sig enbart om att visa hatarna hur duktig han är.
Det spelar ingen roll för honom om han måste låtsas. Han kan inte känna skam eller ens empati för offren.

När Jocke hade betalnummer i en 24 timmars livestream gjorde han liknande.
Han kontaktades av nån som kunde ordna betalnummer och lura ungar på tiotusentals kronor.

Jocke är den som bedragarna kan kontakta när dom har kommit på nya sätt att lura sina fans på pengar.
Han är den största sellouten nånsin.

Kunde han byta sina barn mot ett filmpris i hollywood så hade han gjort det utan att tveka.

Det viktigaste för Jocke är att folk inte inser hur efterbliven han egentligen är, och därför handlar allt om att ljuga om hur duktig han är. En riktig mångsysslare som konstigt nog saknade all passion och intresset för att skapa film och musik.

Att en lågbudget film med 4,8 av 10 i betyg har fått guldbaggepris och utmålats som en enorm framgångssaga, av Jocke själv. Det bevisar ganska mycket.

Jocke presenterade filmproducenten för publiken, på premiären av filmen.
Sen återgick han till att låtsas att han själv var producenten, i syfte att lura ungarna och hans mamma som gärna får tro att Jocke kan producera film och har lyckats bra på första försöket.

Han är en lortig tattare som låtsas att han är en stor artist och filmproducent, fast han egentligen bara är duktig på att lura barn som saknar en kritiskt tänkande förmåga.
Citera
2025-04-28, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
En sak jag inte begriper om man förfäktar att Jocki och Danjal är de stora ekonomiska skurkarna: om Danjal har tillgång till verkligt stora pengar, varför hyr han ett litet kyffe i ett område där det mest bor gästarbetare..? I Dubai bor man i friliggande bostäder om man har pengar, typ en sån villa som hyrdes när norrköpingsligan var på besök. På IG verkar tro att Nissan är ett bilmärke att skryta med? Han samarbetar dessutom med folk som uppenbart är bluff (investeringskurser haha!). Varför beblanda sig med folk som är nån sort Olof G?

Var finns pengarna, liksom...? Pank är Danjal förstås inte, han verkar leva helt ok, men riktigt förmögen...? Tveksamt.

Samma med J&J. De har en villa, men det är ju resultatet av många års arbete, den är dessutom bunden i bolaget. Jag kan inte se någon direkt extravagans i övrigt, möjligen i en klocksamling för några år sen. Däremot verkar de jobba extremt mycket (poddar, YT, teve).

Man kan till och med inkludera Ninetone. Ja, bolaget har en bra omsättning, men de har också sjukt många klienter. Stefan H verkar bo helt ok privat, men området skriker inte direkt ekonomiskt oberoende. Ninetone äger han inte ens.

Om dessa herrar ligger bakom grova ekonomiska oegentligheter, så verkar de liksom inte förräntat sig särskilt väl.
Återkoppla till det jag informerat om, du sväva ut. Din post går ut på att minimera vad hans kostsamma livsstil.

Danjal uppgav för svenska staten att han har undersköterskelön och är utan tillgångar. En ensamstående undersköterska klarar med nöd och näppe månaden med svenska matpriser, utan bil i ett skyffe i Angered. Ett skyffe i Dubai kostar inte under 30.

Ser du många gängtoppar skryta med fastigheter?

Bidragstagare får 4000 tusen avsatta för käk varje månad. Han äter hämtmat eller på restaurang varje dag i Dubai. Det handlar om 4000 tusen vage vecka.

Hans videos heter ”bli rik utan pengar”, Han flyger business class mellan Perth och Dubai, 50-75 tusen, bilen kostar 30-40 tusen att leasea. 100 tusen varje månad kostar förmodligen hans livsstil.

Han tjänar pengar som eventarrangör, han konsultar och är ägare i flera olika bolag.

Ifall Danjal bara får 30 tusen, hur får han in så han kan leva av 100 tusen?

Daniels rykte är att han är en bedragare, det vet säkert du mer om, men att Danjal samarbetar med Analyshasse är en omskrivning. Jocke och Jonna satt i styrelsen för Jonnas märke, Bow Bow https://www.ehandel.se/sa-gar-det-for-jockes-och-jonnas-alla-bolag-varit-i-en-uppbyggnadsfas som Danjal var delaktig i https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Danjal_Kanani. Jonnas märke Bow Bow AB bytte namn till AnalysHasse AB. https://www.ehandel.se/djup-genomgang-jocke-och-jonna-lamnar-styrelser-alla-bolag-med-roda-siffror

Inblandning av J&J och Ninetone tas upp av dig.
Citera
2025-04-28, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Återkoppla till det jag informerat om, du sväva ut. Din post går ut på att minimera vad hans kostsamma livsstil.

Danjal uppgav för svenska staten att han har undersköterskelön och är utan tillgångar. En ensamstående undersköterska klarar med nöd och näppe månaden med svenska matpriser, utan bil i ett skyffe i Angered. Ett skyffe i Dubai kostar inte under 30.

Ser du många gängtoppar skryta med fastigheter?

Bidragstagare får 4000 tusen avsatta för käk varje månad. Han äter hämtmat eller på restaurang varje dag i Dubai. Det handlar om 4000 tusen vage vecka.

Hans videos heter ”bli rik utan pengar”, Han flyger business class mellan Perth och Dubai, 50-75 tusen, bilen kostar 30-40 tusen att leasea. 100 tusen varje månad kostar förmodligen hans livsstil.

Han tjänar pengar som eventarrangör, han konsultar och är ägare i flera olika bolag.

Ifall Danjal bara får 30 tusen, hur får han in så han kan leva av 100 tusen?

Daniels rykte är att han är en bedragare, det vet säkert du mer om, men att Danjal samarbetar med Analyshasse är en omskrivning. Jocke och Jonna satt i styrelsen för Jonnas märke, Bow Bow https://www.ehandel.se/sa-gar-det-for-jockes-och-jonnas-alla-bolag-varit-i-en-uppbyggnadsfas som Danjal var delaktig i https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Danjal_Kanani. Jonnas märke Bow Bow AB bytte namn till AnalysHasse AB. https://www.ehandel.se/djup-genomgang-jocke-och-jonna-lamnar-styrelser-alla-bolag-med-roda-siffror

Inblandning av J&J och Ninetone tas upp av dig.

Och...? Flyger inte du business när du är på jobbresa? Jo, han bor i ett lägenhetskyffe med en minimal balkong från vilken han kan se andra små lägenheter. Brukar förmögna bo så? 100tkr/mån, ja, du påstår det men det kan lika gärna var 50tkr, det är inte en förmögen livsstil att bo trångt, köra en Nissan och äga en klocka.

Du förefaller ha märkliga referenser.
Citera
2025-04-28, 07:32
Medlem
Citat:
Och...? Flyger inte du business när du är på jobbresa? Jo, han bor i ett lägenhetskyffe med en minimal balkong från vilken han kan se andra små lägenheter. Brukar förmögna bo så? 100tkr/mån, ja, du påstår det men det kan lika gärna var 50tkr, det är inte en förmögen livsstil att bo trångt, köra en Nissan och äga en klocka.

Du förefaller ha märkliga referenser.
Dina referenser är märkliga, jag refererar till hans inkomst. 30 lakan. Ifall Danjal är förmögen är irrelevant. Vi diskuterar bara att han uppger sig tjäna 30 tusen och spenderar 100 tusen.

Han reser business till släkten och Sverige. Ifall jag har 100 tusen i omkostnader varje månad och tjänar 30 tusen flyger jag inte business för pleasure eller i jobbet.

Tror du att han lurat staten på mer eller mindre pengar än ”kräket”?

Han bor i en tvåa, det är normalt. Han leasar en Nissan för 30-40 tusen i månaden i Dubai. Han äter för restaurangmat för 10 tusen minimum, han går på klubbar, reser business och hyr lägenhet för 30 tusen.

Citat:
Han samarbetar dessutom med folk som uppenbart är bluff (investeringskurser haha!). Varför beblanda sig med folk som är nån sort Olof G?
Danjal hjälpte Analyshasse att starta företag. Jocke och Jonna startade Bow Bow som Jonna drev med Danjal. Bow Bow bytte namn till AnalysHasse AB. Det är kopplingen mellan Danjal och Analyshasse.

https://finansnytt.se/sa-mycket-tjanar-finfluencern-analys-hasse/
Senast redigerad av Pallal 2025-04-28 kl. 08:24.
Citera
2025-04-28, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Dina referenser är märkliga, jag refererar till hans inkomst. 30 lakan. Ifall Danjal är förmögen är irrelevant. Vi diskuterar bara att han uppger sig tjäna 30 tusen och spenderar 100 tusen.

Han reser business till släkten och Sverige. Ifall jag har 100 tusen i omkostnader varje månad och tjänar 30 tusen flyger jag inte business för pleasure eller i jobbet.

Tror du att han lurat staten på mer eller mindre pengar än ”kräket”?

Han bor i en tvåa, det är normalt. Han leasar en Nissan för 30-40 tusen i månaden i Dubai. Han äter för restaurangmat för 10 tusen minimum, han går på klubbar, reser business och hyr lägenhet för 30 tusen.

Danjal hjälpte Analyshasse att starta företag. Jocke och Jonna startade Bow Bow som Jonna drev med Danjal. Bow Bow bytte namn till AnalysHasse AB. Det är kopplingen mellan Danjal och Analyshasse.

https://finansnytt.se/sa-mycket-tjanar-finfluencern-analys-hasse/

Du antyder ju återkommande att D och J är ekonomiska storskurkar. Jag tycker du blir svaret skyldig när D bor i en liten hyreskvart i ett av de sämre områden som finns därnere. Och varför leasar han bil istället för att köpa, oavsett märke...? Han flyger i jobbet, ja, det gör väl de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in