2025-04-21, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Ok, men att sitta som vuxen människa och påstå att en annan människa inte får sitta i någons möbler för att man skulle prutta sönder dom, det tycker du är moget?
Ungefär samma nivå som hästbajset tycker jag iaf.

Ja, det var omoget skrivet av dig.

Jocke och Rask är bröder av bajs.
Dom fann tycke för varandra efter att ha vunnit varandras respekt genom ascoola bajshistorier.
Citera
2025-04-21, 19:56
Medlem
Sorry såg nu att det var en annan användare som hade skrivit det ang möbler och pruttande.

Citat:
Ursprungligen postat av PungKicker
Ja, det var omoget skrivet av dig.

Jocke och Rask är bröder av bajs.
Dom fann tycke för varandra efter att ha vunnit varandras respekt genom ascoola bajshistorier.
Citera
2025-04-21, 19:58
Medlem
Vem har sagt något om bästa vän?
Det jag sa och argumenterade mot var att någon skrev att dom inte hade setts på flera år, samt att han inte var välkommen i jockes hus eller närhet.
Inget om bästa vänner…

Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Tack för uttömmande svar! Jag träffar själv mina bästa vänner ”en gång för ett tag sedan tror jag” och ”kanske på en filmvisning”.
Citera
2025-04-21, 19:59
Medlem
Citat:
Sorry såg nu att det var en annan användare som hade skrivit det ang möbler och pruttande.

Lol förvirrande. Ursäkta mig.
Citera
2025-04-21, 20:02
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Vem har sagt något om bästa vän?
Det jag sa och argumenterade mot var att någon skrev att dom inte hade setts på flera år, samt att han inte var välkommen i jockes hus eller närhet.
Inget om bästa vänner…
Det har han själv sagt. Därav referensen.
Citera
2025-04-21, 20:06
Medlem
Tror dock han sagt ”min goda vän” eller ”vi är goda vänner” 😜
Skaplig skillnad mellan bästa vän och god vän anser iaf jag, min bästa vän träffar jag ofta, men samtidigt har jag goda vänner jag kanske träffar 1-2 gånger per år.
Men vi släpper det 👍🙏

Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Det har han själv sagt. Därav referensen.
Citera
2025-04-21, 20:08
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Tror dock han sagt ”min goda vän” eller ”vi är goda vänner” 😜
Skaplig skillnad mellan bästa vän och god vän anser iaf jag, min bästa vän träffar jag ofta, men samtidigt har jag goda vänner jag kanske träffar 1-2 gånger per år.
Men vi släpper det 👍🙏

Det kan vi göra! 👍🙏
Citera
2025-04-22, 14:13
Medlem
Citat:
Konsumentverket har inlett granskningar mot flera kända influerare som Bianca Ingrosso, Jocke och Jonna och Therese Lindgren. Detta efter att ha upptäckt mängder med otydligt märkt reklam på sociala medier.

Ett 50-tal tillsynsärenden mot en rad kända influerare och annonsörer har öppnats, skriver myndigheten i ett pressmeddelande.

Källa: https://www.msn.com/sv-se/ekonomi/marknader/granskar-bianca-ingrosso-och-jocke-och-jonna/ar-AA1Dn0Da?ocid=xboxntp&pc=U531&cvid=1fdd15b28033476 2886fa7b977b24608&ei=10

Reklamförsäljarna misstänks fiffla med reklamen som dom lurar sin barnpublik att se.

Nu låtsas Konsumentverket bry sig, trots att åldergränser inte skyddar barn från att bli lurade genom reklam som Jockiboi säljer.

Rimligtvis, om man bryr sig om att företag inte får lura svenska barn med reklam enligt lagarna.. så borde man ha åldergräns på sitt content.

Jocke kan inte ha åldergräns på sina videos.
Han måste lura barn om pengarna ska tjänas.
Citera
2025-04-22, 14:23
Medlem
Konsumentverket hävdar att dessa influencers tror att dom står över lagen.

Citat:
"Jag har vid något tillfälle kallat den här branschen för omogen. Det var för många år sedan. Nu ser jag den snarast som en bransch där allt för många tycker sig stå över lagen. De behöver nu bli varse att faktiskt ingen står över lagen."

Maja Rogemyr, jurist på Konsumentverket, har varit med i den grupp som granskat inläggen och säger att bristerna är stora och att många gör reklam utan att märka inläggen tydligt.

Källan: https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/st%C3%B6rsta-influerarna-granskas-ingrosso-p%C3%A5-listan/ar-AA1Dn7HM?ocid=xboxntp&pc=U531&cvid=73f3e78a212c4fa 09fa4569a2b003b5d&ei=13
Citera
2025-04-22, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PungKicker
Konsumentverket hävdar att dessa influencers tror att dom står över lagen.

Jocke och Jonna har väl varit väldigt dåliga på att reklammarkera, smyger in produktplaceringar i sina vloggar. Om jag inte minns fel så har väl Jonna dessutom gjort reklam för produkter som inte ens är godkända här i Sverige.

Från Aftonbladet:

Länk till artikeln: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/XjQMpg/granskar-bianca-ingrosso-och-jocke-och-jonna?utm_medium=SocialEchobox&utm_source=Facebook &fbclid=IwY2xjawJ0cBhleHRuA2FlbQIxMQBicmlkETBhVEs0 cm9qNlZXZlJ6ODQ4AR66sBo-vHo8GFh5_YVh9nBLedui90D2lAT on8gQdAyJ320AdBtrYmka8qKQng_aem_KR64bKtY5aF7vrsbaA gHQA#Echobox=1745312590
Citera
2025-04-22, 15:11
Medlem
Jockes film Feed kostade 20 miljoner att producera.
En mediumbudget för film ligger på 50-500 miljoner kronor.

När Jocke låtsas ha producerat en film så handlar det om att maximera vinst för något som minimerats i produktionskostnaden och kvaliteten.

Jocke var glad att fler såg Feed än filmen Black Adam med en produktionskostnad på 260 miljoner dollar, 2,6 miljarder kronor.

Så jobbar Jocke.

Han kan sockra en bajskorv och sälja den för priset av guld, till barn som inte vet nått om kvalite.

Citat:
Joakim Lundell har många bollar i luften – han är bland annat högaktuell med sin nya skräckfilm Feed.

Hänt har tidigare skrivit om filmen, som hade en budget på drygt 20 miljoner kronor och spelades in på Ljusterö i Stockholms skärgård. Filmen hade premiär i höstas och efter bara några dagar tog den sig direkt upp på topplistorna.

I ett meddelande till Hänt berättade Joakim den stora lyckan att filmen fått så bra respons.

”Superkul såklart och speciellt nu när man vet var det landar. Att vi toppar biotoppen som mest sedda film före Smile och Black Adam är såklart stort”, skrev han och la till:

”Är ödmjukast tacksam för mottagandet av publiken samt alla biobesök under helgen.”

Källa: https://www.hant.se/noje/darfor-saknas-joakim-lundell-pa-guldbaggegalan-2023s-roda-matta/9035008
Citera
2025-04-22, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Jocke och Jonna har väl varit väldigt dåliga på att reklammarkera, smyger in produktplaceringar i sina vloggar. Om jag inte minns fel så har väl Jonna dessutom gjort reklam för produkter som inte ens är godkända här i Sverige.

Dom saknar det där som får vanligt folk att aldrig sälja reklam.

Vanligt folk kan inte leva med gott samvete efter att dom sålt reklam och lurat folk till att köpa nått som dom inte behöver.

Jocke däremot säljer bara reklam. Det är det enda Jocke gör.
Han gillar tanken på att hans tittare luras till att köpa skräp.

Att dom fifflar med deras reklamförsäljning är naturligt.
Dom säljer ju reklam till svenska barn som lagar skulle skydda mot reklam.

Youtube och Jocke anser att svenska barn är perfekta mottagare av reklam, och dom behöver inte bry sig om svenska lagar som syftar till att skydda barn mot sliskiga säljare som genom reklam vill manipulera till köp.

Jocke och youtube står över svensk lag och barns rätt att slippa reklam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in