2025-04-28, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Man hinner bra långt på 4-5 dagar, skulle kunna vara långt borta redan.
Har man lite stålar på fickan och kan muta rätt folk så kommer man långt ner i Europa utan pass/id.

Men så jäkla dum kan ju inte ens Chrippa va, för han fördröjer ju bara ärendet om han gör så.

Jag hoppas verkligen inte att han har flytt. Han har förmodligen förstått nu att han inte slipper undan straff så omöjligt är det ju inte med tanke på historien.
Snacka om att dra hovrätten vid näsan om så är fallet.

Andra scenarier är tex advokaten har dragit honom i örat. Han/de har passat på att förse kroppen med droger. Gift sig och har tagit timeout en stund.
Blivit häktad igen osv.
Citera
2025-04-28, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ja, kolla protokollet från senaste häktningsförhandlingen- alla misstankar kvarstår:
Linköpings TR B5294-24 - aktbil 67 och aktbil 72
https://pixeldrain.com/l/1HvxT6g8

Domstolen och åklagaren är bara oense om huruvida han behöver sitta inlåst eller ej (i väntan på svar från spanska myndigheter).

Det finns också att läsa i Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/lwjXMk/chrippa-berg-slipper-fangelse
Citera
2025-04-28, 04:33
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Googla "överprövning":
https://www.aklagare.se/fran-brott-till-rattegang/atalsbeslutet/overprovning
https://www.aklagare.se/fran-brott-till-rattegang/atalsbeslutet/om-utredningen-laggs-ner/
Precis, det är inte hon som bestämmer on utredningen ska fortsätta eller ej
Citera
2025-04-28, 04:33
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ja, kolla protokollet från senaste häktningsförhandlingen- alla misstankar kvarstår:

Domstolen och åklagaren är bara oense om huruvida han behöver sitta inlåst eller ej (i väntan på svar från spanska myndigheter).
Varför i väntan på svar från spansk myndighet?
Citera
2025-04-28, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Precis, det är inte hon som bestämmer on utredningen ska fortsätta eller ej

Inte bestämmer, men lämna in en överprövning å sina klienters vägnar kan hon förstås göra.
Citera
2025-04-28, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Varför i väntan på svar från spansk myndighet?

Jadu, för att den rättsliga hjälpen som åklagaren begärt av spanska myndigheter inte inkommit till utredningen än...?
Citera
2025-04-28, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Jag tycker du missuppfattar 400Ben en hel del, sen om han får ta del av en utredning som är nedlagd skadar väl ingen? det visar väl bara att personerna har något att skämmas för om man tar åt sig.
Nu vet vi ju att utredningarna har lagts ner pga av att kräftan kommer få ett högre straff troligtvis.
Det är ju inte några hemliga dokument som lagts upp, så det är inte någon lag som bryts.
Der visar inte att någon skäms, det jag skriver visar att jag inte låter lögner om svenska staten och Elisabeth Massi Fritz slinka igenom oemotsagda. Du, 111-111 och 400Ben förstör svenskens tilltro till rättsväsendet och ni förstör hennes varumärke.

Nån vet sanningen men låter Elisabeth Massi Fritz varumärke få sig en törn för att man vill trolla på Flashback.

400Ben har påstått att han sett hemligstämplade foton ur en förundersökning, att hen fått veta beslag vid husrannsakan och säger att socialtjänsten har brustit i sin sekretess genom att röja att Linnea har skickat in anmälningar till soc. Ifall Jocke verkligen visat bilderna för 400Ben som hen säger så är det brottsligt av läckan, Jocke och 400Ben.

Ifall Elisabeth Massi Fritz berättar för en utomstående och att Flashback får detaljer om klienters polisanmälningar utan dennes tillåtelse är det oetiskt. Det är bara desinformation från er och moraliskt förkastligt och jag hoppas att ni slutar.
Senast redigerad av Pallal 2025-04-28 kl. 06:19.
Citera
2025-04-28, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Der visar inte att någon skäms, det jag skriver visar att jag inte låter lögner om svenska staten och Elisabeth Massi Fritz slinka igenom oemotsagda. Du, 111-111 och 400Ben förstör svenskens tilltro till rättsväsendet och ni förstör hennes varumärke.

Nån vet sanningen men låter Elisabeth Massi Fritz varumärke få sig en törn för att man vill trolla på Flashback.

400Ben har påstått att han sett hemligstämplade foton ur en förundersökning, att hen fått veta beslag vid husrannsakan och säger att socialtjänsten har brustit i sin sekretess genom att röja att Linnea har skickat in anmälningar till soc. Ifall Jocke verkligen visat bilderna för 400Ben som hen säger så är det brottsligt av läckan, Jocke och 400Ben.

Ifall Elisabeth Massi Fritz berättar för en utomstående och att Flashback får detaljer om klienters polisanmälningar utan dennes tillåtelse är det oetiskt. Det är bara desinformation från er och moraliskt förkastligt och jag hoppas att ni slutar.

Vi förstår att du vet vad hon heter. Duktigt.
Det är ett jävla tjatande om henne från dig med tanke på att hon knappast läser här och skulle hon göra det är hon smart nog att förstå vad du är ute efter.
Att vi har samma åsikt som hon har förstör knappt hennes rykte.
Men fortsätt du för all del om du tror att det gynnar dig och Chrippa & co.

Du är inte jättesmart. Tänk efter lite.

Som du håller på skulle man nästan börja fundera på om Chrippa är häktad igen.
Citera
2025-04-28, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal

Oj vad du är ute och cyklar.

Angående hemligstämplade foton minns jag bara lite text från läkare angående Linneas skador som var väldigt milda och visade att ingen misshandel ägt rum. Det var princip blåmärken och lite blodvite. Detta efter att nån påstod att Linnea satt på uteservering i rullstol, med gips och utslagna tänder. Hur dessa bilder kom ut får du ta med polis så får de utreda sina egna. Detta lades ut för att stoppa lögnerna om Linneas skador.

Angående socialtjänsten sade de till Julia att de starkt misstänkte att Linnea satt och gjorde anonyma orosanmälan på Christopher. Soc har inte brutit mot någon sekretess och det har inte lagts någon munkavle på Julia angående detta.

Utomstående? Vad yrar du om?
Senast redigerad av 400Ben 2025-04-28 kl. 06:46.
Citera
2025-04-28, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Oj vad du är ute och cyklar.

Angående hemligstämplade foton minns jag bara lite text från läkare angående Linneas skador som var väldigt milda och visade att ingen misshandel ägt rum. Det var princip blåmärken och lite blodvite. Detta efter att nån påstod att Linnea satt på uteservering i rullstol, med gips och utslagna tänder. Hur dessa bilder kom ut får du ta med polis så får de utreda sina egna. Detta lades ut för att stoppa lögnerna om Linneas skador.

Angående socialtjänsten sade de till Julia att de starkt misstänkte att Linnea satt och gjorde anonyma orosanmälan på Christopher. Soc har inte brutit mot någon sekretess och det har inte lagts någon munkavle på Julia angående detta.

Utomstående? Vad yrar du om?
Ifall du inte minns kan du kolla på den dokumentation du säger att du har. Du postade 4/1 att ni har dokumentationen från polisen med Linneas skador i ärendet där Chrippa häktades. Du hade bilderna.

Det sa du och sa att du inte hade kontakt med Julia, bara Jocke.

Det fanns ingen som påstod att Linnea satt på en uteservering i rullstol och med utslagna tänder, det är fria fantasier.

Socialtjänsten har inte sagt till Julia att dom misstänker att Linnea har gjort anonyma orosanmälningar, det är du som har sagt det.
Citera
2025-04-28, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Vi förstår att du vet vad hon heter. Duktigt.
Det är ett jävla tjatande om henne från dig med tanke på att hon knappast läser här och skulle hon göra det är hon smart nog att förstå vad du är ute efter.
Att vi har samma åsikt som hon har förstör knappt hennes rykte.
Jag är ute efter att ni ska sluta sprida desinformation och lögner om polis, socialtjänst, advokaten Elisabeth Massi Fritz och utredningar med Linnea och Chrippa.

Att ni säger att hennes privata samtal med klienter läcker skadar hennes rykte.
Citera
2025-04-28, 07:24
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:

Tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in