2025-04-27, 20:48
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Han har ju knappast mörka då allt ligger uppe på voyd.
Det kom ut efter chrippa läste upp delar Jocke mörkade. Vet du i vilken avsnitt på voyd man kan höra det Chrippa läste upp?
Citera
2025-04-27, 21:06
Medlem
Horrorgrams avatar
Vet någon här med säkerhet att åklagaren inte släppt allt? Med ekobrott osv?
Citera
2025-04-27, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Ja, det känns ju rimligt att hon är skyldig då du ”alldeles säkert tror” att hon är med och påverkar vad Chrippa säger! Det behövs väl inga ytterligare bevis?
Att du sen även har koll på vad hon tänker låter ju som hämtat ur Minority Report.

Det behövs väl inte ens göras en fup? Polisen kan ju bara fråga dig!

Tror inte du att hon är med och påverkar saker? jag tycker det är ganska tydligt att dom gör saker tillsammans med tanke på vad dom har sagt i lives tillsammans.
Sen skrev jag väl också att hon är inte den som lagt ut mest saker på sociala medier som dom andra.
Citera
2025-04-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Du skrev
"Jag har inte en skrivit att Massi ska göra något mot andra användare, men jag hoppas hon tar upp stämplingen igen om nu Jocke eller Anjo vill det,"
Hur kan hon välja om de ska fortsätta utredas eller ej? Menar du att hon sitter på bevis på att chrippa är skyldig, men hon vet ej ifall Anjo och Jocke vill att hon ger det till utredarna?

Hon kan ju försöka ta upp ett mål igen sen är det upp till åklagaren att och besluta om det, sen måste ju Anjo & Jocke vilja det.
Citera
2025-04-27, 21:22
Medlem
Wooqiprwos avatar
Kan det vara så illa att de dragit igen eller? Iof kanske han inte har reseförbud längre eller? Tycker det varit dött på sociala medier sedan i fredags, men de kanske är som kaniner. Visserligen är jag inte så ungdomlig så jag har TikTok så kanske är full rulle där?
Citera
2025-04-27, 21:22
Medlem
Citat:
Det kom ut efter chrippa läste upp delar Jocke mörkade. Vet du i vilken avsnitt på voyd man kan höra det Chrippa läste upp?

Chrippa hade ingen rätt att läsa dessa papper på YouTube, jag tycker inte att han mörkat nu när jag lyssnat på alla avsnitt.
Det är 10 avsnitt så jag är osäker på vilket avsnitt det är men gå in på voyd och lyssna.
Citera
2025-04-27, 21:23
Medlem
Citat:
Du skrev
"Jag har inte en skrivit att Massi ska göra något mot andra användare, men jag hoppas hon tar upp stämplingen igen om nu Jocke eller Anjo vill det,"
Hur kan hon välja om de ska fortsätta utredas eller ej? Menar du att hon sitter på bevis på att chrippa är skyldig, men hon vet ej ifall Anjo och Jocke vill att hon ger det till utredarna?

Googla "överprövning":
https://www.aklagare.se/fran-brott-till-rattegang/atalsbeslutet/overprovning
https://www.aklagare.se/fran-brott-till-rattegang/atalsbeslutet/om-utredningen-laggs-ner/
Citat:
Är du missnöjd med en polis eller åklagares beslut att lägga ned en förundersökning kan du begära så kallad överprövning av beslutet. En begäran om överprövning skickas till den lokala polismyndigheten eller åklagarkammaren där beslutet fattades.

Endast den som är utsatt för brottet eller den som misstänks för brottet kan normalt begära överprövning.
Citera
2025-04-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Vet någon här med säkerhet att åklagaren inte släppt allt? Med ekobrott osv?

Ja, kolla protokollet från senaste häktningsförhandlingen- alla misstankar kvarstår:
Linköpings TR B5294-24 - aktbil 67 och aktbil 72
https://pixeldrain.com/l/1HvxT6g8

Domstolen och åklagaren är bara oense om huruvida han behöver sitta inlåst eller ej (i väntan på svar från spanska myndigheter).
Citera
2025-04-27, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Kan det vara så illa att de dragit igen eller? Iof kanske han inte har reseförbud längre eller? Tycker det varit dött på sociala medier sedan i fredags, men de kanske är som kaniner. Visserligen är jag inte så ungdomlig så jag har TikTok så kanske är full rulle där?

Det har varit tyst, men han får inte lämna Östergötland. På tisdag måste han anmäla sig hos polisen i Linköping.
Citera
2025-04-27, 21:49
Medlem
Man hinner bra långt på 4-5 dagar, skulle kunna vara långt borta redan.
Har man lite stålar på fickan och kan muta rätt folk så kommer man långt ner i Europa utan pass/id.

Men så jäkla dum kan ju inte ens Chrippa va, för han fördröjer ju bara ärendet om han gör så.

Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det har varit tyst, men han får inte lämna Östergötland. På tisdag måste han anmäla sig hos polisen i Linköping.
Citera
2025-04-27, 22:04
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Tror inte du att hon är med och påverkar saker? jag tycker det är ganska tydligt att dom gör saker tillsammans med tanke på vad dom har sagt i lives tillsammans.
Sen skrev jag väl också att hon är inte den som lagt ut mest saker på sociala medier som dom andra.
Som sagt, det ska bevisas och det funkar inte med vad du ”tror”.
Japp, du skrev det ja för att nästan direkt försöka insinuera att hon ändå är skyldig. Det håller inte juridiskt om det inte finns bevis för att du ”tycker att det är ganska tydligt”. Det lyser igenom ganska kraftigt att du inte är objektiv.
Citera
2025-04-28, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Som sagt, det ska bevisas och det funkar inte med vad du ”tror”.
Japp, du skrev det ja för att nästan direkt försöka insinuera att hon ändå är skyldig. Det håller inte juridiskt om det inte finns bevis för att du ”tycker att det är ganska tydligt”. Det lyser igenom ganska kraftigt att du inte är objektiv.

Det är få som är helt objektiva i sin uppfattning kring detta.
Sen är det ju inte rättegång här vilket ger utrymme för att bolla tankar.
Rena lögner och påhitt är tröttsamt men att ha en åsikt är det hela flashback bygger på.

Personligt är jag övertygad om att Linnéa inte är så tyst som det verkar.
Jag kan så klart ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in