Jag har aldrig hört talats om Bolt och kan därför inte hjälpa dig.
Men jag kan direkt säga att det låter som att du borde ta ställning till om du antingen bör ge upp eller betala en programmerare (eller gå all in för lära dig att programmera, men det verkar du inte vilja)
Förmodligen så är det så enkelt att Bolt inte vet hur ljud och noter fungerar eftersom det är ett LLM som är bra på att förstå texter - inte hur ljud och noter fungerar eller hur det passar ihop med visuella gränssnitt
Och med tanke på att du inte ger oss tillräckligt med detaljer så ger du antagligen inte heller din chatbot tillräckligt med detaljer heller.
Citat:
Det är en skitenkel editor jag utvecklar ändå blir det jämt problem när jag försöker få Bolt att importera noter från externt och den fattar inte hur layouten ska vara, noterna blir fel osv. Jag har sutit och prmoptat ett antal timmar och det vill sig inte.
Vad betyder t.ex. ”inte fattar hur layouten ska vara”, ”noterna blir fel”?
Baserat på informationen du ger så fattar nog ingen annan heller hur layouten ska vara eller hur noterna ska bli rätt.
Citat:
det tycks vara oerhört komlicerat fastän det låter så enkelt
Det kanske helt enkelt är oerhört komplicerat. Kan du inte skriva ner alla regler i text själv så är det nog komplicerat.
Du tycker att det låter enkelt eftersom du vet vad du själv menar, men jag förstår inte mycket av vad du menar, och en LLM som inte har tränats på ljud eller syn lär också ha problem med att förstå
Citat:
Måste även få Bolt i så fall utifrån noter som grafiska element fatta vilken som är en åttondelsnot, fjârdedelsnot osv också.
Vi kan börja här t.ex. Vilka är reglerna? Hur ska den förstå det? Kan inte du definiera själv det så är det nog redan där ganska komplext. Hur ser en åttondelsnot ut?
Lyckligtvis är jag själv väldigt dålig på musik och vet inte hur de där noterna ser ut. Lyckas du förklara för mig över text så är det ett litet steg på vägen. Men det är många, många fler och svårare steg efter detta kvar kan jag varna dig för redan nu.