Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-04-26, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Det är förståeligt att man blir osäker på om det verkligen är Tyskland som är rätt svar, men idioten som Googlade hade tydligen aldrig hört talas om Lützen och hur Lützen stavas. Gubben trodde väl inte han skulle behöva bokstavera Lützen som är så välkänt. Han sa ju till och med "Slaget vid Lützen" för att han skulle förstå vad det handlade om.
Ja livlinan måste ha fått en tillfällig hjärnblödning där . Tidspressen måste ha ställt till det rejält
Citera
2025-04-26, 16:19
Medlem
Loikkaris avatar
Inte lätt att skilja Luzern är en stad i mellersta Schweiz och Lützen är en småstad i Tyskland, om man inte bokstaverar.
Citera
2025-04-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag har inte påstått att det är vanligt att han försökt hjälpa deltagare , men att det förekommit är jag helt säker på

Oftast är det björntjänster han delar ut när deltagaren är på väg att välja rätt svar utan livlina. Sen får han dom att stanna eller ta en livlina i onödan.
Citera
2025-04-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Inte lätt att skilja Luzern är en stad i mellersta Schweiz och Lützen är en småstad i Tyskland, om man inte bokstaverar.
Lützen är ju dock en väldigt känd ort om man bara kan sin historia .
Citera
2025-04-26, 16:23
Medlem
Citat:

Jo, det är lätt att skilja, speciellt när han säger "Slaget vid Lützen".

Eller har du hört talas om slaget vid Luzern?
Citera
2025-04-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ja livlinan måste ha fått en tillfällig hjärnblödning där . Tidspressen måste ha ställt till det rejält

Han hade ju gott om tid också. Förstår inte vad han höll på med,.men det är ofta samma sak när det gäller livlinor. De är usla och långsamma på att googla.
Citera
2025-04-26, 16:28
Medlem
Citat:
Han hade ju gott om tid också. Förstår inte vad han höll på med,.men det är ofta samma sak när det gäller livlinor. De är usla och långsamma på att googla.
Nja , 30 sekunder är ju inte särskilt mycket . Sedan vet man såklart inte om det klipps och så.

Men ja att livlinorna ofta är usla på att googla där är vi eniga
Citera
2025-04-26, 16:30
Medlem
Citat:
Nja , 30 sekunder är ju inte särskilt mycket . Sedan vet man såklart inte om det klipps och så.

Men ja att livlinorna ofta är usla på att googla där är vi eniga

Nej de får självklart 30 sekunder, man ser att det inte är klippt. Det tar två sekunder att googla, men skriver man Luzern för att man aldrig hört talas om Slaget vid Lützen så är man givetvis redan körd från början.
Citera
2025-04-26, 16:30
Medlem
Loikkaris avatar
Nu var det ju två äldre herrar, via telefon och pressat situation. Jag ändra inte min åsikt det var tävlaren som klantade eftersom han inte bokstavade namnet. Kanske är jag dålig på histori men har aldrig hört varken slaget vid Lützen eller Luzern.
Citera
2025-04-26, 16:34
Medlem
Citat:
Nej de får självklart 30 sekunder, man ser att det inte är klippt. Det tar två sekunder att googla, men skriver man Luzern för att man aldrig hört talas om Slaget vid Lützen så är man givetvis redan körd från början.

I det här fallet var det en enkel fråga att googla .

Men det är långt ifrån alltid så .
Citera
2025-04-26, 16:55
Medlem
Citat:
Nu var det ju två äldre herrar, via telefon och pressat situation. Jag ändra inte min åsikt det var tävlaren som klantade eftersom han inte bokstavade namnet. Kanske är jag dålig på histori men har aldrig hört varken slaget vid Lützen eller Luzern.

Om du aldrig hört talas om Slaget vid Lützen så är det riktigt galet, ja. Då hade jag trott att den personen aldrig ens gått i skolan.

Han kanske inte trodde det om sin allra bästa vän, att han bott under en sten hela sitt liv och inte hört talas om Slaget vid Lützen. Dock kan det ha varit så att en mycket yngre förmåga, typ barnbarn satt bredvid livlinan och "hjälpte" honom att googla och det därför blev fel.
Senast redigerad av torkskap1 2025-04-26 kl. 16:59.
Citera
2025-04-26, 16:57
Medlem
Citat:
I det här fallet var det en enkel fråga att googla .

Men det är långt ifrån alltid så .

Nej men oftast när dom ringer en vän är det frågor som tar två sekunder att googla rätt svar på och ändå misslyckas dom ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in