Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Det är gott om dagens unga som redan lever på rice & beans två-tre gånger om dagen.
USA's universitet är på sina ställen fullsmockat med indier. De konkurrerar ut amerikanska ungdomar.
Ställ dig nära KTH o Stockholm och observera vilka som kommer ut. Idel asiater, många indier.
Vad jag undrar är varför får de konkurrera ut inhemska ungdomar?
För att vägen till västvärlden är idag öppen, en global meritokrati!
När jag reste till Ryssland så var jag tvungen att vaccinera mig för hepatit a+b, jag var tvungen att ha ett giltigt pass, jag var tvungen att söka visum, jag var tvungen att uppge orsak till vistelsen och hur länge jag bodde på hotellet, jag var tvungen att inneha kopior på mina uppgifter, jag var tvungen att gå igenom metalldetektorer, jag mötte beväpnade vakter vid både Arlanda och Moskva.
Tanken om att "fly" och genomgå hela denna processen utan att Sverige eller Ryssland vet om det vore omöjligt. Hade jag smugit in via Georgien så hade jag aldrig kunnat jobba normalt, studera, söka vård eller ha ett bankkonto i landet utan att myndigheterna känner till mig. Detsamma hade varit fallet om jag åkt till Polen, Ungern eller Ukraina.
Det är ingen som undrar varför Iraks araber eller Irans perser inte blandats bort av afrikaner trots att de i tusentals år bott betydligt närmare Afrika än invånarna i Marseille eller Göteborg. Svarta kan ju i princip paddla över dit.