Citat:
Ursprungligen postat av
Mino44
Vi människor har en medfödd förmåga (evolutionärt) att leta efter, och hitta mönster, även där det inte finns några. Det spelar ingen roll vad de flesta tror sig tycka, sådant här måste man kolla via statistik för att kunna dra några slutsatser.
Om det vore riggat, så hade det behövt vara så ganska rejält (och därmed relativt lättupptäckt) för att de skulle kunna tjäna tillräckligt på det för att vara värt risken jämfört med de summor som de tjänar via lottprenumerationer. Det vore med andra ord en idiotisk affärsidé.
De tjänar väl ingenting på att hjälpa deltagaren? Det är ju som sagt bara en fördel för deltagaren att "rätt" alternativ försvinner ur deltagarens synvinkel.
Allvarligt talat, jag har kollat på varenda avsnitt under flera års tid och det är ett oerhört få antal gånger som 50/50 stjälpt eller inte hjälpt deltagaren. Givetvis kan jag inte gå tillbaks och kolla hundratals avsnitt, men du får gärna göra det om du orkar då kommer du se att jag har rätt och att jag inte "manipulerat" mig själv att tro det jag själv vill tro.
Jag utmanar er att hitta enbart tre stycken avsnitt där 50/50 ej varit till gagns för deltagaren. Detta bör vara mycket enklare än att kolla igenom 100 avsnitt, om det nu är så att jag har fel.