2025-04-25, 23:53
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
min pojkvän sa att vi etniska vita svenskar kmr o bli en minoritet i vårt egna hemland år 2035-2045 har Grok listat ut. de är egentligen enkel matte. ba förra året beviljades över 100 tusen invandrare ingång till sverige.

enkel matte, deras födslotal etc. så kmr svenskar va en minoritet i sverige år 2050.

spelar ingen roll om vi stänger gränsen imorgon o kastar ut alla som kom hit efter 2020. prognosen e att vi då skulle bli minoritet åren 2075-2090.

asså va i helvete? hur fan i dumsvensken okej me detta? [
detta e vrf kvinnor nt borde ha rösträtt lr någon slags påverkan på hur länder styrs. hade enbart män fått rösta hade detta förmodligen nt skett (TROTS HUR CUCKAD O BETA SVENSKA ”MANNEN” ÄR).

e ni ok me detta?

tänk på alla våra förfäder, de stora männen i vår historia som byggde dehär landet o dog för de o nu blir vi minoritet i vårt egna land.

tro fan att landet kmr o förändras såklart. ju fler icke svenskar som kmr ju mer ändras samhället. o även om de nt gjorde de så spelar de nt roll.

VI ETNISKA SVENSKAR SKA SÅKLART NT VA MINORITET I VÅRT EGET JÄVLA LAND.

fy fan mitt land e förstört. tänk på svenska forntid. titta va som togs ifrån av oss.

de stora svenska männen, de fasansfulla monarkierna, vikingarna, de som byggde landet o dog för de, allt de har byggt över århundraden förstörs av feminister. usch! feminister som nt har producerat ett skit, som nt har skapat ett skit, som nt har gjort ett skit, som nt har offrat ett skit. utan har levt i trygghet som skapades av de våra förfädrar. dessa feminister kan nt ens göra sina ”män” glada.

fy fan detta e som taget ur en dystopi.

https://x.com/Araratyan174021/status/1912241829832950133

Orkade inte läsa igenom allt men håller med till 100% om det med kvinnorna, så fort dom började få makt har landet kollapsat.
Senast redigerad av Charlie-White 2025-04-25 kl. 23:55.
Citera
2025-04-25, 23:54
Medlem
Citat:
min pojkvän sa att vi etniska vita svenskar kmr o bli en minoritet i vårt egna hemland år 2035-2045 har Grok listat ut. de är egentligen enkel matte. ba förra året beviljades över 100 tusen invandrare ingång till sverige.

enkel matte, deras födslotal etc. så kmr svenskar va en minoritet i sverige år 2050.

spelar ingen roll om vi stänger gränsen imorgon o kastar ut alla som kom hit efter 2020. prognosen e att vi då skulle bli minoritet åren 2075-2090.

asså va i helvete? hur fan i dumsvensken okej me detta? detta e vrf kvinnor nt borde ha rösträtt lr någon slags påverkan på hur länder styrs. hade enbart män fått rösta hade detta förmodligen nt skett (TROTS HUR CUCKAD O BETA SVENSKA ”MANNEN” ÄR).

e ni ok me detta?

tänk på alla våra förfäder, de stora männen i vår historia som byggde dehär landet o dog för de o nu blir vi minoritet i vårt egna land.

tro fan att landet kmr o förändras såklart. ju fler icke svenskar som kmr ju mer ändras samhället. o även om de nt gjorde de så spelar de nt roll.

VI ETNISKA SVENSKAR SKA SÅKLART NT VA MINORITET I VÅRT EGET JÄVLA LAND.

fy fan mitt land e förstört. tänk på svenska forntid. titta va som togs ifrån av oss.

de stora svenska männen, de fasansfulla monarkierna, vikingarna, de som byggde landet o dog för de, allt de har byggt över århundraden förstörs av feminister. usch! feminister som nt har producerat ett skit, som nt har skapat ett skit, som nt har gjort ett skit, som nt har offrat ett skit. utan har levt i trygghet som skapades av de våra förfädrar. dessa feminister kan nt ens göra sina ”män” glada.

fy fan detta e som taget ur en dystopi.

https://x.com/Araratyan174021/status/1912241829832950133
Någon ville instabilisera Europa. Göra oss till en svag slav som kontinent.
Vi har negrer och blattar till bredden fyllt.

Kapitalismen styr oss in i fördärvet. 🫣
Citera
2025-04-25, 23:57
Avslutad
Min åsikt är väl att jag är jädrigt glad att ha varit barn ungdom under 1970-80 talet. Det är allt jag har att säga.
Citera
2025-04-25, 23:59
Medlem
Exemplarisk.s avatar
"Vi måste ju hjälpa dom behövande"

Majoriteten som kommit hit är ekonomiska migranter som passerat land efter land för att komma till just Sverige eftersom man här får massor av bidrag utan att behöva lyfta ett finger. Detta har marknadsförts utomlands i många år.

Ofta ser jag fler invandrare än svenskar under en dag och hör massor av olika språk när jag går till affären. Riktigt sorgligt är det.
Senast redigerad av Exemplarisk. 2025-04-26 kl. 00:02.
Citera
2025-04-26, 00:26
Medlem
Vad ska vi ha en åsikt om? Det är redan kört. Sverige som det var existerar inte längre och det kommer bara bli värre. Planen är att flytta till ett varmare och mer homogent vitt land. Sverige och svenskarna är sopor. Det enda svennebaban grinar om är Ryssland medan det är bryssel som knullar svennebanan i röven.
Citera
2025-04-26, 00:45
Medlem
Etniska svenskar kommer dock vara den överlägset största minoritetsgruppen.
Citera
2025-04-26, 00:56
Medlem
Citat:
Berätta mer

Folkutbyte är snarare ett bättre uttryck. Effekten är dock densamma.
Citera
2025-04-26, 00:57
Medlem
Citat:
Berätta mer

Befolkningen får vad de röstar för.
Senast redigerad av Sorgensvart 2025-04-26 kl. 01:01.
Citera
2025-04-26, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
"Vi måste ju hjälpa dom behövande"

Majoriteten som kommit hit är ekonomiska migranter som passerat land efter land för att komma till just Sverige eftersom man här får massor av bidrag utan att behöva lyfta ett finger. Detta har marknadsförts utomlands i många år.

Ofta ser jag fler invandrare än svenskar under en dag och hör massor av olika språk när jag går till affären. Riktigt sorgligt är det.
Ja. Deprimerande att emellanåt vara minoritet i sitt eget land.
Citera
2025-04-26, 01:23
Medlem
Den enda vettiga åsikten: Bara idioter lägger något värde i etnicitet. Att en släkt har levt på samma ställe under en längre tid har givetvis noll betydelse, det är varken positivt eller negativt på minsta sätt.

Det viktiga är att befolkningen har moderna och sunda värderingar, vilket de flesta svenskar har oavsett om de är etniska svenskar eller invandrare. Problemet är bakåtsträvande människor, oavset om de är vita nationalister eller arabiska muslimer. Lyckligtvis är Sverige ett mycket förnuftigt och utvecklande land som i regel lyfter fram det bästa hos folk, varifrån de än kommer.
Citera
2025-04-26, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grangerillan
Alltså, vi är redan en minoritet i världen så varför skulle det vara ett problem om man är det i ett land eller i en stad?

Människor har alltid vandrat och kommer alltid att göra det. Det man kan göra är att man gör de gemensamma levnadsvillkoren så bra som möjliga.

Vita hängde svarta i New York under rasupproren på 1800-talet för att de påstods ha begått våldtäkter mot vita flickor. Med dagens rubriker och fall så händer inget. Detta med "inbördeskrig" har varit på tapeten hos högerextrema sedan 80-talet och nu över 40 år senare har det inte hänt något. Mordet på Elin Krantz? Bombdåden i Stockholm 2010? Upploppen i Husby? Drottninggatan? Våldtäkten av Luna? Wilma Andersson?

Det vi kommer se är snarare en långsam övergång som går över generationerna precis som det varit hittills. Det är först om 50 år man kan se skillnaden men den dagliga eller årliga kommer du och jag inte ens tänka på. Ibland så kommer vissa få spelet och göra en skjutning eller knivattack men sedan blir det bara något i mängden.

Ska jag gissa så kommer araberna och perserna smälta in som "bra invandrare" likt juggar, italienare, greker, finnar och chilenare. Unga idag har ibland ingen aning om att de nämnda grupperna var svartskallar eller blattar (exkluderat "finnjävlarna"). Sen kommer en ny grupp bli ett hatobjekt. Den nya gruppen är troligen nigerianer och indier.

Det är ett problem eftersom man inom ett land stiftar lagar och faktiskt måste möta skiten i landet. Svenskar behöver inte bry sig om mullorna i Iran eftersom de inte själva blir drabbade av förtrycket.

Att folk alltid har vandrat är inte en ursäkt för att utplåna ett helt folkslag. Det finns heller inte några liknande exempel i historien där denna typ av folkvandring skett till ett samhälle som består av en välfärdsstat.
Citera
2025-04-26, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Den enda vettiga åsikten: Bara idioter lägger något värde i etnicitet. Att en släkt har levt på samma ställe under en längre tid har givetvis noll betydelse, det är varken positivt eller negativt på minsta sätt.

Det viktiga är att befolkningen har moderna och sunda värderingar, vilket de flesta svenskar har oavsett om de är etniska svenskar eller invandrare. Problemet är bakåtsträvande människor, oavset om de är vita nationalister eller arabiska muslimer. Lyckligtvis är Sverige ett mycket förnuftigt och utvecklande land som i regel lyfter fram det bästa hos folk, varifrån de än kommer.

Gäller detta även för Israel eller har du en annan åsikt beträffande det landet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in