2025-04-25, 16:24
Medlem
Hej!

Jag ska börja ett nytt jobb som jag blev erbjuden för två veckor sedan, haft kontakt med chefen tidigare innan påsk om att sekreteraren skulle ordna med tågresa som arbetsgivaren bekostar.Haft mejlkontakt med sekreteraren denna vecka där jag fått biljett skickat.

Kom på nu att jag inte har fått någon information om var vi ska ses exempelvis välkomstbrev eller liknande av chefen.

Åker tidigt måndag morgon är det mitt ansvar att kontakta chefen nu fredag eftermiddag för denna information eller ska jag avvakta typ på måndag eller ligger det på chefen att skicka ut ett mail till mig som nyanställd?

Förvirrad kring vad som ska göras.. vill inte ringa och störa fredag eftermiddag innan helg heller.

Tacksam kring råd för vad jag ska göra..
Citera
2025-04-25, 16:27
Avslutad
Måndag morgon får du kontakta dem.
Det är bäst.
Citera
2025-04-25, 16:56
Medlem
Okay 👍
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Måndag morgon får du kontakta dem.
Det är bäst.
Citera
2025-04-25, 17:27
Avslutad
Du vill inte ringa och störa en fredag eftermiddag?

Hur hade du tänkt klara arbetsuppgifter om du frågar om sånt här på internet? Ska vi göra jobbet åt dig?
Citera
2025-04-25, 19:15
Medlem
Har du fått en tågbiljett skickad till dig är det väl bara att vänta snällt på stationen tills någon plockar upp dig.
Citera
2025-04-25, 19:16
Medlem
Du måste fråga nu på en gång. Är det på måndag morgon du börjar jobbet? Fattar inte riktigt. Då är det ju redan för sent. De har antagligen glömt att informera dig och då är det bra om du påminner dem så fort som möjligt. Det ligger på dig att göra det.
Citera
2025-04-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemon-tree
Hej!

Jag ska börja ett nytt jobb som jag blev erbjuden för två veckor sedan, haft kontakt med chefen tidigare innan påsk om att sekreteraren skulle ordna med tågresa som arbetsgivaren bekostar.Haft mejlkontakt med sekreteraren denna vecka där jag fått biljett skickat.

Kom på nu att jag inte har fått någon information om var vi ska ses exempelvis välkomstbrev eller liknande av chefen.

Åker tidigt måndag morgon är det mitt ansvar att kontakta chefen nu fredag eftermiddag för denna information eller ska jag avvakta typ på måndag eller ligger det på chefen att skicka ut ett mail till mig som nyanställd?

Förvirrad kring vad som ska göras.. vill inte ringa och störa fredag eftermiddag innan helg heller.

Tacksam kring råd för vad jag ska göra..
En vild gissning är att ni ska ses på företaget där du ska jobba… Tag dig från tågstationen till arbetsplatsen så ska du se att allt löser sig.
Citera
2025-04-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngerManagement
En vild gissning är att ni ska ses på företaget där du ska jobba… Tag dig från tågstationen till arbetsplatsen så ska du se att allt löser sig.

Håller med, hade de velat något annat så hade de informerat om det. T.ex. som någon annan nämnde, att om de vill plocka upp dig på stationen så hade de sagt det. Utan extra information så är det underförstått att du ska ta till till kontoret där du ska jobba.
Citera
2025-04-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Håller med, hade de velat något annat så hade de informerat om det. T.ex. som någon annan nämnde, att om de vill plocka upp dig på stationen så hade de sagt det. Utan extra information så är det underförstått att du ska ta till till kontoret där du ska jobba.
De har ju inte ens sagt vilken tid han ska komma. Det måste han ju fråga om, eftersom de glömt att informera honom. Det är ganska viktigt så det inte blir några missförstånd.
Citera
2025-04-26, 06:26
Medlem
Jag åker måndag morgon resan tar ca 3 tim så är där ca 10.. därefter vet jag inte vad som gäller..
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Du måste fråga nu på en gång. Är det på måndag morgon du börjar jobbet? Fattar inte riktigt. Då är det ju redan för sent. De har antagligen glömt att informera dig och då är det bra om du påminner dem så fort som möjligt. Det ligger på dig att göra det.
Citera
2025-04-26, 06:28
Medlem
Exakt.. tyckte det var konstigt..

Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
De har ju inte ens sagt vilken tid han ska komma. Det måste han ju fråga om, eftersom de glömt att informera honom. Det är ganska viktigt så det inte blir några missförstånd.
Citera
2025-04-26, 06:33
Medlem
Ok.. tycker det underligt för andra jobb har oftast mailat exempel information som. Hej då ses vi på måndag klockan blabla..har du svårt att hitta når du oss på bla bla.. välkommen..typ som ett välkomstbrev.. men det kanske som ni säger att det är underförstått

Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in