2025-04-25, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Är väl iofs inget konstigt. Häktena är knökfulla, han är väl ute i 1 månad innan rättegång ungefär.. Sen vad som händer där kan vi ju spekulera om, själv tror jag det blir 1-2 år effektiv tid han kommer få sitta av!
Nåt sånt är mycket troligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Ja men Linnea lär gå ut med som att han är en helt fri man haha
Såklart, precis som tidigare.
Citera
2025-04-25, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag hoppas verkligen de tar pass, utreseförbud och anmälningsplikt. Gärna varje dag.

När kan vi ta del vad som gäller
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blahblah79
Ska han lajva ikväll tro och göra den mysiga goa dokumentären om baronen tillsammans med sin broder som han pratade om på födeldags videon dagen före han åkte in ännu en gång! Och släppa videor om boken MIN SANNING han författat ännu en gång i häktet om sitt ständiga masande om Jocke och blah blah samma tröttsamma tugg eller kommer han att fly den här helgen ett land utan utlämningsavtal.

Blir nog fest. Är ju helg.
Citera
Medlem
Vad ska han försörja sig på? Utgår ifrån att inte ens han är så korkad å börka streama igen. Vartfall inte innan fått saken prövad.
Citera
Medlem
Exakt!
Kunde knappt sagt det bättre själv.
Dom utnyttjade dessutom ekobrotten för att hålla kvar han i häktet när han ansågs farlig för andra människor, lägg därtill den väntande fängelsedomen på 2 månader så var valet att ha kvar han i häktet självklart, när stämplingsdelen föll, och dessutom fängelsedomen omvandlades till en varning fanns ingen anledning till att ha kvar han i häktet.
Officiellt var det ekobrotten han var häktat för, men ”inofficiellt” så var det på grund av de ovan nämnda brotten han hölls kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Det vanligaste är ändå att misstänkta för ekobrott är på fri fot under utredning/väntan på åtal.

Ekobrott tar i regel rätt lång tid att utreda och det är inte ovanligt att det tar flera år.

Han kan inte sitta häktad för att några anser att han gjort människor illa när det inte är det han är misstänkt för.
Citera
2025-04-25, 12:22
Medlem
Anmälningsplikt ökat till 2 gånger i veckan. Reseförbud. Får ej lämna Östergötland.
Citera
2025-04-25, 12:23
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Tror jag ska sluta betala skatt o börja Streama. För som det verkar så har det blivit lagligt..Även om nu inte rättegången har varit för Christofer så skulle det inte förvåna mig om han slipper straff..
Det står dig fritt att göra så om du vill!
Citera
2025-04-25, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Står i häktningsframställan att man inväntar svar från utländska myndigheter.
Därefter planeras slutförhör samt slutdelgivning.

Okej då är de kanske inte så långt bort till åtal
Citera
2025-04-25, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Anmälningsplikt ökat till 2 gånger i veckan. Reseförbud. Får ej lämna Östergötland.

Bor han i Östergötland? Har ingen koll.
Citera
2025-04-25, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Släpptes precis som jag sa

Nej du sade att beslut och häktesförhandling varit tidigare i veckan och att han skulle släppas kl 9. Häktesförhandlingen var 11.15. Du hade faktamässiga fel. Du råkade bara få rätt att han släpps idag.
Citera
2025-04-25, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Ja men Linnea lär gå ut med som att han är en helt fri man haha

Låt hon, vem bryr sig om den utvecklingsstörda kvinnan?
Citera
2025-04-25, 12:27
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Det står dig fritt att göra så om du vill!

Det är nästan så man tror att det är dags att hyra in några gråterskor när man läser all bestörtning här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in