2025-04-24, 11:11
Medlem
Teus avatar
Kommer väl få karma för detta, men Olsen till Kalifatet känns väl som en ganska trött värvning? Gammal, skör, och har inte spelat regelbundet sedan 2018 typ. Lär väl dessutom vara ganska dyr eftersom han nobbat ett hyggligt kontrakt i Köpenhamn?

https://www.aftonbladet.se/sportblad...ll-allsvenskan

Dessutom inte ens tredjemålvakt i landslaget
Citera
2025-04-24, 11:32
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kommer väl få karma för detta, men Olsen till Kalifatet känns väl som en ganska trött värvning? Gammal, skör, och har inte spelat regelbundet sedan 2018 typ. Lär väl dessutom vara ganska dyr eftersom han nobbat ett hyggligt kontrakt i Köpenhamn?

Är benägen att hålla med. Jag är själv tveksam till Olsen, hade gärna sett någon annan men samtidigt så känner jag inte till någon annan svensk målvakt som man hade kunnat hämta hem som är lika bra på pappret.
Citera
2025-04-24, 12:18
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Hämtas pga kan klubben malmöit och inhemsk. Tror aldrig man kommer vaska en utlänningplats på en målvakt igen. Förhoppningsvis blir det bra. Inshallah 🙏🏻

Som jag skrev i den andra tråden har det mer eller mindre varit klart sen november därför man körde på budget alternativ nu under våren.

Ett annat alternernativ har varit Fredrikstads danska målvakt men han kostade 25-30 mille bara i övergång så intresset avtog rätt fort.

Edit: Jonathan Fischer https://nr.soccerway.com/players/jon...ischer/641792/
Senast redigerad av buisnismannen 2025-04-24 kl. 12:23.
Citera
2025-04-24, 12:48
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Är benägen att hålla med. Jag är själv tveksam till Olsen, hade gärna sett någon annan men samtidigt så känner jag inte till någon annan svensk målvakt som man hade kunnat hämta hem som är lika bra på pappret.

Framför allt, vart är långsiktigheten i att värva en 35 åring...?
Finns massor av bra svenska målvakter, om "svensk" nu är ett måste.
Citera
2025-04-24, 13:13
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill

Absolut men dom finns inte i Cetinkayas stall.
Citera
2025-04-24, 15:57
Medlem
Teus avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Hämtas pga kan klubben malmöit och inhemsk. Tror aldrig man kommer vaska en utlänningplats på en målvakt igen. Förhoppningsvis blir det bra. Inshallah 🙏🏻

Som jag skrev i den andra tråden har det mer eller mindre varit klart sen november därför man körde på budget alternativ nu under våren.

Ett annat alternernativ har varit Fredrikstads danska målvakt men han kostade 25-30 mille bara i övergång så intresset avtog rätt fort.

Edit: Jonathan Fischer https://nr.soccerway.com/players/jon...ischer/641792/
Aa, fair enough. Kanske är en kort mellanlandning i laget innan han går in i en roll i staben. Han har säkert en hel del erfarenhet att dela med sig av som typ målvaktstränare även om bra spelare inte nödvändigtvis innebär bra tränare.
Citera
2025-04-24, 16:23
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill

Målvaktspositionen är väl den positionen som främst kräver en erfaren läs äldre spelare. Dahlin fyllde väl 37 förra säsongen och var fortfarande en toppmålvakt i allsvenskan.

Jag känner som sagt inte till någon svensk målvakt som hade kunnat gå in och stå för oss med den erfarenheten som Olsen har.

Men som sagt, jag är inte så jättetaggad på Olsen.
Citera
2025-04-24, 16:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Målvaktspositionen är väl den positionen som främst kräver en erfaren läs äldre spelare. Dahlin fyllde väl 37 förra säsongen och var fortfarande en toppmålvakt i allsvenskan.

Jag känner som sagt inte till någon svensk målvakt som hade kunnat gå in och stå för oss med den erfarenheten som Olsen har.

Men som sagt, jag är inte så jättetaggad på Olsen.

Åldern skrämmer inte mig. Han kan göra två bra år och då är jag nöjd.

Kan känna att när varken AC eller Ponne spelar att det är lite ledarsvagt på plan. Ingen som riktigt tar tag i det. Där tror jag Olsen kan spela en roll. Jag vill ha honom.

Vi kan däremot fundera varför vi aldrig får upp honom någon målvakt från de egna leden som blir förstamålvakt. Där saknas något. Vi har haft flera som spelat i ungdomslandslag, men sedan försvunnit.
Citera
2025-04-24, 16:38
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Kan känna att när varken AC eller Ponne spelar att det är lite ledarsvagt på plan. Ingen som riktigt tar tag i det. Där tror jag Olsen kan spela en roll. Jag vill ha honom.

Vi kan däremot fundera varför vi aldrig får upp honom någon målvakt från de egna leden som blir förstamålvakt. Där saknas något. Vi har haft flera som spelat i ungdomslandslag, men sedan försvunnit.

Pga Dahlin. Finns ju Persson nu men där bölas det att är värdelös på fötterna och inte ens kan slå en passning. Men ung än så hoppas han är tänkt ta över efter Olsen sen.
Citera
2025-04-24, 17:08
Citat:

Som buisnismannen skriver, Dahlin har varit för bra och stabil ett bra tag. Jag trodde att Tånnander skulle få ett genombrott hos oss. De övriga har inte färgat direkt.
Citera
2025-04-25, 07:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Pga Dahlin. Finns ju Persson nu men där bölas det att är värdelös på fötterna och inte ens kan slå en passning. Men ung än så hoppas han är tänkt ta över efter Olsen sen.

Citat:
Som buisnismannen skriver, Dahlin har varit för bra och stabil ett bra tag. Jag trodde att Tånnander skulle få ett genombrott hos oss. De övriga har inte färgat direkt.

Fast jag tänker även på tiden innan Dahlin kom tillbaka. Både Sixten Mohlin och Marko Johansson var duktiga som juniorer, men ingen av dem klarade steget till seniorfotbollen.
Citera
2025-04-25, 07:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Sergio Peña var på matchen idag och bänkad i Poak.

Lite feeling att han gör en AC.

https://www.fotbollskanalen.se/blogg...er-ett-halvar/

Ingen rök utan eld här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in