2025-04-24, 22:26
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Och nu kommer gåtorna igen. Och snacket som ingen förstår. Följer du nyheterna om Trump och Ukrainakriget eller spelar du dum ? Du vet att han absolut inte vill finansiera det mer. Det är slukrigat från USA:s sida. Och då är det tråkigt att Europa med samma BNP som USA inte alls har samma globala status och makt samt militär förmåga. Sammanfattningsvis kan man säga att Europa offrade Ukraina för att de prioriterade andra saker.

Fattar du inte allvaret som råder nu i konflikten ? Ukraina håller på att bli lämnade av USA och de blir robotattackerade av Ryssland samtidigt som Europa tittar på.

Svarade du på mina frågor eller kom du med enbart egna frågor?
Har du bekymmer att svara på frågor?
Ska du bara hålla på och tramsa?
Citera
2025-04-24, 22:30
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Har du helt missat detta?
Det är inget jag "tramsar" om.

Under det svenska ordförandeskapet inrättades en arbetsgrupp i EU med syfte att undersöka möjligheten att använda frysta ryska tillgångar till stöd för Ukraina

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/05/eu-fattar-historiskt-beslut-om-att-anvanda-avkastningen-fran-ryska-tillgangar-som-stod-till-ukraina/

Var det inte det jag sa. Man använder redan delar av de frysta tillgångarna.
Men man ger fredssamtalen en chans, innan man tar grundplåten.
Citera
2025-04-24, 22:45
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Citat:
Nä sanningen är dom båda försöker svälta ut Zelensky tillsammans. Ryssland bombar och USA drar in stödet.
Zelensky ska tydligen bort innan ett fredsavtal undertecknas.
Ja det är ju ett av Rysslands mål med specialoperationen så det kräver de såklart. De kräver också att en Putinlojal marionettregering tillsätts innan de skriver på nåt fredsavtal.
Snarare USA lojal. Så därför ska han bort.
Jaså man vill istället placera en USA-lojal president i Kyiv. Men... det är väl CIA som tillsatte Zelensky?

Citat:
Sorgligt att läsa att Usas propaganda inte ifrågasätts mer.
Det är ju väl känt att CIA har huserat väldigt länge i Ukraina och målet med denna operation är att få Ryssland på fall så det väldiga landet kan styckas upp.
Planen var ju att väst skulle göra jobbet åt usa som sedan då kunde gå in och ta vad dom ville ha. Nu har det ju visats att det gick åt helvete helt enkelt, så nu handlar det inte längre om Ukraina kommer att förlora kriget eller inte utan vem som kommer få skulden för att det gick åt helvete.
Därför låtsas usa nu att fortsätta stödja Ukraina för då kan dom peka på Ukraina och säga att trots allt stöd ni har fått klarade ni inte av det, så då går usa fri.
Hur det blir med skuldfrågan för länderna i Europa är ju en helt annan sak eftersom dom själva har erkänt att dom inte klarat av att få fram det stöd dom lovat.
Citera
2025-04-24, 22:48
Medlem
Citat:
Okej vad härligt. Så du förutser att USA kommer dra sig ur kriget och Ukraina och Europa kommer öka sin militära förmåga och krossa Ryssland på sikt ? Är det så du tänker ?

Precis, allt pekar på att usa ger upp, Trump ogillar Zelensky efter hela Biden Hunter historien så jag är ganska övertygad om att de kommer dra sig ur helt om inte EU kan pressa dem på något sätt. EU har igentligen inga problem att producera vad som behövs om bara viljan och besluten kommer.
Citera
2025-04-24, 22:53
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Jag gjorde en redogörelse för hur jag tror kriget kommer utveckla sig. Ingen åsikt om det tydligen utan ännu mer trams och gåtor.

Jag tror att Putin kommer dö av hög ålder, han har inte lämnat några arvingar efter sig så det kommer bli en maktkamp bland kleptokraterna i den hålan.

Ryssland kommer fortsätta att falla ner i fördärvet, det är vad jag tror.
Citera
2025-04-24, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag tror att Putin kommer dö av hög ålder, han har inte lämnat några arvingar efter sig så det kommer bli en maktkamp bland kleptokraterna i den hålan.

Ryssland kommer fortsätta att falla ner i fördärvet, det är vad jag tror.

Ja och Ryssland har ju gjort bort sig i och med kriget. Frågan är bara hur tuffa resten av världen vågar vara. Och hur länge. För det borde vara hårda sanktioner och ingen handel under lång tid framöver. Tyvärr tror jag inte det kommer bli så.
Citera
2025-04-24, 23:01
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ja och Ryssland har ju gjort bort sig i och med kriget. Frågan är bara hur tuffa resten av världen vågar vara. Och hur länge. För det borde vara hårda sanktioner och ingen handel under lång tid framöver. Tyvärr tror jag inte det kommer bli så.
Det finns inget företag som vill etablera sig i Ryssland igen. Det finns propaganda i Ryssland om att allting kommer bli okej och nya utländska företag ska etablera sig. Det sista som jag nämnde är falskt. Rysk propaganda är det sista här i livet man ska lyssna på.

Så nej, ni Ryssjävlar har verkligen skitit i det blåa skåpet.
Citera
2025-04-24, 23:07
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Det finns inget företag som vill etablera sig i Ryssland igen. Det finns propaganda i Ryssland om att allting kommer bli okej och nya utländska företag ska etablera sig. Det sista som jag nämnde är falskt. Rysk propaganda är det sista här i livet man ska lyssna på.

Nja kinesiska investeringar sker redan . Huruvida det gagnar Ryssland i ett längre perspektiv är ju iofs spännande att se resultatet av . Sedan finns det alltid pionjärer och skrupellösa affärsmän . Men som innan blir det aldrig mer . Ryssland har helt enkelt inget att erbjuda eller några säkerheter låsta hos betrodd tredje part längre . De kan inte ens försäkra handelsfartyg längre .
Citera
2025-04-24, 23:11
Medlem
Citat:

Sluta kalla folk för ryssar så fort man inte har exakt samma åsikt som dig själv. Inga företag ville etablera sig i Japan, Italien eller Tyskland heller efter andra världskriget. Ryssland kommer nog tyvärr komma tillbaks in i värmen igen beroende på vilken väg de tar. De kan välja fortsatt krig eller fredsavtal nu, två stycken vägar.
Citera
2025-04-24, 23:12
Medlem
Citat:

Tror du har fel som vanligt.

Fransk militär ökar närvaron: Kärnvapnen skyddar även Sverige

Kallax just nu.

7 minuter till Leninggrad. 12 minuter till Moskva. Europa har tröttnat på Rysslands svinerier nu.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/fransk-militar-okar-narvaron-karnvapnen-skyddar-aven-sverige

Dags för ryssarna att fatta snart?
Snart smäller det!
Citera
2025-04-24, 23:14
Medlem
Citat:
Okej lycka till med kriget i Ukraina fortsättningsvis utan USA.

Ja. Äntligen börjar Europa agera. Utan USA.
Citera
2025-04-24, 23:25
Medlem
Citat:
Sverige ska låna 300 miljarder till upprustning, 20 år för sent och helt i onödan. Putin invaderar inte Europa och NATO. Pengar som kunde gått till skola och sjukvård istället.
Du har missat verkligheten som vanligt.
Det jag skrev om händer just nu.
Frankrike och Sverige övar för att bomba Ryssland just nu. I Kallaxområdet kom med i matchen.
Europa har sedan länge de resurser som
behövs för att täppa till truten både på Putin och Putins mun, Peskov, redan nu.
Ryssland har valet att backa heller att bli helt utslaget. Allt som behövs finns på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in