2025-04-24, 15:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Trumps patetiska vädjan på Truth Social

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/114392923237368367

Är det verkligen någon som lyssnar på honom?

Inte är det någon humanism som det är frågan om...., utan enbart att han framstår som en idiot i.o.m sitt Putin-slickande och Zelensky-bashande...
Citera
2025-04-24, 15:04
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
En läsvärd krönika i Expressen. Mats Larsson skriver bl a om Winston Churchill 1940:
"Tänk om USA:s president då sagt om den brittiske ledaren:
– Han kan ha Fred, eller han kan kämpa i tre år till innan han förlorar hela landet."

Det är precis vad Trump nu säger till Zelensky. Rossevelt hade för 85 år sedan den kloka åsikten att fred på angriparens villkor sällan blir en bra fred.

https://www.expressen.se/kronikorer/mats-larsson/churchills-lycka-var-att-trump-inte-var-president/

Din och Larssons liknelse haltar betänkligt.
Europa har inte en situation som ens liknar ww2.
Europa är idag helt enade (nästan iaf) mot Ryssland, under ww2 var europa splittrat och många länder stod på Tysklands sida, Spanien, Italien, Finland etc.

Europa är idag så mycket starkare så vi behöver egentligen inte USA mer än teknologiskt.

Du kan tolka Trumps uttalande som så att allt hänger på USA, Trump menar nog att det är dags att europa gör något istället för att förlita sig på ett USA som har stora ekonomiska problem.
Gör inte USA något så är Ukraina snart erövrat, dags att någon annan än USA gör något.
Nej det räcker inte att skicka några Stridsbåt 90 och några enstaka Archer 2026.

En annan inte helt oviktig aspekt är att idag finns det kärnvapen på båda sidor som enkelt slår ut hela mänskligheten. En risk som iaf borde tas med i kalkyleringen.
Citera
2025-04-24, 15:10
Avslutad
Löjligt av Trump att be Putin stoppa

Trump kan istället redan idag skicka tillräckligt med patriot, ev ihop med Israel, gör att göra robot attacker meningslösa
Citera
2025-04-24, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
"Vladimir, STOP!"

Stackars Trump som först nu förstår att hans bästa kompis är en krigsförbrytare.
Nä sanningen är dom båda försöker svälta ut Zelensky tillsammans. Ryssland bombar och USA drar in stödet.
Zelensky ska tydligen bort innan ett fredsavtal undertecknas.
Citera
2025-04-24, 15:19
Medlem
Snopphanens avatar
Inget Krimkrig för min skull. Maja Lundgren.

https://lundgrenmaja.blogspot.com/2025/04/inget-krimkrig-for-min-skull.html
Citera
2025-04-24, 15:21
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Inget Krimkrig för min skull. Maja Lundgren.

https://lundgrenmaja.blogspot.com/2025/04/inget-krimkrig-for-min-skull.html

Ingen skulle kriga för hennes skull. Vidrig människa.
Citera
2025-04-24, 15:21
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaghetervem
Ni? Tror du jag e ryss eller? Fattar du inte att ryssarna tänker mer strategiskt på allt , de får nu massa land som inga pengar i världen kan kan köpa helt gratis, ditt jävla 1mil man argument håller inte ta aldrig upp det igen.

Du svarade inte på min fråga hur ni ska ersätta 1 miljon man i förluster. Det blev visst väldigt känsligt för dig ser jag. Eftersom du stödjer rySSland så är du en förrädare i mina ögon. Så berätta nu hur ni ska lyckas ersätta de?
Citera
2025-04-24, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaghetervem
Ni? Tror du jag e ryss eller? Fattar du inte att ryssarna tänker mer strategiskt på allt , de får nu massa land som inga pengar i världen kan kan köpa helt gratis, ditt jävla 1mil man argument håller inte ta aldrig upp det igen.

Vad hjälper det at världens största land får mer mark när Ryssland med sin otroliga mängd mark per capita inte kan bli ett modernt, innovativt land som lever på att producera varor som alla vill köpa.
Här kan man jämföra antalet invånare per km2 i ett av världens rikaste länder, Schweiz, med Rysslands otroligt stora yta per invånere per km2, som inte lyckats skapa ett välmående land med sin nuvarande yta, och absolut inte kommer att bli mer välmående genom att beröva andra länder deras land.

https://globalis.dk/Statistikk/befolkningstetthet?country=42334&country2=42462
Citera
2025-04-24, 15:24
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Ingen skulle kriga för hennes skull. Vidrig människa.

Nja, har du läst inlägget? Hon tror inte Ukraina kan ta tillbaks Krim. Tror du, allvarligt?
Citera
2025-04-24, 15:29
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Nja, har du läst inlägget? Hon tror inte Ukraina kan ta tillbaks Krim. Tror du, allvarligt?

Det är kremlspeak i inlägget. Ukraina behöver bara inte ge upp. USA lämnade Vietnam till slut, både Sovjet och USA lämnade Afghanistan. Hela Warszavapakten föll till slut. Fortsatt motstånd och till slut vinner de.

Det är ett Kremlnarrativ att Ukraina ska behöva återerövra.
Citera
2025-04-24, 15:40
Medlem
Citat:

Ryssarna måste ge tillbaka allt för att ha en chans att komma tillbaka in i värmen. Alternativen är
Nordkorea 2.0 med Krim + erövrade områdena
Ge tillbaka mark och bli en normal demokrati.

Ryssarna har allt att vinna i det senare
Citera
2025-04-24, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Använder logik.

Om EU hade haft möjlighet att stjäla 200 miljarder EURO av Ryssland hade dom nog gjort det istället för att låna pengar till vapen.
Låter det ologiskt för dig?

Ja.

Kläm fram källan nu istället för att tramsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in