2025-04-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Vilket visade sig inte alls bli ett speciellt bra tag framöver..
Bor eller uppehåller sig vid Lövstavägen ( precis ovanför runbyspåret) där två andra kvinnor är skrivna. Han nyttjar ena kvinnans bil en liten silverfärgad golf som står på en parkering precis intill runbyskolans högstadie.
Citera
2025-04-24, 23:49
Medlem
Citat:

Känns inte svin lämpligt att han ska ha sitt uppehålle några stenkast från mordplatsen..
Citera
2025-04-25, 09:26
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonBlotKlott
Bor eller uppehåller sig vid Lövstavägen ( precis ovanför runbyspåret) där två andra kvinnor är skrivna. Han nyttjar ena kvinnans bil en liten silverfärgad golf som står på en parkering precis intill runbyskolans högstadie.

Jag vet var det är, har (tack vare dig) kunnat varna mina kvinnliga bekanta som bor där uppe.

Blir skärrad bara av att tänka på allt detta och på stackars Ida då jag själv var uppe och gick i spåret bara någon timme innan mordet.
Jag gick ofta där uppe utan en tanke på att det kunde gömma sig en sexualstörd sadist bland träden och att mitt liv potentiellt skulle vara i fara.
Efter detta satte jag inte min fot där uppe igen.
Hans sjuka agerande ”smutsade” ner den fridfulla naturen där för mig.

Jag vet mycket väl vem äcklet är då jag (tyvärr) råkade bo alldeles för nära honom vid tiden för överfallet.
Citera
2025-04-25, 09:38
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livetlekernu
Chefsöverläkaren anför bl.a. följande. Kristoffer Andersson lider av en allvarlig psykisk störning. För fyra år sedan begick han mord och brott mot griftefriden och de utlösande faktorerna är fortfarande huvudsakligen okända och obehandlade.Risken för återfall i allvarlig brottslighet bedöms vara hög om tvångsvården skulle upphöra eller övergå i öppen form.
Under nuvarande vårdform med säkerställd medicinering, god professionell tillsyn, låg kravnivå och förutsägbarhet i vardagen bedöms risken för våld vara medelhög.

Citat:
Känns inte svin lämpligt att han ska ha sitt uppehålle några stenkast från mordplatsen..

En ren jävla skymf mot både Ida och hennes familj.
Det kräket har alltså mordplatsen alldeles runt hörnet vilket ger honom möjligheten att om och om igen återuppleva allting som hände och vad han gjorde mot henne (inte helt ovanligt för sexförbrytare då det ger dom en känsla av makt).

Är det verkligen lämpligt att han bor just precis därnär man läser vad chefsöverläkaren skriver om Christoffer för bara något år sedan??
Han anses för f*n vara fortsatt farlig även som medicinerad OCH inlåst.
Och man vet vid den tidpunkten (4 år efter mordet) ff inte ens vad som triggade igång/utlöste överfallet och mordet.

En sån farlig jävel har nu alltså godkänts att bo, inte bara precis intill brottsplatsen utan även precis bredvid en skola, dvs där det finns flickor i yngre tonåren.
Vilken jävla pajas har godkänt detta?
Senast redigerad av MissDecibella 2025-04-25 kl. 09:42.
Citera
2025-04-25, 17:51
Medlem
Citat:
En ren jävla skymf mot både Ida och hennes familj.
Det kräket har alltså mordplatsen alldeles runt hörnet vilket ger honom möjligheten att om och om igen återuppleva allting som hände och vad han gjorde mot henne (inte helt ovanligt för sexförbrytare då det ger dom en känsla av makt).

Är det verkligen lämpligt att han bor just precis därnär man läser vad chefsöverläkaren skriver om Christoffer för bara något år sedan??
Han anses för f*n vara fortsatt farlig även som medicinerad OCH inlåst.
Och man vet vid den tidpunkten (4 år efter mordet) ff inte ens vad som triggade igång/utlöste överfallet och mordet.

En sån farlig jävel har nu alltså godkänts att bo, inte bara precis intill brottsplatsen utan även precis bredvid en skola, dvs där det finns flickor i yngre tonåren.
Vilken jävla pajas har godkänt detta?

Jag vet inte hur man tar reda på eller hittar dokument som påvisar att han har öppenvård.
Jag fick veta detta igår.
Och det är helt galet, jag rör mig ändå ofta i dom trakterna. Saken är att han har ett utseende som man inte lägger märke till och addera 9-10 år.
Ialfall han är fortfarande relativt kraftigt byggd och har mörkbrunt hår. Vill inte lägga ut reg nr på bilen han använder då jag inte vet hur det drabbar personen som står som ägare.
Citera
2025-04-25, 18:02
Medlem
Citat:
Jag vet var det är, har (tack vare dig) kunnat varna mina kvinnliga bekanta som bor där uppe.

Blir skärrad bara av att tänka på allt detta och på stackars Ida då jag själv var uppe och gick i spåret bara någon timme innan mordet.
Jag gick ofta där uppe utan en tanke på att det kunde gömma sig en sexualstörd sadist bland träden och att mitt liv potentiellt skulle vara i fara.
Efter detta satte jag inte min fot där uppe igen.
Hans sjuka agerande ”smutsade” ner den fridfulla naturen där för mig.

Jag vet mycket väl vem äcklet är då jag (tyvärr) råkade bo alldeles för nära honom vid tiden för överfallet.

Jag vet inte om det handlar om att han har långa permissioner eller deltar i öppenvård men jag har god lust att ta reda på hur det förhåller sig. Samma här, bodde i närheten av hans varannan-vecka bostad i flera år.
Citera
2025-04-25, 18:27
Avstängd
Citat:

Läskigt. Man får hoppas att läkarna gjort en korrekt bedömning av hans farlighet och att det inte finns någon risk för sådant beteende längre.
Citera
2025-04-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Läskigt. Man får hoppas att läkarna gjort en korrekt bedömning av hans farlighet och att det inte finns någon risk för sådant beteende längre.
Han kanske är kemiskt kastrerad?
Citera
2025-04-26, 17:09
Medlem
5549s avatar
Jag trodde definitivt att han skulle anses behöva vård längre än såhär.
Är det platsbrist inom kriminalvården det beror på?

Länk till hans ratsit?
Citera
2025-04-26, 18:14
Medlem
Är faktiskt chockad, detta kräk är ju i samma kaliber som Eklund. Trodde inte det var möjligt att han är ute efter mindre än tio år.
Citera
2025-04-26, 21:39
Medlem
Citat:
Jag vet inte om det handlar om att han har långa permissioner eller deltar i öppenvård men jag har god lust att ta reda på hur det förhåller sig. Samma här, bodde i närheten av hans varannan-vecka bostad i flera år.

Förvaltningsrätten i Växjö kan du kontakta (enligt inlägg tidigare i tråden).

Har du själv sett honom eller är det hörsägen? Hur kan man känna igen någon 10 år senare?
Citera
2025-04-26, 23:09
Medlem
Vill någon vara vänlig och lägga upp FUP igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in