2025-04-24, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Han kan ju omöjligen bli fri från ekobrotten osv?

Nej det tror jag inte eller jag hoppas inte det, men när det gäller ekobrott så brukar man se ganska allvarligt på det.

Linnea är väldigt otrevlig mot människor i Cluees kommentarsfält, helt sanslös.
Citera
2025-04-24, 12:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Skulle som sagt nog se häkte framför fängelse som ett straff, inte belöning.

Jo men häktad är han ju för annat...
Eller tänker de att det inte är nån mening att lägga nån energi på, fängelse får han ändå?
Citera
2025-04-24, 12:48
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Jo men häktad är han ju för annat...
Eller tänker de att det inte är nån mening att lägga nån energi på, fängelse får han ändå?

Tänker så.
Citera
2025-04-24, 12:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PigChampion
Chrippa dömdes till fängelse i två månader för dopingbrott, narkotikabrott och folkbokföringsbrott i Linköpings tingsrätt.

Chrippa fick en villkorlig dom i september 2023 och dömdes till samhällstjänst i 75 timmar. Man ändrade sedan påföljden till fängelsestraff. Detta pga att Chrippa hade misskött sin kontakt med frivården och inte genomfört något av den utdömda samhällstjänsten.

Men Hovrätten ändrade idag Tingsrättens beslut om fängelse till en varning.

enl https://www.instagram.com/clueenews/

Det är helt jävla otroligt! Man kan alltså missköta frivården nåt enormt och komma undan. Denna kille har mer än 999 liv. Han kommer frias från ekobrott också. Han behöver inte ta något ansvar. En annan får kämpa i motvind ständigt.

När har de tänkt att han ska göra sina 75 timmar samhällstjnst? 2028 eller?
Citera
2025-04-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är helt jävla otroligt! Man kan alltså missköta frivården nåt enormt och komma undan. Denna kille har mer än 999 liv. Han kommer frias från ekobrott också. Han behöver inte ta något ansvar. En annan får kämpa i motvind ständigt.

Helt sjukt att han kommer undan med så mycket, men ekobrotten borde han ju åka på ändå.
Men du har rätt en annan skulle fasiken inte slippa undan som han gör.
Citera
2025-04-24, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Jag vet såg detta, men han är ju inte på fri fot för ekobrotten han är ju fortfarande i häktet.

Inte konstigt med reaktioner när Cluee skriver att Chrippa slipper fängelse.
Det var smart och säkert inkomstbringande.
Citera
2025-04-24, 13:10
Avstängd
Att Christopher inte kan dömas till fängelse angående misskötsel samhällstjänsten verkar ha att göra med avtal mellan Sverige och Spanien och utnämningen. Jag åtgår ifrån att nästa misskötsel blir fängelse då.
Senast redigerad av 400Ben 2025-04-24 kl. 13:16.
Citera
2025-04-24, 13:10
Medlem
Citat:
Nej det tror jag inte eller jag hoppas inte det, men när det gäller ekobrott så brukar man se ganska allvarligt på det.

Hon får snällt vänta på Chrippa för den kvinnan är otroligt otrevlig och det är ett varningstecken till alla män.
Man börjar ju undra om Chrippa hade rätt ändå.
Citera
2025-04-24, 13:13
Avstängd
Det är nog bättre att det blir samhällstjänst för honom ändå. Dessa 2 månader kommer princip räknas bort från hans långa kommande fängelsestraff. Nu kommer han när han kommer ut behöva göra samhällstjänsten. Om den inte hinner preskriberas.

Edit: Verkar inte preskriberas för vuxna, bara ungdomar (5 år) när det gäller samhällstjänst.

Edit 2: Om han ens kommer få göra 75 timmar efter fängelset. Döms han eko kan dagens dom vara helt irrelevant.
Senast redigerad av 400Ben 2025-04-24 kl. 13:24.
Citera
2025-04-24, 13:20
Avstängd
Citat:

Blockad hos Cluee (förståss) så kan inte se nåt....... Nån som vill skärmdumpa o lägga in här? ;-)
Citera
2025-04-24, 13:22
Avstängd
Ingen tid för förhandling imorgon än?
Citera
2025-04-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben

Eller så går han fri och alla andra inblandade får fängelse eller annan åtgärd.
Nä jag har svårt att tro att man får en tillsägelse vid ekobrott med så många inblandade. Staten ska ha sitt.

Jag läste kommentarer från Linnéa under Cluees inlägg. Några tycker säkert att hon är tuff och minsann inte viker ner sig.
Jag ser en trasig människa som har tappat kontakten med verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in