2025-04-24, 09:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrKladdkaka
Huvudförhandlingen, som var utsatt till den 9 maj, är inställd på Sara Nilssons begäran. Hon har ”giltig frånvaro” enligt tingsrätten och har lämnat in ett läkarintyg som är sekretessbelagt. Inget nytt datum för förhandling är ännu utsatt.

Tankar kring detta?

Nytt datum 21 oktober

Tycker det ser illa ut utifrån att hon för 4 dagar sen var pigg och vaken i denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=Xk5oiuhmNwU
Citera
2025-04-24, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AezRfkuIOP33
Nytt datum 21 oktoboer

Tycker det ser illa ut utifrån att hon för 4 dagar sen var pigg och vaken i denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=Xk5oiuhmNwU

Du vet ju inte hur hennes cancerbehandling ser ut. Hon kanske skall in på nya cellgifter då.
Citera
2025-04-24, 09:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du vet ju inte hur hennes cancerbehandling ser ut. Hon kanske skall in på nya cellgifter då.

Det vet jag inte, men hon har gått igenom 6 av 8 behandlingar senast jag såg något om det på twitter.

Hon har fortsatt fara kors och tvärs över landet mellan behandlingarna, så vad tänker du att det finns att veta om de där behandlingarna som jag inte vet?
Citera
2025-04-24, 10:00
Medlem
Citat:
Det vet jag inte, men hon har gått igenom 6 av 8 behandlingar senast jag såg något om det på twitter.

Hon har fortsatt fara kors och tvärs över landet mellan behandlingarna, så vad tänker du att det finns att veta om de där behandlingarna som jag inte vet?

Reaktionen på cellgifter är cyklisk. Biverkningar tickar inte in direkt när läkemedlet fås. Behandlande läkare har skrivit hur det ligger till i intyget.
Citera
2025-04-24, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Reaktionen på cellgifter är cyklisk. Biverkningar tickar inte in direkt när läkemedlet fås. Behandlande läkare har skrivit hur det ligger till i intyget.

Ok ok, jag köper det, hon kan ligga och sova i bilen mellan varven när Putte kör.

( Det är cytostatikabehandlingen som anges som skäl i läkarintyget. )
Citera
2025-04-24, 15:19
Medlem
Citat:

Av vad man sett så har hon vittnat i en vårdnadstvist från sjukhuset o ska väl vittna i Norge sa hon väll i ett klipp häromveckan. Läskigt att vittna i vårdnadstvister om hon inte kan gå på sin egna ?
Citera
2025-04-24, 15:25
Medlem
entilllirares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren
Av vad man sett så har hon vittnat i en vårdnadstvist från sjukhuset o ska väl vittna i Norge sa hon väll i ett klipp häromveckan. Läskigt att vittna i vårdnadstvister om hon inte kan gå på sin egna ?

De har hon ju faktiskt intresse av att de ska genomföras, kan tänkas.
Senast redigerad av entilllirare 2025-04-24 kl. 15:28.
Citera
2025-04-24, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren

Också en intressant aspekter att när hon vittnar i andras rättegångar gör hon det under ed. Dvs hon kan bli dömd om hon uppger felaktiga uppgifter.
Men i sin egen rättegång som tilltalad behöver hon inte ens svara utan några som helst konsekvenser.
Man undrar ju hur blåst den här dommaren som fattat beslutet är.
Citera
2025-04-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ok ok, jag köper det, hon kan ligga och sova i bilen mellan varven när Putte kör.

( Det är cytostatikabehandlingen som anges som skäl i läkarintyget. )

Hur vet du vad det står i läkarintyget?
Citera
2025-04-24, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrKladdkaka
Hur vet du vad det står i läkarintyget?

Det är aktbilaga 110, det mesta är maskat, men inte just det om cytostatikabehandling.
Citera
2025-04-24, 17:08
Medlem
Citat:
Det är aktbilaga 110, det mesta är maskat, men inte just det om cytostatikabehandling.
Märkligt att det inte hade gått att ändra på tiderna för behandlingen så hon kunnat närvara, vilket det troligen hade gått. Men det används istället som ett strategiskt drag att köpa sig ett halvår till.

Känns som alla fula knep för att förhala och försena.
Om något så borde man ju kunnat förutse behandlingarna och påpekat detta vid tidsbokning för rätten och fått den lagd en dag när hon hade kunnat men 2 läkarintyg kort inpå.
Citera
2025-04-24, 17:48
Medlem
Citat:

Aha, då förstår jag. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in