2022-10-26, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luripompa
Du är ju också här o snokar så helt ointressant kan det ju inte vara

Vill bara tacka för din input för ett år sedan och meddela för alla helt ointresserade att frugan precis landade ett jobb på den lokala folktandvården med 24.8 i ingångslön vilket ju får anses som godkänt för just folkis.

Inget man blir fet på men ett välkommet tillskott fill familjens ekonomi efter att ha släpat runt alla på min lön plus studiebidrag i nästan två år.
Citera
2023-05-10, 15:36
Medlem
luripompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coden-reborn
Vill bara tacka för din input för ett år sedan och meddela för alla helt ointresserade att frugan precis landade ett jobb på den lokala folktandvården med 24.8 i ingångslön vilket ju får anses som godkänt för just folkis.

Inget man blir fet på men ett välkommet tillskott fill familjens ekonomi efter att ha släpat runt alla på min lön plus studiebidrag i nästan två år.

Jag är lite sen på bollen i vanlig ordning, men vad kul att höra att hon bestämde sig för att bli tandsköterska!! Bra lön också med våra mått mätt, som du säger, får jag fråga vilket län ni håller hus i? Av nyfikenhet bara
Citera
2023-05-11, 10:43
Medlem
Citat:
Jag är lite sen på bollen i vanlig ordning, men vad kul att höra att hon bestämde sig för att bli tandsköterska!! Bra lön också med våra mått mätt, som du säger, får jag fråga vilket län ni håller hus i? Av nyfikenhet bara

Liten uppdatering, efter att hon pressat klinikchefen lite så fick hon 25.5 och då har hon klasskamrater som gick till distriktstandvården samt några privata kliniker som faktiskt fick runt 27-28 i ingångslön så det verkar helt klart som att lönerna är på väg uppåt.

Det handlar om Stockholms län.
Citera
2023-05-12, 11:51
Medlem
luripompas avatar
Tack för info! Lite intressant att veta. Jag jobbar i VG och här är ingångslönen fortfarande 23,5.
Citera
2024-05-02, 22:43
Medlem
Citat:
Är detta fortfarande aktuellt? I så fall kan jag hjälpa till med lite svar.

Är du fortfarande aktuell för svara på fråga om tandsköterska
Citera
2025-04-23, 23:59
Medlem
Flygtomats avatar
Läste att en vanlig uppgift är att åka runt och föreläsa. Hur vanligt är detta? Finns det något sätt att slippa detta arbetsmoment eller är man strikt tvungen att göra detta?
Citera
2025-06-16, 17:34
Medlem
luripompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygtomat
Läste att en vanlig uppgift är att åka runt och föreläsa. Hur vanligt är detta? Finns det något sätt att slippa detta arbetsmoment eller är man strikt tvungen att göra detta?

Hej! Ursäkta sent svar, är inte inne så ofta. Jag skulle inte kalla det en vanlig uppgift! Inom Folktandvården är det vanligen 1-2 sköterskor som pysslar med det och det handlar om kanske 1 gång i månaden för dom sköterskorna. Har inte varit med om att någon skulle tvingats till det. Jag själv har jobbat i 10 år och aldrig gjort det.
Citera
2025-06-17, 10:09
Medlem
Flygtomats avatar
Citat:
Hej! Ursäkta sent svar, är inte inne så ofta. Jag skulle inte kalla det en vanlig uppgift! Inom Folktandvården är det vanligen 1-2 sköterskor som pysslar med det och det handlar om kanske 1 gång i månaden för dom sköterskorna. Har inte varit med om att någon skulle tvingats till det. Jag själv har jobbat i 10 år och aldrig gjort det.

Tackar för svar! Om det inte är dig emot så skulle jag gärna vilja ställa en fråga till! Jag läste nämligen att man som tandsköterska också kunde bli klinikchef. Hur många års erfarenhet bör man ha i bagaget för att erbjudas en sådan roll och hur ofta dyker den möjligheten upp för en tandsköterska?
Citera
2025-06-18, 14:06
Medlem
En liten uppdatering för de närmast sörjande.

Frun gick efter ett "hundår" på folktandvården till en lite exklusiv, privat klinik inne i stan och lyfte lönen rejält.
Först till 30K sedan efter 1½ år fick hon ett erbjudande från en annan klinik på 34 vilket hennes chef snabbt matchade plus SL kort betalt för att få ha kvar henne.

Helt OK lön för en TS med 3 år i yrket.
Citera
2025-10-29, 18:35
Medlem
luripompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygtomat
Tackar för svar! Om det inte är dig emot så skulle jag gärna vilja ställa en fråga till! Jag läste nämligen att man som tandsköterska också kunde bli klinikchef. Hur många års erfarenhet bör man ha i bagaget för att erbjudas en sådan roll och hur ofta dyker den möjligheten upp för en tandsköterska?

Åter igen ursäkta sent svar! Jag vet bara hur det är i VGR, här kan tandsköterskor bli klinikchefer men vi behöver bli klinikkoordinatorer först.
Citera
2025-10-29, 21:15
Medlem
Flygtomats avatar
Citat:
Åter igen ursäkta sent svar! Jag vet bara hur det är i VGR, här kan tandsköterskor bli klinikchefer men vi behöver bli klinikkoordinatorer först.

Ingen fara! Hur många år bör man ha arbetat som tandsköterska innan man kan bli klinikkoordinator och klinikchef?

Tack på förhand!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in