2025-04-23, 22:35
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Nu skall du inte fresta på detta vis

Jag är en mycket gudfruktig karl.. Kyrkvärd och allt.
Haha. Tur jag inte vet nån gratissajt man kan lägga upp bilder och länka😄
2025-04-23, 22:37
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Haha. Tur jag inte vet nån gratissajt man kan lägga upp bilder och länka😄

Nu tänker vi på Hokky o gräsklippning
2025-04-23, 22:39
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Nu tänker vi på Hokky o gräsklippning
Mm foka på rätt saker gubbe🙂
2025-04-23, 22:40
Medlem
Jenshalls avatar
Borde inte Brynäs starta med sin andra målvakt. Tycker puckarna rinner in lite väl lätt bakom denna Källgren.
2025-04-23, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Säkert något sådant för Leksand. Bryr mig inte direkt om dem, de får gärna gå i konkurs.

Ska inte påstå att jag hoppas på Luleå. Men någon ordning på torpet får det vara. Man "ska" inte gå från allsvenskan till SM-guld direkt. Blir bara fel, hyfsat nhl-boostade också. Luleå har ändå varit och nosat några år.
Ja man har varit och nosat absolut och några silver har det blivit. Pandemiåret hade jag velat se hur långt laget hade kunnat gå. Det kändes som att man hade bästa slagläget på guldet på många år den säsongen.

Jag gillar att ingen "hoppas på Luleå" och det är skitkul att alla tv4as "experter" har tippat mer eller mindre prommenadseger för Brynäs i den här serien.
2025-04-23, 22:45
Medlem
Rödin såg ganska besegrad ut i intervjun efter matchen. Sm guld Luleå.
2025-04-23, 22:47
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Ja man har varit och nosat absolut och några silver har det blivit. Pandemiåret hade jag velat se hur långt laget hade kunnat gå. Det kändes som att man hade bästa slagläget på guldet på många år den säsongen.

Jag gillar att ingen "hoppas på Luleå" och det är skitkul att alla tv4as "experter" har tippat mer eller mindre prommenadseger för Brynäs i den här serien.

Det är jag faktiskt genuint förvånad över. Trodde verkligen inte de skulle ta sig förbi Skellefteå.
De har såklart varit bättre än förväntat men knappast överlägsna på något sätt.
Känns som ett sånt år där det inte finns någon favorit då i princip alla har varit halvkassa på sitt sätt. Otroligt svårtippat då.

Ligger väl något i att Brynäs är ett "folkets lag" men lång tradition och fin historia.
Du kommer skratta dig harmynt över alla rubriker vi kommer få om "superlaget" Djurgården nästa år. Vissa journalister har inte förmågan att vara opartiska och sanningsenliga.
2025-04-23, 22:47
Medlem
Citat:

Jag tycker man tjatat på rätt bra (irriterande mycket) om dels att Luleå är ett defensivt lag som kan knäppa till totalt, dels att Brynäs bara levererat 5 mot 5.

Det är väl just detta som beskriver serien såhär långt?

Sen att ingen seriös människa hejar på Luleå må så vara.
2025-04-23, 22:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Haha inget är vunnet ännu. Än finns det tid att vika ner sig. Jepp 29år sedan sist. "Storklubben" Leksand firar väl 50år i år?

Jajamensan, 50 års lidande för oss
2025-04-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Det är ju otroligt vilken flyt Luleå haft i 2 raka. Brynäsdominans nästan hela matches, och 5-1.

Men om man fortsätter vara såhär robusta defensivt och i målvaktsspelet är det väl ändå 50/50, så något lag ska ha flyt. Spelar kanske mindre roll om man vinner med 1 eller 4 mål.

Ställ ifrån sig alkoholen.
2025-04-23, 22:50
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Brunäääs är sluuut
Ja, det är dom. Brynäs ska vara glada över att dom hänger kvar i högsta serien. Dom har ett gäng äldre spelare som är ok, men Luleå kör över dom.
2025-04-23, 22:50
Medlem
Citat:

Pandemiåret vann Luleå serien med 14p marginal och +53 tror jag. Släppte in under 100 mål i grundserien. Hade de inte vunnit guld då så vettefan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in