2025-02-12, 20:59
Medlem
Drumedarens avatar
Nog det kriminalfallet som har etsat sig fast mest av alla. Glad att fittgubben är död, men han borde fått ett värre straff. Att ingen har hittat dom och fullkomligt slagit sönder dom är ett under
Citera
2025-02-15, 21:42
Medlem
UT64s avatar
Från svenskagravar.se:
---------------------------------------------------
Larsson, Carl
Norrköpings pastorat
Född: 1966-08-17
Avliden: 2023-12-15
Gravsatt: 2024-09-11
Krematorielunden
Kvarter: Minneslund
Hemort: Stockholms domkyrkoförsamling
-----------------------------------------------------
Saknad av få eller ingen kan man antaga. Men man kan ju alltid fundera lite på hur denne man blev som han blev, sinnessjukdom, dålig uppväxt eller bara en ond och sadistisk människa?
Citera
2025-02-15, 22:27
Medlem
666nomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Från svenskagravar.se:
---------------------------------------------------
Larsson, Carl
Norrköpings pastorat
Född: 1966-08-17
Avliden: 2023-12-15
Gravsatt: 2024-09-11
Krematorielunden
Kvarter: Minneslund
Hemort: Stockholms domkyrkoförsamling
-----------------------------------------------------
Saknad av få eller ingen kan man antaga. Men man kan ju alltid fundera lite på hur denne man blev som han blev, sinnessjukdom, dålig uppväxt eller bara en ond och sadistisk människa?

Lång tid mellan döden & gravsättningen 🤔
Citera
2025-02-15, 23:32
Medlem
När jag tänker på en riktigt ond människa tänker jag på den här mannen. Jag har förstås bara medias beskrivning av honom, men han kändes så djupt osympatisk och motbjudande. Mamman verkade mer sinnesslö och allmänt blåst men mannen gav ett beräknande iskallt intryck.
Citera
2025-02-16, 02:28
Medlem
kramdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
Mamman verkade mer sinnesslö och allmänt blåst men mannen gav ett beräknande iskallt intryck.

Pojken led av Fragil-X som är ärftlig och man konstaterade att mamman bar på den genen så han hade fått det av henne. Jag tror inte hon fick nån formell diagnos men hennes mamma i sin tur alltså pojkens mormor sa att hon misstänkte att hennes dotter var lätt autistisk och det är ett av tecknen på Fragil-X.
Citera
2025-03-15, 17:59
Medlem
LibraryCops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
Mamman verkade mer sinnesslö och allmänt blåst men mannen gav ett beräknande iskallt intryck.
Pojken led av Fragil-X som är ärftlig och man konstaterade att mamman bar på den genen så han hade fått det av henne. Jag tror inte hon fick nån formell diagnos men hennes mamma i sin tur alltså pojkens mormor sa att hon misstänkte att hennes dotter var lätt autistisk och det är ett av tecknen på Fragil-X.
Ja, det är svårt att tänka sig att en mamma vid sina sinnens fulla bruk skulle acceptera en sådan behandling av sitt barn. Skönt att mannen är död - jag hoppas han har fått en bra plats i helvetet med evigt lidande.
Citera
2025-04-01, 17:08
Medlem
Styvpappan dog väl förra året. Han bodde under flera år på en tomt i Kinna sen hade han husvagn på Flygnäs landet Hällingsjö i Marks kommun.

Den tomten var ruggigt rutten.
Citera
2025-04-01, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jeevlakjuyckken
Styvpappan dog väl förra året. Han bodde under flera år på en tomt i Kinna sen hade han husvagn på Flygnäs landet Hällingsjö i Marks kommun.

Den tomten var ruggigt rutten.

Styvpappan, tänker du på Eddy Larsson då?
Citera
2025-04-18, 01:48
Medlem
Är det helt bekräftat att styvpappan är död?
Hur dog han?
Mamman har tydligen gått vidare och träffade en man som efter tvivelaktigt leverne blivit religiös.
De fick ett barn, som soc placerade rätt omgående.
Citera
2025-04-22, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83

Mamman har tydligen gått vidare och träffade en man som efter tvivelaktigt leverne blivit religiös.
De fick ett barn, som soc placerade rätt omgående.

Funderar just nu på hur det barnet kommer att må om eller när hen får veta vad som hänt med hens storebror.

Det och vilket dåligt omdöme hens mor hade.
Citera
2025-04-23, 20:38
Medlem
Sven Ahlbin och GW minns fallet i veckans Veckan på SVT.
Citera
2025-04-23, 21:40
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Sven Ahlbin och GW minns fallet i veckans Veckan på SVT.

Sitter och kollar.

Läste precis att gubbjäveln till plastfarsa är död nu. Hoppas att han led.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in