2025-04-23, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Ditt resonemang bevisar bara att du själv aldrig tagit några större positioner på Börsen. Att köpa på kraftig nedgång är att exponera sig på ett ytterst riskfyllt sätt. Fråga bara de som resonerade på detta sätt gällande Ericson, Framfab, Fermenta mfl. Självmorden stod som spön i backen i efterdyningarna av detta.

Eller och framförallt, innan den stora depressionen på 30-talet, en börskrasch och ekonomisk stagnation föranledd av att USA inledde ett tullkrig mot resten av världen. Det kanske känns igen, eller…
Man lägger inte alla ägg i samma korg. Orkar inte diskutera med dig angående 30-talet och dess depression då du ändå inte fattar något.
Citera
2025-04-23, 20:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
När plockar Trump ned tullarna mot Kina...som han lovade skulle ske.
Citera
2025-04-23, 20:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
När plockar Trump ned tullarna mot Kina...som han lovade skulle ske.

Han säger att han skall sänka dem, men han har inte sagt några detaljer.
Citera
2025-04-23, 21:30
Medlem
JustTrollings avatar
"We're going to have a fair deal with China, It's going to be fair. We're going to have a country that you can be proud of, not a laughingstock all over the world."

Demensboendet nästa för Trump?

Har redan lyckats göra USA till "a laughingstock all over the world" på typ 2 månader.

Glömt det? Kanske dags att byta nyhetskanal från OANN?

"We're going to have a country that you can be proud of, not a laughingstock all over the world."

https://www.youtube.com/watch?v=WGqAMPXPek0
Citera
2025-04-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/114388111141848447
Det där låter inte som Trump. Tonen är inte Trumps och det innehåller en del poänger och är hyfsat redigt i argumentationen vilket inte passar in på Trump.

Jag gissar att Rubio har skrivet det.
Citera
2025-04-23, 21:50
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
"We're going to have a fair deal with China, It's going to be fair. We're going to have a country that you can be proud of, not a laughingstock all over the world."

Demensboendet nästa för Trump?

Har redan lyckats göra USA till "a laughingstock all over the world" på typ 2 månader.

Glömt det? Kanske dags att byta nyhetskanal från OANN?

"We're going to have a country that you can be proud of, not a laughingstock all over the world."

https://www.youtube.com/watch?v=WGqAMPXPek0

Kina har inte sagt något om ett handelsavtal.
Troligtvis blir det inget heller då USA är beroende av Kina, inte tvärt om.

Ja. Trump = SVAG!
Citera
2025-04-23, 21:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Det där låter inte som Trump. Tonen är inte Trumps och det innehåller en del poänger och är hyfsat redigt i argumentationen vilket inte passar in på Trump.
Jag gissar att Rubio har skrivet det.

Kan vara att han snackar och så skriver hans tjejer ner det mer formulerat och så godkänner han. Jag såg från valrörelsen när han gjorde det, ett par tjejer skrev ned olika saker han sa och så läste de upp det för honom, han tyckte det lät bra och då tryckte de enter.
Citera
2025-04-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kan vara att han snackar och så skriver hans tjejer ner det mer formulerat och så godkänner han. Jag såg från valrörelsen när han gjorde det, ett par tjejer skrev ned olika saker han sa och så läste de upp det för honom, han tyckte det lät bra och då tryckte de enter.
Jo men tonen är ändå Trumps. Om du följer Trump på truth social så ser du att han skriver eller dikterar nästan allt själv men i det här fallet gissar jag att Rubio vädjat till honom att inte skriva något om förhandlingarna med Ryssland/Ukraina utan att först låta Rubio godkänna det och komma med ändrinsförslag.

Jag kan till och med tänka mig att han hotat att avgå om Trump fortsätter klampa in och förstöra allt vad han kanske lagt ner en massa tid på. Nu tror jag dock att Rubio i alla fall blir den förste som kastar in handduken och avgår och att det inte dröjer så länge.
Citera
2025-04-23, 22:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jo men tonen är ändå Trumps. Om du följer Trump på truth social så ser du att han skriver eller dikterar nästan allt själv men i det här fallet gissar jag att Rubio vädjat till honom att inte skriva något om förhandlingarna med Ryssland/Ukraina utan att först låta Rubio godkänna det och komma med ändrinsförslag.

Jag kan till och med tänka mig att han hotat att avgå om Trump fortsätter klampa in och förstöra allt vad han kanske lagt ner en massa tid på. Nu tror jag dock att Rubio i alla fall blir den förste som kastar in handduken och avgår och att det inte dröjer så länge.

Rubio har verkligen förstört sitt rykte och "varumärke". Lite som Lavrov i Ryssland som var respekterad innan invasionen av Ukraina 2022.
Citera
2025-04-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Man lägger inte alla ägg i samma korg. Orkar inte diskutera med dig angående 30-talet och dess depression då du ändå inte fattar något.

Men lyssna då inte på mig om du inte orkar, lyssna i stället på Nobelpristagaren i ekonomi Simon Johnson när han säger att Smoothie-Hawley tullarna från 30-talet är ”en exakt parallell” med vad som händer idag. Enda skillnaden enligt Johnson är att denna gång så är en enda person, clownen Trump, ensamt ansvarig för den ekonomiska depression som kan komma från detta tullkrig.

”Ekonomipristagaren: ”Exakt parallell” till åren före 30-talsdepressionen”

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/ekonomipristagaren-exakt-parallell-till-aren-fore-30-talsdepressionen
Citera
2025-04-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Rubio har verkligen förstört sitt rykte och "varumärke". Lite som Lavrov i Ryssland som var respekterad innan invasionen av Ukraina 2022.
Han trodde nog att Trump II skulle bli ungefär som Trump I, alltså bara normal amerikansk politics as usual. Han hade aldrig kunnat drömma om att Trump omedelbart skulle hota annektera Kanada, invadera Grönland, starta handelskrig med hela världen och utse Ryssland och Nord Korea till USAs viktigaste allierade efter Israel. Ingen hade kunnat föreställa sig det. Vi har att göra med en kliniskt sjuk person.
Citera
2025-04-23, 23:12
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
När din profet Trump pratar om orättvisor i tulltariffer och handelsunderskott hit och dit råkar han alltid glömma digitala tjänster. Om du tar med hur mycket européer konsumerar amerikanska streamingtjänster samt sociala medier-appar så blir bilden en annan.

Inte alls intäkter av dessa är upptagna i bytesbalansen.
Europa har skinnat USA i åratal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in