2025-04-21, 18:53
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Om dessa filmer hade ansetts viktiga som propagandamedel borde de visats någonstans. Hittills har jag inte sett något som tyder på detta, annat än enstaka uttalanden från allierade.

De som känner till historien om det är det välkänt! Det har påtalat av flera höga personer inom NSDAP att A.H ville ha det filmat, både rättegången (där de förmujkas) och avätningen.

Att då utfalla sig det är allierad propaganda utan några belägg är också väldigt lågt! Det är spekulationer du kommer med.

Citat:
Nu är vi på en väldigt låg nivå. Hans existens var väldigt uppenbar och inget någon förnekar. Däremot finns det knappt något som styrker existensen av dessa avrättningsvideos.

Som sagt, det är spekulationer jag kom med (liksom du gör!). men det är min poäng. Man kan inte komma med spekulationer , sedan vill man ska bli motbevisad. Det är allmänt känt att A.H ville det skulle bli filmad för han skulle se det! Både rättegången o avrättningen . Så det är du som ska bevisa att det ej stämmer, eller hur?
Citera
2025-04-22, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
De som känner till historien om det är det välkänt! Det har påtalat av flera höga personer inom NSDAP att A.H ville ha det filmat, både rättegången (där de förmujkas) och avätningen.

Att då utfalla sig det är allierad propaganda utan några belägg är också väldigt lågt! Det är spekulationer du kommer med.

Som sagt, det är spekulationer jag kom med (liksom du gör!). men det är min poäng. Man kan inte komma med spekulationer , sedan vill man ska bli motbevisad. Det är allmänt känt att A.H ville det skulle bli filmad för han skulle se det! Både rättegången o avrättningen . Så det är du som ska bevisa att det ej stämmer, eller hur?

Hur menar du att man ska bevisa att det inte stämmer? Ska jag gräva fram ett uttalande där någon annan påstår att avrättningarna aldrig filmats? Det skulle du förmodligen avfärda som nazistpropaganda hursomhelst.

Enklare vore att antingen ta fram dessa klipp eller åtminstone peka på några källor som visar att filmerna faktiskt existerat och vad som hände med dem.
Citera
2025-04-22, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Hur menar du att man ska bevisa att det inte stämmer? Ska jag gräva fram ett uttalande där någon annan påstår att avrättningarna aldrig filmats? Det skulle du förmodligen avfärda som nazistpropaganda hursomhelst.

Enklare vore att antingen ta fram dessa klipp eller åtminstone peka på några källor som visar att filmerna faktiskt existerat och vad som hände med dem.

Nu börjar du förstå.

Om du påstår något hänt och någon s.k. 'förintelse' förespråkare inte håller med ska DU bevisa det HAR hänt.

Om någon s.k. 'förintelse' förespråkare påstår något hänt och du inte håller med ska DU bevisa att det INTE hänt.

Du måste förstå att förintelseindustrin är ett väldigt speciellt område där fysik, matematik, logik och diskurs inte fungerar som i den övriga verkligheten.

Jag vill gärna se dessa filmer jag med. Men som så ofta är det bara helt enkelt "känt" att de finns. Om du inte tror på filmernas existens eftersom inga finns att tillgå så är det upp till dig att bevisa att de som inte finns att tillgå (men det är "känt" att de finns) inte finns.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2025-04-22 kl. 11:57.
Citera
2025-04-22, 19:11
Medlem
Dorniers avatar
Det är i och för sig inget märkvärdigt med filmade avrättningar. Det finns filmklipp där de allierade avrättar tyskar och det finns avrättningar på film från andra konflikter runt om i världen.

Men man menade såklart från motståndarsidan att dessa nazi-avrättningar skulle vara extra hemska, samt att AH själv satt och tittade och gottade sig åt detta.

Filmerna kanske finns eller inte finns, men det är nog inget speciellt med dem i vilket fall.

Ett exempel på avrättning på film är "Saigon Execution" under Vietnamkriget, det var ett filmklipp men blev framförallt ett känt foto. En vietcong-snubbe blir skjuten i skallen så blodet rinner, i färg så man ser ordentligt.

Citat:
Saigon Execution is a 1968 photograph by Associated Press photojournalist Eddie Adams, taken during the Tet Offensive of the Vietnam War. It depicts South Vietnamese brigadier general Nguyễn Ngọc Loan shooting Viet Cong captain Nguyễn Văn Lém near the Ấn Quang Pagoda in Saigon.

Själva filmlippet finns också på wikipedia-sidan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Saigon_Execution
Citera
2025-04-22, 23:11
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Om du påstår något hänt och någon s.k. 'förintelse' förespråkare inte håller med ska DU bevisa det HAR hänt.

Om någon s.k. 'förintelse' förespråkare påstår något hänt och du inte håller med ska DU bevisa att det INTE hänt.

Självklart ska den som påstår att jorden är platt komma med sina bevis.
Om du påstår att jorden är rund och någon opponerar sig är det han som ska bevisa att ditt påstående är fel.
Varför är det så?
Ja, jag tror du är för dum för att begripa det så jag borde avstå att försöka berätta det för dig.
Men vänlig som jag är ska jag ge mig på det igen.

Det är i allafall så det fungerar i de flesta fall när man diskuterar historiska händelser som tex Förintelsen.
Historien är bevisad, vittnen har sagt sitt, dokument bilder mm är sammanställda, ja allt man kan förvänta sig.
Historiker och forskare är överens.
Några försök i domstol har lett till stor förödmjukelse för de som försökt bevisa att Förintelsen är fejk.
Förintelsen är en sådan historisk händelse där alla taffliga försök slagit slint.
Allt är bevisat och klart.

Om det då kommer en ny smartskalle och påstår att den har inte alls har inträffat?
Ja, då måste smartskallen bevisa det. Att allt det andra är fake.
Ingen, trots att många har försökt, har lyckats med detta sedan kriget tog slut 1945.

Inte du heller trots ett stort antal fiaskon.
Det är svårt att trolla bort Förintelsen i efterhand.

/VV
Citera
2025-04-23, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Självklart ska den som påstår att jorden är platt komma med sina bevis.
Om du påstår att jorden är rund och någon opponerar sig är det han som ska bevisa att ditt påstående är fel.

Så du menar att mitt tvivel till att dessa påstådda extra-hemska Hitler snuff nazi-avrättningsfilmer existerar, som ingen har tillgång till, eller kan visa, är likställt med att jag påstår att jorden är platt?

..som vanligt så säger ni lakejer / grindvakter precis vad fan som helst. Som sagt, ni s.k. 'förintelse' ivrare är ett jävligt speciellt släkte. Ingen fysik, matematik, logik eller reson gäller för er. Säg vad fan som helst och om någon protesterar, brunsmeta eller kalla dem namn.

Men men, nu är det ju föbjudet att förneka den s.k. 'förintelsen'. ..varför är det så kan man ju fråga sig? ..om att förneka det är som att säga att jorden är platt och den s.k. 'förintelsen' är en oantastlig sanning?
Citera
2025-04-23, 08:43
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Så du menar att mitt tvivel till att dessa påstådda extra-hemska Hitler snuff nazi-avrättningsfilmer existerar, som ingen har tillgång till, eller kan visa, är likställt med att jag påstår att jorden är platt?

Det mesta du skriver om Förintelsen är likställt med det ja.

Angående filmerna som TS undrade över skriver du så här:

"Jag vill gärna se dessa filmer jag med. Men som så ofta är det bara helt enkelt "känt" att de finns. Om du inte tror på filmernas existens eftersom inga finns att tillgå så är det upp till dig att bevisa att de som inte finns att tillgå (men det är "känt" att de finns) inte finns."

Först att du vill se dom. Sedan att de inte finns.
Vem vet vad du menar med det?
Det är förmodligen bara den vanliga snyfthistorien, om att det är så synd om dig som förnekar Förintelsen.
Trots att du ingenting har som motsäger det som är bevisat många gånger om, sitter du och snyftar att det är så synd om dig.

/VV
Citera
2025-04-23, 09:08
Medlem
Citat:

..som vanligt så säger ni lakejer / grindvakter precis vad fan som helst. Som sagt, ni s.k. 'förintelse' ivrare är ett jävligt speciellt släkte. Ingen fysik, matematik, logik eller reson gäller för er. Säg vad fan som helst och om någon protesterar, brunsmeta eller kalla dem namn.

Men men, nu är det ju föbjudet att förneka den s.k. 'förintelsen'. ..varför är det så kan man ju fråga sig? ..om att förneka det är som att säga att jorden är platt och den s.k. 'förintelsen' är en oantastlig sanning?

Citat:
Det mesta du skriver om Förintelsen är likställt med det ja.

Självklart svarar du det. Brunsmetning eller plattjordare. Ingen som helst skam och smeta på. Pilpul pilpul.

Så när jag motsäger mig ert vansinniga påstående om att det fick plats 25-35st stående per kvadratmeter i de s.k. 'gaskamrarna' så är det egentligen JAG som är en plattjordare?

Som sagt, skamlös. Utan ett uns av hederlighet.
Citera
2025-04-23, 09:32
Medlem
Citat:
Självklart svarar du det. Brunsmetning eller plattjordare. Ingen som helst skam och smeta på. Pilpul pilpul.

Så när jag motsäger mig ert vansinniga påstående om att det fick plats 25-35st stående per kvadratmeter i de s.k. 'gaskamrarna' så är det egentligen JAG som är en plattjordare?

Ja det är ju synnerligen graverande att du trots att det finns redovisade test med bilder och allt som visar att det är fullt möjligt att få in minst 25 stående personer per kvadratmeter, försöker förneka detta. Det gör att du per automatik själv gör dig lika korkad som en plattjordare….
Citera
2025-04-23, 10:27
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja det är ju synnerligen graverande att du trots att det finns redovisade test med bilder och allt som visar att det är fullt möjligt att få in minst 25 stående personer per kvadratmeter, försöker förneka detta. Det gör att du per automatik själv gör dig lika korkad som en plattjordare….

Ok, visa en bild där det är 25-35st per kvadratmeter stående personer i en gaskammare.

..att du kallar MIG plattjordare är helt jävla sanlöst. Hur känns det att vara så vidrigt ohederlig?
Citera
2025-04-23, 10:52
Medlem
Citat:
Ok, visa en bild där det är 25-35st per kvadratmeter stående personer i en gaskammare.

..att du kallar MIG plattjordare är helt jävla sanlöst. Hur känns det att vara så vidrigt ohederlig?

Testet jag talar om och som jag vet att du fått citerat och länkat visar att man utan större problem kan få in 8 påklädda personer helt frivilligt på en yta av 52x52 cm, det redovisas ingående i text och med bilder.

Här länk till testet igen
http://holocaust.skeptik.net/documen..._gerstein.html

Berätta nu för oss med testet och bilderna där som utgångspunkt hur många personer av liknande mått där mer än hälften är barn, som du menar är möjligt att få in på 100x100 cm, nakna och påjagade med vapen och hotfulla hundar. Ge oss din seriösa uppskattning, 2…? 5…? 12….? 20…..? Eller….?
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2025-04-23 kl. 10:55.
Citera
2025-04-23, 11:03
Medlem
Citat:
Först att du vill se dom. Sedan att de inte finns.
Vem vet vad du menar med det?
Det är förmodligen bara den vanliga snyfthistorien, om att det är så synd om dig som förnekar Förintelsen.
Trots att du ingenting har som motsäger det som är bevisat många gånger om, sitter du och snyftar att det är så synd om dig.

/VV

Om vi ska försöka hålla oss till topic kan vi börja med att konstatera att vad som efterfrågas inte har något med förintelsen att göra. Inte heller förnekar jag, eller någon annan, att personerna i fråga blev avrättade. Jag finner det endast högst anmärkningsvärt att dessa filmer aldrig dykt upp någonstans någonsin.

Man kan tillägga att avrättningarna ägde rum i Berlin och A.H. hade därför själv med enkelhet kunnat besöka fängelset för att försäkra sig om att personerna tagits av daga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in