Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Men-Snabb
Om du påstår något hänt och någon s.k. 'förintelse' förespråkare inte håller med ska DU bevisa det HAR hänt.
Om någon s.k. 'förintelse' förespråkare påstår något hänt och du inte håller med ska DU bevisa att det INTE hänt.
Självklart ska den som påstår att jorden är platt komma med sina bevis.
Om du påstår att jorden är rund och någon opponerar sig är det han som ska bevisa att ditt påstående är fel.
Varför är det så?
Ja, jag tror du är för dum för att begripa det så jag borde avstå att försöka berätta det för dig.
Men vänlig som jag är ska jag ge mig på det igen.
Det är i allafall så det fungerar i de flesta fall när man diskuterar historiska händelser som tex Förintelsen.
Historien är bevisad, vittnen har sagt sitt, dokument bilder mm är sammanställda, ja allt man kan förvänta sig.
Historiker och forskare är överens.
Några försök i domstol har lett till stor förödmjukelse för de som försökt bevisa att Förintelsen är fejk.
Förintelsen är en sådan historisk händelse där alla taffliga försök slagit slint.
Allt är bevisat och klart.
Om det då kommer en ny smartskalle och påstår att den har inte alls har inträffat?
Ja, då måste smartskallen bevisa det. Att allt det andra är fake.
Ingen, trots att många har försökt, har lyckats med detta sedan kriget tog slut 1945.
Inte du heller trots ett stort antal fiaskon.
Det är svårt att trolla bort Förintelsen i efterhand.
/VV