Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoStar
Känns som att du blandar in en massa fördomar här. Var i kronofogdens rapport framgår det att folk skulle skuldsätta sig på energidricka?
Min poäng är att om magen kurrar och det är tomt på kontot, så är det väl lättare att beställa en pizza än att förhandla kredit för havregryn hos den lokala Ica-handlaren. Tror inte det sistnämnda skulle funka.
Den aktuella iphone pro-modellen går loss på det. Kom som en smärre chock för mig med, men det var bara att bita i det sura... äpplet.
Nä, men i regel är det sådana vanor som gör att man hamnar i att man behöver köpa maten på kredit.
Kan man ta Klarna konto borde man väl även vara godkänd för ett kreditkort, och det kan man ju nyttja på matbutiken
Finns det inte hemkörningstjänster föresten som levererar matvaror som också går via Klarna (frågar då jag inte vet då det inte finns sådana tjänster alls där jag bor)
Man måste å andra sidan inte ha senaste iPhonen, 5000 är mitt absoluta tak för en mobil, och då har jag den i 4-5 år, dvs 100 kr/månad är max en mobil får kosta.
Mitt jobbtelefon är en iPhone för ca 10k, inte ett dugg bättre och bara jobbigare att använda.
Men lite offtopic