2025-02-23, 16:24
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Din text är otroligt jobbig att läsa för ögonen.
Tänk gärna på det när du skriver inlägg.

Jag menar inte att de har snuskat sig sexuellt.
Mer att Johanna inte verkar ha växt ur åldern där man är kär i sin far och vill gifta sig med honom, som små tjejer tenderar att ha. Du nämner själv att modern var svartsjuk vilket går in i min poäng. Hon visste sannolikt på ett undermedvetet plan om de förbjudna känslorna mellan Göran och Johanna, och kände på sig att något inte stämde och utvecklade en väldigt kritisk position till Johanna överlag. Göran drack också, så olycklig var han på något vis. En slags funktionell alkoholist. Anki verkar också ha sina egna problem med att hota kvar Göran i relationen när han hade träffat en ny kvinna, men Anki hotade med självmord om han lämnade henne. Ett stort tecken på fel hos en människa som anser att en relation går att ha på de premisserna. Eftersom Göran drack, och Anki förmodligen visste om skälet, men lät det bero och hellre såg honom dricka än att prata om allting som låg till grund för det.

Att Johanna satte upp en skylt på dörren till sitt rum som tonåring som löd: Du får inte komma in här, din jävla hora.
Som var riktat till modern.
Hon började också att skolka och dricka i tonåren.

Plus det jag redan skrivit om, resan till Mexiko och Johannas provocerande sexuella beteenden.

Där finns någonting väldigt dysfunktionellt i botten mellan Johanna och hennes föräldrar som inte enbart handlar om pengar eller att Johanna är psykad i skallen.
Men oavsett vilket så kommer vi aldrig att få veta. Eftersom Johannas patologiska ljugande gör att även om hon talar sanning så går det inte att lita på henne eller vad hon berättar.

Tack för svar! Å tack för input om min text, ska försöka tänka på att hålla lite avstånd och sådär.

Att G drack var ju ingen hemlighet men visst var väl även Anki glad i ruset? Hon blev iaf beskylld av J att komma på besök onykter, vet du om hon var/är en vintant?
Det kan ju vara symtom på båda deras olycka och för att orka lite till så går man in i dimman då och då?

Jasså, pappa G hade en annan dam? Vet du när detta hände? På något sätt kan jag tro att mamma Anki kan vara hård som flinta och ville kanske inte förödmjukas utåt?

Som de flesta skriver, denna familj är så dysfunkonell och det smittas nedåt i generationerna där inte bara ett barn har trubbel med den moraliska kompassen.

Att alla mer elr mindre verkar beblanda sig ordentligt med kriminella blattar helt ohämmat verkar oxå rätt stört, samtidigt som föräldrarna dock verkade eniga i sin avsky kring det…

Trotsåldern verkar inte har gått ur J mentala förmåga, som du beskriver.., märkligt ändå! Jag menar, det borde finnas eget förnuft i en vuxen kvinna som har flytt boet och skaffat egen, egna familjer men hon har banne mig inte klippt av navelsträngen.

Att några ur familjen ändå verkar vettiga som Ulrika och i viss mån Amanda. Tror du det stämmer?

Sen får vi innerligt hoppas på att tvillingarna och mellansonen kan växa upp i sund trygghet utan kontakt med sin galna morsa.
Citera
2025-02-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Ärligt talat tycker jag att hela familjen verkar rätt så sjuk.
Även om JM är värst.

Ena dottern till Johanna har ju barn och är gift med en pakistanier/afghan som har mördat i sitt hemland innan han kom hit. Hennes andra barn knarkar och stjäl och luras. Hon fick också hjälp av sina barn och av sin svärson att mörda Aki, även om de kan ha trott att de gjorde en bra sak gentemot en man som knarkade och var elak mot deras mor, och var manipulerade av Johannas lögner. Jag tycker mest synd om Aki och deras gemensamma tvillingar som är/blev indragna i dårhuset som hela denna familj är.

Ja hon måste ha haft makt över honom. Han verkade ju rätt normal
Citera
2025-03-02, 00:48
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det är bara att få henne att börja prata så snärjer hon in sig direkt. Hon kan inte stå emot.

Yes! Johanna hänger så gärna sig själv, bara hon får hålla låda.

Rent underhållsmässigt är faktiskt Johanna en väldigt rolig brottsling att lyssna på. Hon gör hela rättegången i perfekt "samspel" med två åklagare som nog först inte kan greppa vilken jävla kvinna de har att göra med. Johanna har också hunnit att beställa mord på/mordhota både modern och Jessica Wenna efter rättegången.

Hade hon ägt mer insikt, och framför allt om hon hade brytt sig, om hur hon framstår för andra, så hade hon kunnat klara sig ur det, då det inte fanns någon direkt bevisning emot henne.
Citera
2025-04-19, 12:42
Medlem
Något jag funderat över är om man har eller varför man inte har kontrollerat var Johanna Möllers barns telefoner befann sig vid Aki Pasillas död.
Citera
2025-04-22, 11:18
Medlem
MrBubss avatar
Man blir ju inte särskilt förvånad att Fröken Möller ställer till stora bekymmer för Kriminalvården.

Det är en makalöst manipulativ och otäck människa!

https://www.expressen.se/nyheter/sve...k-for-rymning/
Citera
2025-04-22, 12:03
Medlem
Så hon är alltså på Kumla nu i väntan på ny placering.
Hur funkar det, har de någon avdelning som är separerad från
männen? Brukar det hända att kvinnor placeras där tillfälligt?
Vilka anstalter kan vara aktuella för henne i fortsättningen?
Citera
2025-04-22, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ---It---
Så hon är alltså på Kumla nu i väntan på ny placering.
Hur funkar det, har de någon avdelning som är separerad från
männen? Brukar det hända att kvinnor placeras där tillfälligt?
Vilka anstalter kan vara aktuella för henne i fortsättningen?

Blir väl isol där. Tror inte det är jättevanligt att kvinnor hamnar där. Är ändå bara hinseberg och Ystad att välja på
Citera
2025-04-22, 12:10
Medlem
elbels avatar
Vad gör de uppväxta flyktingbarnen idag?
Citera
2025-04-22, 12:13
Medlem
elbels avatar
Vilka bevis kan man tänkas ha?

”Riskerna för rymning och fritagning samt riskerna för allvarlig brottslig verksamhet bedöms ha ökat”

”Det bedöms att hon med stor sannolikhet aktivt planerar att manipulera och förmå personer att hjälpa henne med alibin alternativt grova våldsbrott”
Citera
2025-04-22, 12:26
Medlem
Vad är det för omfattande nätverk bland kriminella hon har införskaffat sig?

Hur? Finns väll inget att tjäna på henne?
Citera
2025-04-22, 12:38
Medlem
elbels avatar
Hon har ännu inte fått straffet tidsbestämt. Om exakt ett år, den 27 december 2025, kan Mohammad Rajabi bli en fri man. Då är han 27 år och kommer att ha avtjänat två tredjedelar av strafftiden och ska han enligt gällande rättsordning bli villkorligt frigiven.
Citera
2025-04-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Hon har ännu inte fått straffet tidsbestämt. Om exakt ett år, den 27 december 2025, kan Mohammad Rajabi bli en fri man. Då är han 27 år och kommer att ha avtjänat två tredjedelar av strafftiden och ska han enligt gällande rättsordning bli villkorligt frigiven.

du...om exakt ett år är datumet 22 april 2026......

ps, ska du sno ett tidningscitat och inte vill ange källan, ändra då citatet....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in