Citat:
Din text är otroligt jobbig att läsa för ögonen.
Tänk gärna på det när du skriver inlägg.
Jag menar inte att de har snuskat sig sexuellt.
Mer att Johanna inte verkar ha växt ur åldern där man är kär i sin far och vill gifta sig med honom, som små tjejer tenderar att ha. Du nämner själv att modern var svartsjuk vilket går in i min poäng. Hon visste sannolikt på ett undermedvetet plan om de förbjudna känslorna mellan Göran och Johanna, och kände på sig att något inte stämde och utvecklade en väldigt kritisk position till Johanna överlag. Göran drack också, så olycklig var han på något vis. En slags funktionell alkoholist. Anki verkar också ha sina egna problem med att hota kvar Göran i relationen när han hade träffat en ny kvinna, men Anki hotade med självmord om han lämnade henne. Ett stort tecken på fel hos en människa som anser att en relation går att ha på de premisserna. Eftersom Göran drack, och Anki förmodligen visste om skälet, men lät det bero och hellre såg honom dricka än att prata om allting som låg till grund för det.
Att Johanna satte upp en skylt på dörren till sitt rum som tonåring som löd: Du får inte komma in här, din jävla hora.
Som var riktat till modern.
Hon började också att skolka och dricka i tonåren.
Plus det jag redan skrivit om, resan till Mexiko och Johannas provocerande sexuella beteenden.
Där finns någonting väldigt dysfunktionellt i botten mellan Johanna och hennes föräldrar som inte enbart handlar om pengar eller att Johanna är psykad i skallen.
Men oavsett vilket så kommer vi aldrig att få veta. Eftersom Johannas patologiska ljugande gör att även om hon talar sanning så går det inte att lita på henne eller vad hon berättar.
Tänk gärna på det när du skriver inlägg.
Jag menar inte att de har snuskat sig sexuellt.
Mer att Johanna inte verkar ha växt ur åldern där man är kär i sin far och vill gifta sig med honom, som små tjejer tenderar att ha. Du nämner själv att modern var svartsjuk vilket går in i min poäng. Hon visste sannolikt på ett undermedvetet plan om de förbjudna känslorna mellan Göran och Johanna, och kände på sig att något inte stämde och utvecklade en väldigt kritisk position till Johanna överlag. Göran drack också, så olycklig var han på något vis. En slags funktionell alkoholist. Anki verkar också ha sina egna problem med att hota kvar Göran i relationen när han hade träffat en ny kvinna, men Anki hotade med självmord om han lämnade henne. Ett stort tecken på fel hos en människa som anser att en relation går att ha på de premisserna. Eftersom Göran drack, och Anki förmodligen visste om skälet, men lät det bero och hellre såg honom dricka än att prata om allting som låg till grund för det.
Att Johanna satte upp en skylt på dörren till sitt rum som tonåring som löd: Du får inte komma in här, din jävla hora.
Som var riktat till modern.
Hon började också att skolka och dricka i tonåren.
Plus det jag redan skrivit om, resan till Mexiko och Johannas provocerande sexuella beteenden.
Där finns någonting väldigt dysfunktionellt i botten mellan Johanna och hennes föräldrar som inte enbart handlar om pengar eller att Johanna är psykad i skallen.
Men oavsett vilket så kommer vi aldrig att få veta. Eftersom Johannas patologiska ljugande gör att även om hon talar sanning så går det inte att lita på henne eller vad hon berättar.
Tack för svar! Å tack för input om min text, ska försöka tänka på att hålla lite avstånd och sådär.
Att G drack var ju ingen hemlighet men visst var väl även Anki glad i ruset? Hon blev iaf beskylld av J att komma på besök onykter, vet du om hon var/är en vintant?
Det kan ju vara symtom på båda deras olycka och för att orka lite till så går man in i dimman då och då?
Jasså, pappa G hade en annan dam? Vet du när detta hände? På något sätt kan jag tro att mamma Anki kan vara hård som flinta och ville kanske inte förödmjukas utåt?
Som de flesta skriver, denna familj är så dysfunkonell och det smittas nedåt i generationerna där inte bara ett barn har trubbel med den moraliska kompassen.
Att alla mer elr mindre verkar beblanda sig ordentligt med kriminella blattar helt ohämmat verkar oxå rätt stört, samtidigt som föräldrarna dock verkade eniga i sin avsky kring det…
Trotsåldern verkar inte har gått ur J mentala förmåga, som du beskriver.., märkligt ändå! Jag menar, det borde finnas eget förnuft i en vuxen kvinna som har flytt boet och skaffat egen, egna familjer men hon har banne mig inte klippt av navelsträngen.
Att några ur familjen ändå verkar vettiga som Ulrika och i viss mån Amanda. Tror du det stämmer?
Sen får vi innerligt hoppas på att tvillingarna och mellansonen kan växa upp i sund trygghet utan kontakt med sin galna morsa.