2025-04-22, 00:49
Avstängd
Du har precis upplevt det alla kvinnor och män, upplevt i tusen-år.

Du blev bortvald!

Grattis!

Haha, din jävla pussy.

Dags att vakna till liv.
Citera
2025-04-22, 03:16
Medlem
pn222jws avatar
Tiden läker alla sår.
Citera
2025-04-22, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiiiit
Träffade en tjej och vi var ihop i nästan 5år.
Har haft det bra och väldigt kul med varandra men väldigt många svackor under dessa år med flera uppbrott och bråk och svartsjuka ifrån båda hållen.

Vi fick planer ganska tidigt att bokat tomt för att bygga hus ihop men bråk kom imellan och vi har hamnat i ett limbo förhållande att vi hängde med varandra varannan vecka då vi var barnfria. Och sågs ibland med barnen ibland när vi hade dom men vi bodde på varsitt håll.

Jag vet att det inte varit det ultimata men har ändå funkat för oss. Inte så som jag såg att livet skulle bli men har ändå funkat. Så som jag känner så har jag alltid ställt upp mer på henne än vad hon har gjort för mig och jag accepterat det.

Har märkt hon varit kall emot mig i ett halvår men försökt att hålla ihop och hitta på saker med henne, men hon inte varit sugen utan hållit sig på sitt håll med sina vänner och familj. Borde sett var det skulle bära av.
Iallafall så fick jag besked i januari att hon inte ville vara med mig nått mer och hon klippte och rakt av med sms och fick inte tag i henne. Jag gick under och vart helt förstörd. Fick iallafall tag på henne efter en månad för att få ett avslut men det var bara mig det var fel på och taggarna utåt av henne, inget riktigt svar på mina frågor för att komma vidare men jag tappade allt hopp då att det skulle bli vi igen. Tog mig verkligen hårt att bli dumpad på det sättet.
Men har slickat mina sår varit väldigt arg besviken och ledsen på henne. Finns nog ingen i sina sinnes fulla bruk som skulle vilja tillbaka men kan inte släppa henne.
Har träffat en ny för en månad sen, allt kändes så bra med henne men nu bubblar exet upp igen i tankarna.

Vet inte hur jag ska komma vidare, om ni har lust får ni gärna brainstorma med mig 🙂

Pundare låt den nya tjejen få skaffa någon med gedignare bollar
Citera
2025-04-22, 08:42
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Har inga bra råd, men det här är första gången på 19 år som jag kollar en användares posthistorik, och det inte uppdagar sig att TS är spritt språngande.
Citera
2025-04-22, 11:03
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Har haft det bra och väldigt kul med varandra men väldigt många svackor under dessa år med flera uppbrott och bråk och svartsjuka ifrån båda hållen.

Vi fick planer ganska tidigt att bokat tomt för att bygga hus ihop men bråk kom imellan och vi har hamnat i ett limbo förhållande att vi hängde med varandra varannan vecka då vi var barnfria. Och sågs ibland med barnen ibland när vi hade dom men vi bodde på varsitt håll.

Jag vet att det inte varit det ultimata men har ändå funkat för oss. Inte så som jag såg att livet skulle bli men har ändå funkat. Så som jag känner så har jag alltid ställt upp mer på henne än vad hon har gjort för mig och jag accepterat det.

Har märkt hon varit kall emot mig i ett halvår men försökt att hålla ihop och hitta på saker med henne, men hon inte varit sugen utan hållit sig på sitt håll med sina vänner och familj. Borde sett var det skulle bära av.
Iallafall så fick jag besked i januari att hon inte ville vara med mig nått mer och hon klippte och rakt av med sms och fick inte tag i henne. Jag gick under och vart helt förstörd. Fick iallafall tag på henne efter en månad för att få ett avslut men det var bara mig det var fel på och taggarna utåt av henne, inget riktigt svar på mina frågor för att komma vidare men jag tappade allt hopp då att det skulle bli vi igen. Tog mig verkligen hårt att bli dumpad på det sättet.
Men har slickat mina sår varit väldigt arg besviken och ledsen på henne. Finns nog ingen i sina sinnes fulla bruk som skulle vilja tillbaka men kan inte släppa henne.
Har träffat en ny för en månad sen, allt kändes så bra med henne men nu bubblar exet upp igen i tankarna.

Vet inte hur jag ska komma vidare, om ni har lust får ni gärna brainstorma med mig 🙂
Älska inte människor utan älska vad dom gör för dig och bli strategiskt kall så fort du märker att hon inte lyder dig som en liten husfru.

Misstänker din hjärna spelar dig ett spratt gällande henne det är något du inte nämnt men något du kanske tror du saknar "hon förstår mig" är det sådana tankar i huvudet som ekar eller hade ni galet sex och personkemi? Uppenbarligen inte det senare eftersom hon inte värderade dig. Vill du ha någon form av revansch typ ge igen säga något? Gå vidare med huvudet högt ostört bästa för dig sen skratta om hon ringer snart igen.

Du ska inte gå tillbaks till ett ex det tog slut av en anledning. Hon låter inte som någon vidare bra brud i mina öron så som du beskriver henne. Hon spelade dig när du ska spela strategiskt för att vinna.

Bli strategisk och lär dig av dina misstag och tänk inte mer på henne se det som någon form av förvirring samt reflektera vad som gjorde henne bra och vad som gjorde henne dålig typ som en lista och kom fram att den listan var fylld av saker som gör henne dålig.

Värdera bruden du har nu eller vad är det för fel på henne? Tog du bara någon rätt och slätt för att du inte kunde gå själv ett tag som en man? Kör som playa bättre i så fall.

Lämna känslorna hemma inlåst i ditt barskåp när du resonerar och skapar något med brudar. Den kallaste mannen han är den bäste mannen. Män ska tänka inte känna. Du tänker verkligen inte just nu. Dömer dig dock inte men medger detta är inte bra släpp henne. Bara ta bort henne överallt blockera och gå vidare kanske om du inte har gjort det? Ingen kontakt. Hade hon älskat dig hade hon inte hållit på sådär. Varför ens värdera något som inte ger en avkastning tillbaks? Var hon något manipulativt borderlinefall? Oavsett är svaret glöm henne gör inget för kontakt. Hade hon velat något du som verkar inte surna ur på henne utan svara direkt hon hade kontaktat dig men hon har inte gjort det. Hon har bestämt sig att du är en individ hon inte vill ha kvar i sitt liv och det säger väl det mesta om henne?

Du borde ta en paus från kvinnor kanske. För låter verkligen konstigt du att du tänker på ditt skit-ex när du har din brud där? Var klämmer skon eller klämmer det i skallen?

Du måste bli mer manlig i din karaktär liksom vad är det här? Du låter som en kvinna.

Känn inte. Tänk.
Senast redigerad av NapoleonLaRue 2025-04-22 kl. 11:09.
Citera
2025-04-22, 13:35
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:

Att bli avvisad skadar ju ens ego, och det är lite svårt förstår jag att komma över det. Så är en grej du får jobba på. Har inget med henne att göra, bara dig.

Sen det andra är att du behöver fokusera på det negativa, som verkar ha funnit mycket av i ert upp och ner förhållande. Så skall det inte vara.

Känns som det aldrig var lätt eller bra mellan er längre period, så varför slösa bort tiden på att titta tillbaka, eller sakna henne?

Hade varit annan sak om ni hade haft det fantastiskt och inte bråkade hela tiden.
Fast det har ni gjort, och till slut insåg hon själv att det inte var bra för någon av er.

Så du borde tacka henne, hon släppte dig fri, och nu har du chansen att hitta någon som är underbar, snäll och go mot dig.
Det finns sån kärlek, det är den alla vill ha. Men inte alla är rädda om.

Kärlek skall ju vara lätt, man skall ha det fantastiskt tillsammans, som bästa vänner fast ha sex också.
Citera
2025-04-22, 13:38
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

Om du vore riktigt kär i din nya så hade alla tankar på ditt exx varit bortblåsta.
Citera
2025-04-22, 14:00
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinaLaReina
Att bli avvisad skadar ju ens ego, och det är lite svårt förstår jag att komma över det. Så är en grej du får jobba på. Har inget med henne att göra, bara dig.

Sen det andra är att du behöver fokusera på det negativa, som verkar ha funnit mycket av i ert upp och ner förhållande. Så skall det inte vara.

Känns som det aldrig var lätt eller bra mellan er längre period, så varför slösa bort tiden på att titta tillbaka, eller sakna henne?

Hade varit annan sak om ni hade haft det fantastiskt och inte bråkade hela tiden.
Fast det har ni gjort, och till slut insåg hon själv att det inte var bra för någon av er.

Så du borde tacka henne, hon släppte dig fri, och nu har du chansen att hitta någon som är underbar, snäll och go mot dig.
Det finns sån kärlek, det är den alla vill ha. Men inte alla är rädda om.

Kärlek skall ju vara lätt, man skall ha det fantastiskt tillsammans, som bästa vänner fast ha sex också.

TS - läs ovan. Jag håller med LinaLaReina i det hon skriver. Det jag vill tillägga är det som någon vis person sa "Om du blir biten av en orm, inte jagar du efter ormen och frågar varför? Du fokusera på din läkning." Jag förstår att du känner ett behov av avslut men vilket avslut kommer att göra dig nöjd? Vad kan hon säga / göra för att du ska känna att du får det avslut du behöver för att gå vidare? Troligen finns det ingenting och det kommer inte att göra något för dig mer än att det kommer att fördröja din läkning och din möjlighet att gå vidare.

// CC
Citera
2025-04-22, 14:23
Medlem
Det verkar inte som att hon har respekt för dig av någon anledning. Det är kanske något som du ska fundera över så du inte gör samma misstag i nästa relation?

5 år är ganska lång tid för att bara försvinna utan förklaring och att man själv också ta ansvar för sin del. Som hon inte alls verkar göra när hon skyller allt på dig. Att hon inte kan besvara dina frågor ärligt och respektfull, och istället skyller allt på dig, visar jo bara att hon inte kan kommunicera som en mogen kvinna eller är kapable att granska sig själv och ta ansvar.

Eller så har hon hittat någon annan och därför är det lättare för henne nu att vara kall och likgiltig mot dig??

Jag vet inte med dig, men jag personligen hade inte saknat någon som inte har respekt för sig själv eller mig.

Citat:

Citera
2025-04-22, 14:31
Medlem
Enligt min erfarenhet planerar tjejer sin sorti långt före de gör nått, kanske ett år eller så å du märker ingenting.
Sen är det väl så att vissa biter sig kvar i minnet kanske livet ut tillåmed.
När tjejen går har hon redan fixar nytt boende mm.
Citera
2025-04-22, 15:11
Medlem
DubbelDipparens avatar
Om du vill ha tillbaka ditt ex så måste du ge henne space. Göra absolut ingenting annat än att visa att du är en bra pappa, sköter överlämningar snyggt med en falsk fasad och ett leende. Gråta och hantera dina känslor får du göra i din ensamhet, absolut inte med ditt ex och framför ditt ex.

Om du ger henne space så kommer hon lugna ner sig. Alla de dåliga sakerna kommer sakta suddas ut och de bra sakerna kommer prioriteras i hennes minne. Nu kommer hon t.o.m. börja sakna dig. Om du är där och stör den här processen med sms/samtal, vill prata ut/få avslut m.m. så kommer all tid utav space vara bortkastad och hon är tillbaka på ruta ett igen - fast mycket starkare.

Vissa kallar detta "no contact", normala människor kallar det sunt förnuft.

Har varit med om detta många gånger själv så jag talar utav erfarenhet (och är förälder).

Många killar har ett enormt behov till att ställa allting till rätta, överförklara, bara ett sms till!
Det är så man förstör sina chanser, tyvärr. Män och kvinnor sörjer olika, hon har redan lämnat medans hon var i relationen medans vi killar är sega och sörjer efter relationen. Att hon klippte helt med dig till slut är för att du har bombat sönder henne och hon pallar inte med dig mer.

Lycka till.
Senast redigerad av DubbelDipparen 2025-04-22 kl. 15:55.
Citera
2025-04-22, 16:30
Medlem
proconsuls avatar
Sluta tyck så jävla synd om dig själv, acceptera faktum och gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in