2025-04-22, 07:49
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Nej, USD har varit världsvaluta ca 80 år. GBP har varit världsvaluta ca 100 år innan dess. Sluta rök på nu.
Vad är det med din attityd? Kan du säga något utan att försöka spela ball-allan när du säger det?
Citera
2025-04-22, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Problemet om bitcoin tar över är att nästan ingen har bitcoin så nästan ingen kan handla.

Inte holders heller, de svälter hellre ihjäl än köper mat för sina bitcoin.

Att handla med wrapped btc på lite moderna kedjor fungerar nog hur bra som helst, men jag tror att digitalt guld kan få större förtroende än BTC bland vanliga dödliga som vill se någon form av uppbackning.
Citera
2025-04-22, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vad är det med din attityd? Kan du säga något utan att försöka spela ball-allan när du säger det?
Sluta skriv till mig ditt troll, du anklagade mig för att hitta på saker som du sagt, sen kan du inte ens styrka det påståendet. Nu besvarar du ett inlägg helt off-topic. Btw det heter "allan-ball".

Jag rättade ett helt felaktigt påstående av stopp.belägg. Om du har problem med någons attityd kan du gråta hur mkt du vill.
Citera
2025-04-22, 09:15
Avstängd
Monerokungens avatar
Om inte Dollar skärper till sig mot SEK så spelar det ingen roll om BTC går upp till 100k eller 150k . Kommer ändå ligga Back som fan ändå.
Citera
2025-04-22, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Om inte Dollar skärper till sig mot SEK så spelar det ingen roll om BTC går upp till 100k eller 150k . Kommer ändå ligga Back som fan ändå.

QFT: Trumps tariffer har, verkligen, skapat skräckfilmsscenario för Krypto och aktieägare i dollar. Det är en svag tröst för Bitcoinfanatiker att BTC/USD priset är högt om USD tappar mer än priset höjs ...
Citera
2025-04-22, 09:54
Medlem
Leastons avatar
Citat:
För ordningens skull, så räcker det med att du kollar BTC/SEK kursen om du är intresserad av Bitcoins värde i SEK. Korrelationen mellan SEK och Dollar har inget med Bitcoinpriset i SEK att göra.
https://tradingeconomics.com/btcsek:cur

Har du Bitcoin på en exchange så säljer du mot USD troligtvis, och såvida du inte växlar till SEK direkt utan ligger i USD till ditt nästa köp, så är det BTCUSD kursen som är mer relevant för dig.

Men har man cert på avanza så blir BTC/SEK kursen mer relevant.
Citera
2025-04-22, 10:10
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
För ordningens skull, så räcker det med att du kollar BTC/SEK kursen om du är intresserad av Bitcoins värde i SEK. Korrelationen mellan SEK och Dollar har inget med Bitcoinpriset i SEK att göra.
https://tradingeconomics.com/btcsek:cur

Har du Bitcoin på en exchange så säljer du mot USD troligtvis, och såvida du inte växlar till SEK direkt utan ligger i USD till ditt nästa köp, så är det BTCUSD kursen som är mer relevant för dig.

Men har man cert på avanza så blir BTC/SEK kursen mer relevant.

Nej mina ligger på en Ledger. Och även om BTC ligger på högre än vad jag köpte det för. Ligger jag - rejält i SEK
Citera
2025-04-22, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Sådär, dags för lite trejds!

Kortar Bitcoin från nu 5x på Binance tills 23:30 ikväll. Om det skiljer mindre än +- 2% från köp låter jag det vara fram till 10:00 imorgon.

Analys: flödesanalyserade Eth och använde förra veckan till att korta eth (på vakentid för amerikaner då många behöver kapital till andra tillgångsformer just nu). Blev hyfsad vinst. Nu samma, fast med BTC.

Inköpspris, 87160 USD/BTC.

Edit: samtliga USDC kommer från min position i Solana/XRP/Trumpcoin där jag lät en liten del av vinsten vara kvar.

Edit 2: inköpspris hann justeras till 87143 på grund av snabba rörelser.

Inga större kursrörelser, någon procent hit och dit: behåller positionen enligt samma koncept: kolla av kursen 23:30-ish och 10:00-ish

Analys: verkar som om altcoins tar stryk och går in i BTC via stablecoins. Om inget roligt händer i veckan flyttar jag över och kortar ETH och Solana.
Citera
2025-04-22, 10:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Nej mina ligger på en Ledger. Och även om BTC ligger på högre än vad jag köpte det för. Ligger jag - rejält i SEK
Ja, BTC/SEK har inte gått lika bra som BTC/USD.

Iom att du verkar köpa OCH sälja i USD, så är det kanske lugnare för din sinnesfrid om du ställer om din Ledger så att den visar priset i USD istället.

Den dagen du säljer dina USD för Svenska kronor är det relevant att titta på den kursen. Men om det inte lär ske i närtid så blir BTC priset mätt i SEK irrelevant för dig.
Citera
2025-04-22, 14:29
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Vilket är mitt pris för att sälja?

Det vet väl inte jag? Kan bara konstatera att din prediction var en riktig dikeskörning.
Citera
2025-04-22, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Det vet väl inte jag? Kan bara konstatera att din prediction var en riktig dikeskörning.

Min prediktion var/är en topp i maj innan nedgång under sommaren. Hur var/är den prediktionen en dikeskörning?

Jag har även skrivit att:

1. Min primära prediktion är en blow off top 150-250K i q4.

2. Min sekundära prediktion är att björnmarknaden börjar redan i maj.

Kommer för övrigt inte att sälja mer än 50%, med guld 1.0 som rusar och guld 2.0 som ev. påbörjat samma rusning så säljer jag 50% inför sommaren när jag nått mitt prismål, och behåller 50% i MSTR/Bitcoin för alla eventualiteters skull.

--

Med reservation för att jag kan komma att ändra mig närsomhelst och inte ange detta i tråden. (Trött på toxiska diskussioner.)
Citera
2025-04-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Nej, USD har varit världsvaluta ca 80 år. GBP har varit världsvaluta ca 100 år innan dess. Sluta rök på nu.

Vet inte varför du citerar mitt inlägg börjar yra om världsvalutor, men dollarn har varit en fiatvaluta sedan 1971. Innan dess var en dollar en representation av en viss mängd guld, och mynten var dessutom värdemynt bestående av silver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in