Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-04-22, 08:53
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Okey - då tycker du alltså dessa svenska politiker gjort Sverige bättre och starkare, samt tryggare? Du, jag kan lova dig att dessa regeringar i Sverige har tillåtit mer än invandring - de har importerat ond, bråd död och otrygghet - men, det är skitsamma, bara du får klaga på Trump! Hyckleriet är slående...

Du får skilja på vad som är olagligt och ren dumhet. Både Trump och svenska politiker är korkade. Men, de i Sverige följer lagen bättre än Trump.
Citera
2025-04-22, 08:54
Medlem
Citat:
Ja, vänsterfascisterna som vurmar för woke, trans och HBTQ+++, önskade himlen - nu faller deras bastioner i stat, för stat - land, efter land... De trodde sig kunna kräfva allt, nu kommer de mista hela stycket, vilket såklart är ytterst positivt...

Du låter som en sektmedlem i the Manson family
Citera
2025-04-22, 08:55
Medlem
Citat:
Ja, vänsterfascisterna som vurmar för woke, trans och HBTQ+++, önskade himlen - nu faller deras bastioner i stat, för stat - land, efter land... De trodde sig kunna kräfva allt, nu kommer de mista hela stycket, vilket såklart är ytterst positivt...
Varför kallar du dem för fascister? De är ju snarast motsatsen till fascister
Visst finns det anledning att ifrågasätta en del av det som kallas woke. Så är det ju med allt som drivs för långt. Men det handlar ju mest om individuell frihet och mänskliga rättigheter.
Om ingen ens gör motstånd då alla utbildningar stängs ner så är det väl ett bevis om något för att det inte är någon militant rörelse med maktambitioner.
Senast redigerad av climasol 2025-04-22 kl. 08:58.
Citera
2025-04-22, 08:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Ska de tvinga till sig skattepengar? När de har en enorm mängd pengar?

”Tvinga till sig”? De vet såklart vad de gör rent juridiskt. Även om Trump tycker att han har rätt att bestämma över precis allt och alla så har han inte makten att göra det i alla lägen.

Mycket positivt att Harvard sätter hårt mot hårt. Ingen ska ha oinskränkt makt.
Citera
2025-04-22, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Självfallet så lever inte alla jag nämnde utan det tjänade snarare som en illustration av att det finns en stor kunskapsarsenal på Harvard som, till skillnad från Trumpadministrationen, har kunskap i juridik. Huruvida det amerikanska skattesystemet är rättvist eller ej är ju inte aktuellt i denna fråga utan har endast använts som slagträ av Trump för att klämma åt Harvard.
Harvard bör ha mer samlad kunskap under en tentaperiod än hela Trumpadministrationen kan samla under två mandatperioder. Kolla bara vem som var i Trumps juridiska team under förra presidentperioden - Rudy Giuliani
Men eftersom Trump verkar kunna hitta på lite vad som helst där borta nu så tror jag Harvards utspel endast är en del i ett spel och att de visst kommer få del av bidragen.
Citera
2025-04-22, 09:00
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du låter som en sektmedlem i the Manson family

Haha, tack - det gläder mig!
Citera
2025-04-22, 09:02
Medlem
grungewhores avatar
Harvard har tagit emot pengar från främmande makt. När de behöver redovisa detta i rätten kommer de antagligen backa.
Citera
2025-04-22, 09:04
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Varför kallar du dem för fascister? De är ju snarast motsatsen till fascister
Visst finns det anledning att ifrågasätta en del av det som kallas woke. Så är det ju med allt som drivs för långt. Men det handlar ju mest om individuell frihet och mänskliga rättigheter.
Om ingen ens gör motstånd då alla utbildningar stängs ner så är det väl ett bevis om något för att det inte är någon militant rörelse med maktambitioner.

Jag kallar dem för fascister för de vill tvinga på ALLA deras sjuka, psykotiska sinnevärld. Som exempel, de vill påtvinga alla att kalla transkvinnor och män det pronomen de själva valt - jag går inte med på slik fascism. Sjukvården vill de också pådyvla denna villfarelse. Finns mängder med exempel.
Citera
2025-04-22, 09:04
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Staten måste få bestämma och/eller ställa krav på hur skattemedel används. Det spelar ju ingen roll hur många jurister de har till sitt förfogande, så fungerar inte lagen. Risken är väl i så fall att även juristerna inte får jobba för statliga medel längre. Detta ska bli intressant att följa. Övriga universitet har tydligen gjort något åt vänsterextremisterna och att de inte kan utnyttja dem. I Sverige som ex så tog universitetet i Lund ställning mot demonstranter som utnyttjade dem och bråkade.

Vadå ”måste få bestämma”? De måste också följa lagar som deras föregångare har satt upp.

Jag har ingen aning om hur lagarna i USA ser ut när det kommer till skattepengar och universitet men det tror jag att Harvards jurister har.
Citera
2025-04-22, 09:05
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Fascister brukar inte sällan att se det som något positivt att begränsa vad människor får säga, tycka, studera och skriva. Såtillvida är Trump konsekvent.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-04-22 kl. 09:08.
Citera
2025-04-22, 09:08
Medlem
Jävla woke trams som dom vill bevara. Genusvetenskap vad är det för nåt? Jobba på Starbucks?
Lite som när Hitlerjugend var borta från skolan så ofta på sina träffar att dom fick problem med att hitta jobb sen då ingen ville anställa nån som knappt lärt sig i skolan.
Citera
2025-04-22, 09:08
Medlem
Vad handlar stämningen om? Att de inte längre kan få skattepengar som de kan använda till godtyckliga saker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in