2025-04-21, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
Du får ta mina citattecken som innebörd av vad som sagts, inte faktiska citat - jag har inte hört människorna själv.

Jag har inte på något sätt siktat på journalisten eller att denne skrivit fel citat. Jag siktar på Kenneth, fokusera på honom och huruvida hans story känns korrekt. Det gör den verkligen inte, vilket ger starkt stöd för att fogden var helt rätt ute när dom tog bilen som Kenneth påstår sig vara ägare till.

Jag påstår att Kenneth är full av dravel och att han stod skriven på bilen för att dottern och svärsonen har skulder. Sen gråter Kenneth ut i presesen, där han inte nämner något alls om dessa familjeförhållanden utan får det att se ut som att han lämnat in bilen på vilken verkstad som helst och sedan bara försvann den upp i rök för att en mekaniker på verkstaden hade skulder. Det är att fara med osanning från Kenneths håll.
Det du sysslar med är fria fantasier om hur det skulle kunna vara, inget som verifieras av AB artikeln.
Citera
2025-04-21, 19:19
Avstängd
urverksapelsins avatar
Citat:
Jag påstår att Kenneth är full av dravel och att han stod skriven på bilen för att dottern och svärsonen har skulder. Sen gråter Kenneth ut i presesen, där han inte nämner något alls om dessa familjeförhållanden utan får det att se ut som att han lämnat in bilen på vilken verkstad som helst och sedan bara försvann den .. osanning från Kenneths håll.
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Det du sysslar med är fria fantasier om hur det skulle kunna vara, inget som verifieras av AB artikeln.
Du är inte särskilt snabb i hjärnan va?

Vi VET vad som hänt, inte fantasier. Och vi VET att AB manipulerat fakta. Det är precis vad Caimen säger. Hur kan du inte förstå detta?
Alltså, en gång till. Efter att ha konsulterat div sidor som beskriver firmor kan vi konstatera att hr Westlin och invandraren suttit i styrelsen för samma företag i tre år (samt tagit ut sisådär 60 000 i lön på tre år!). Tack vare mina utsagor vet vi att dottern är ihop med invandraren/mekanikern/föraren.

Det råder alltså kristallklar enighet att hr Westlin och invandraren/mekanikern/styrelseledamoten/föraren känt varandra och samarbetat i åratal!

Detta förnekar *Kenneth Westlin i artikel i Göteborgsposten samt AB.

Hr Westlins trovärdighet är därmed raserad. Han är alltså en lögnare. Överbevisad som sådan.
Vad är det i detta du inte kan förstå? Hur kan du kalla detta "fantasier"?
Citera
2025-04-21, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Kul att du tar aftonbladet som verifierad fakta

I övrigt är det ju faktiskt ingen alls egentligen som sitter på fakta, förutom kanske den person som verkar insatt i familjen. Resten av oss kan ju diskutera och tycka, resonera utifrån rimligheter. Lite som man gör på ett forum. Tycker du att man skall sluta med det? Vad gör du i så fall här?
Citera
2025-04-21, 19:43
Medlem
HomoDeuss avatar
Snillen spekulerar.. och försöker sig misslyckat på mellanstadiearitmetik. Och fördömer sedan folk baserat på sina hjärnspöken och egna hitte-på-utsagor.

Och länkar in "bevis" i form av uttalanden på andra sajter, som sedan dess debunkats som lögner på dessa sajter.

Snyggt! 😂
Citera
2025-04-21, 19:47
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Godtycklig? Isåfall skulle jag vilja veta hur en korrekt tolkning ser ut.

Tex. att man har en enhatlig syn. Samma person som räknas som ägare när parkeringsböter delas ut ska också räknas som ägare när kfm sticker fram sitt tryne.
Citera
2025-04-21, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Snillen spekulerar.. och försöker sig misslyckat på mellanstadiearitmetik. Och fördömer sedan folk baserat på sina hjärnspöken och egna hitte-på-utsagor.
Hur var det, kunde du berätta vad det är som inte stämmer i sättet att räkna? För att inte kunna berätta vad som är fel verkar du oerhört kritisk. Jag räknar som en åsna, skrev du.

Hur räknar du? Varför stämmer det inte? Visa varför jag har fel, sen kan du kalla det för misslyckat, hjärnspöken och hittepåutsagor. Innan dess är det bara du som förkastar saker utan att kunna berätta varför.

Please, prove me wrong!
Citera
2025-04-21, 20:11
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Men om man har skulder som Kronofogden har fått i uppdrag att driva in åt antingen privatpersoner, företag eller myndigheter så försäkrar man ju ”på heder och samvete” att man inte har några tillgångar av betydande värde och då ska man ju inte bara helt plötsligt kunna låna ut de sakerna och förvänta sig att få behålla dem om Kfm utmäter dem… Eller hur föreslår du att andra ska göra rätt för sig? Hur gör du själv om någon hamnar i skuld till dig?

Blandar du ihop den utmätta och utlånaren här?

"Hur gör du själv om någon hamnar i skuld til dig?" En person har varit skyldig mig ca 15000 kr i 20 år nu. Jag har inte gjort ett skit åt det. HAn är skyldiga andra också och går på skuldsanering.
Citera
2025-04-21, 20:47
Medlem
Citat:
Men då hamnar vi ändå i sannolikhetsfrågan, vad är oddsen att följande saker inträffar på en och samma gång, som en perfekt storm?

- Bilen blir utvald och stannad av polisen i kontroll. Ytterst låg andel av alla bilresor som företas blir faktiskt föremål för stopp av polisen.
- Den gången bilen faktiskt blir stannad, då skall den dessutom ha en helt tillfällig förare, som normalt aldrig kör bilen.
- Den föraren skall dessutom ha skulder som medger utmätning av bilen, OCH den skall inte kunna göra storyn om att han kör den till en kund sannolik.

Jag har tidigare räknat på en chans på tusen att bli stannad ungefär - motsvarande att någon som kör bil en gång om dagen stannas i snitt var tredje år.
Sen har jag räknat på att kanske var femhundrade resa med en bil har en tillfällig förare, typ en mekaniker.
Och kronofogdens egen statistik visar att var 24:e person har skulder hos fogden.

Oddsen för att dom tre skall infalla samtidigt, ungefär en på tolv miljoner. Då känns firmans styrelseförhållanden rätt orelevanta i sammanhanget - att Kenneth far med osanning är tydligt ändå.

Polisen har automatisk skyltavläsning, det skulle inte förvåna mig om polisens datorer i bilen är så "avancerade" att de går igenom ägaren plus närstående på 1 sekund aktuella skuldsaldon, misstankeregister, brottsregister och bolagsengagemang och rubbet och sen drar snabba slutsatser av att något är skumt och sen stannar.
A.I.
Citera
2025-04-21, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Polisen har automatisk skyltavläsning, det skulle inte förvåna mig om polisens datorer i bilen är så "avancerade" att de går igenom ägaren plus närstående på 1 sekund aktuella skuldsaldon, misstankeregister, brottsregister och bolagsengagemang och rubbet och sen drar snabba slutsatser av att något är skumt och sen stannar.
A.I.
Det gör bilarna inte.

//Polisen
Citera
2025-04-21, 20:52
Medlem
Citat:
Det gör bilarna inte.

//Polisen

En gissning bara, annars är det ju väldigt osannolikt att bli stoppad som du skriver.

Vi vet heller inget om mekanikern va? han kan ju ha span på sig av andra anledningar, mycket spekulationer.
Senast redigerad av LDRLDR 2025-04-21 kl. 20:57.
Citera
2025-04-21, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus

Och länkar in "bevis" i form av uttalanden på andra sajter, som sedan dess debunkats som lögner på dessa sajter.

Snyggt! 😂

Värsta är att du gör precis samma sak med detta inlägget
Citera
2025-04-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
En gissning bara, annars är det ju väldigt osannolikt att bli stoppad som du skriver.

Vi vet heller inget om mekanikern va? han kan ju ha span på sig av andra anledningar, mycket spekulationer.
Det händer troligtvis mer eller mindre varje dag att folk som ligger hos fogden stoppas.
Ca 400k personer ligger hos fogden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in