2025-04-21, 18:30
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Du har sagt $1M till 2030 och det tror jag absolut inte på. Om du verkligen tror på det, sälj ditt hus, bil, allt du äger nu och gå all-in i BTC.
Jag är investerad i enlighet med min övertygelse för olika scenarion, du behöver inte oroa dig för det.

Var god att fundera lite extra över vad du svarar på, innan du kastar dig över svara knappen nästa gång. Det börjar bli tröttsamt att behöva försvara mig mot saker jag inte sagt.
Citera
2025-04-21, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag är investerad i enlighet med min övertygelse för olika scenarion, du behöver inte oroa dig för det.

Var god att fundera lite extra över vad du svarar på, innan du kastar dig över svara knappen nästa gång. Det börjar bli tröttsamt att behöva försvara mig mot saker jag inte sagt.
Citera gärna mig där jag påstår saker om dig som du inte kommenterat själv.
Citera
2025-04-21, 20:00
Medlem
hazenectars avatar
Helvete vad skit SPX ser ut, herrarna Powell och Trump har det nog svettigt nu.

Snart börjar nog Stopp.Belagg att prata om dekorrelationer igen också.
Citera
2025-04-21, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Priset är redan över 87,5k mindre än en vecka efter att du skrev det här. Du kanske skulle ta och ägna dig åt renodlad hodl istället.

Vilket är mitt pris för att sälja?
Citera
2025-04-21, 21:20
Medlem
Man verkar helt ha tappat kontrollen över guldpriset.

https://www.bullionvault.com/gold-price-chart.do

Om detta inte stoppas på något vis, kan det vara slutet för fiatsystemet. Det går inte att fortsätta låtsas att inflationen är tre procent eller något sådant samtidigt som guldpriset dubblas på ett par år. Jag avundas inte dem som sitter med överfulla fiatbankkonton.

Jag tror att guldrusningen kommer att spilla över på bitcoin med viss fördröjning. Guldet är för dyrt, och det är för mycket spread om man vill ha fysiskt guld. Bitcoin ter sig mer aptitlig för den som inte bara vill rusa efter en stigande graf och köpa på ATH.
Citera
2025-04-21, 21:25
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Om detta inte stoppas på något vis, kan det vara slutet för fiatsystemet.
16% på 3 månader, det är vad Bitcoin kan göra på ett dygn.
Citera
2025-04-21, 21:30
Medlem
Citat:
16% på 3 månader, det är vad Bitcoin kan göra på ett dygn.

Men marketcap är så mycket större för guld. Och prisökningarna kan inte viftas bort som spekulation i en ny teknologi eller dylikt. Guldprisets rusning är dollarns och resten av fiatvalutornas ras, ingenting annat. Finns inget innovativt med guld utan det bara behåller sitt värde (någorlunda) över tid.
Citera
2025-04-21, 21:35
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Men marketcap är så mycket större för guld. Och prisökningarna kan inte viftas bort som spekulation i en ny teknologi eller dylikt. Guldprisets rusning är dollarns och resten av fiatvalutornas ras, ingenting annat. Finns inget innovativt med guld utan det bara behåller sitt värde (någorlunda) över tid.
Det är volatilt för att vara guld, ja jag fattar.

Dock är det så klart inte slutet på fiat.
Fiat kommer finnas inom en överskådlig framtid. Det har funnits i tusentals år, och jag ser inte att det inte lär överleva oss alla.
Citera
2025-04-21, 21:37
Medlem
Citat:
Det är volatilt för att vara guld, ja jag fattar.

Dock är det så klart inte slutet på fiat.
Fiat kommer finnas inom en överskådlig framtid. Det har funnits i tusentals år, och jag ser inte att det inte lär överleva oss alla.

Den fiat vi har nu har funnits i drygt femtio år. Det är längre än brukligt, gott och väl över medellivslängden för en fiatvaluta.
Citera
2025-04-21, 21:45
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Den fiat vi har nu har funnits i drygt femtio år. Det är längre än brukligt, gott och väl över medellivslängden för en fiatvaluta.
Pratar du om SEK eller USD nu?

Jag vet att livslängden på specifika fiats bara är några decennium i snitt. Men "fiat" har existerat sedan 1000 talet och blommat upp i samband med industriella revolutionen.

Fiat är nödvändigt och därför tror jag det kommer fortsätta existera. Iaf tills dess att ett bättre alternativ presenterats.
Citera
2025-04-22, 06:14
Medlem
Citat:
Nej, USD har varit världsvaluta ca 80 år. GBP har varit världsvaluta ca 100 år innan dess. Sluta rök på nu.
Citera
2025-04-22, 07:15
Avslutad
Problemet om bitcoin tar över är att nästan ingen har bitcoin så nästan ingen kan handla.

Inte holders heller, de svälter hellre ihjäl än köper mat för sina bitcoin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in