2025-03-27, 08:56
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinkelSleep
Arbetsfordon åker ju inte i hundratal och blockerar trafiken varenda jävla dag. Varenda tid på dygnet, tycks det. Till ingen nytta alls. På min tid CYKLADE vi när vi behövde ta oss nånstans. Det enda glädjande är väl iofs att dessa lata ungdomar bekostar sin epa-livsstil med klarna och kommer börja livet med sabbad ekonomi. Utöver det får de antagligen sämre fysik och eventuellt fetma av att aldrig röra på sig annat än till och från epan. Det ska dom ha. Det är straffet.
Det håller jag med om, det är ett tecken på att Svensken har det ganska bra ställt när de kan lägga 200 000 på en A-traktor som inte kommer dra in en endaste krona till hushållet.
Citera
2025-03-30, 20:17
Medlem
Tranquility Bass avatar
Känns som TS behöver reflektera över sin egen situation om hen tycker det är okej att sabotera för andra trafikanter.

Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump

Att blanda fordonsslag med vitt skilda hastigheter på samma körbana har aldrig varit avsikten då det ökar risken för olyckor, vart tog nollvisionen vägen???

Om det aldrig varit avsikten varför finns det då gång- och cykelvägar? Där blandar man hejvilt olika trafikantgrupper med vitt skilda hastigheter och har så gjort länge.
Citera
2025-03-30, 21:58
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Känns som TS behöver reflektera över sin egen situation om hen tycker det är okej att sabotera för andra trafikanter.

Om det aldrig varit avsikten varför finns det då gång- och cykelvägar? Där blandar man hejvilt olika trafikantgrupper med vitt skilda hastigheter och har så gjort länge.
Det är väl för att skydda/skilja "långsamgående" oskyddade trafikanter från personbilar, bussar och långtradare.
Tänker du att vi ska ha gångbanor, cykelbanor och mopedbanor, separerade från varandra och från vanliga vägar överallt???
Citera
2025-04-17, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Har du hört talas om enfiliga vägar och mötande trafik?
Vart fan åker du ?
Där jag bor är det oftast 2 eller fler filer på 70 vägarna. Och där det inte är det är det knappast möte hela tiden
Citera
2025-04-17, 17:08
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Jag tror inte jag är ensam om att vara jävligt trött på alla a-traktorer i trafiken.

Inte sällan ser man en a-traktor med någon 15 årig fjolla i framsätet som bakåtlutat och obekymrat sitter och kollar mobilen samtidigt som han har 10 bilar bakom sig med förare som bara vill komma hem efter en lång dag på jobbet.

Vi kan skippa all diskussion om varför detta överhuvudtaget är lagligt då Sveriges politik numera är en shitshow och fokusera på vad man kan göra där och då.

Häromdan när en a-traktor mer eller mindre stannade på vägen för att slira eller vad fan det nu var han höll på med så fick jag nog och väntade tills det fanns tillräckligt med utrymme för att köra om honom, placerade mig framför och stannade tills alla andra förare bakom mig körde förbi för att därefter lunka fram i låg hastighet med ojämnt tempo så att han behövde anpassa körningen efter mig och inte vice versa. Han var uppenbart förvånad och frustrerad över situationen.

Det leder mig till den viktiga frågan, vad finns det för fler sätt att sabba körglädjen för dessa ynglingar så att de kan jagas bort från trafiken, åtminstone rusningstrafiken?

Säg att man skulle råka tappa ett par ägg på deras vindruta, är det olagligt?

Alla idéer är välkomna

I trafiken ska man visa varandra hänsyn. Så länge ungdomen framför sin a-traktor på ett sätt som är i enlighet med trafikförordningen finns inget att anmärka på.

Istället så borde du försöka arbeta på hur du hanterar situationer som är utmanande för er i botten av IQ-skalan att förstå och hur du ska agera när känslor du har svårt att hantera tar överhanden.
Citera
2025-04-21, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
I trafiken ska man visa varandra hänsyn. Så länge ungdomen framför sin a-traktor på ett sätt som är i enlighet med trafikförordningen finns inget att anmärka på.

Istället så borde du försöka arbeta på hur du hanterar situationer som är utmanande för er i botten av IQ-skalan att förstå och hur du ska agera när känslor du har svårt att hantera tar överhanden.

Haha du känner dig träffad va?

Du tänker inte på att det du skriver i första stycket är just det jag och andra i tråden har bevittnat inte inträffar, det är just därför vi är trötta på dessa ungdomar som tydligen skulle bli gängkriminella om de inte får förpesta trafiken.
Citera
2025-04-21, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovisjanne
Vart fan åker du ?
Där jag bor är det oftast 2 eller fler filer på 70 vägarna. Och där det inte är det är det knappast möte hela tiden

Så om det finns 2 eller fler filer där du bor är det så även i övriga Sverige?

Vattentät logik.
Citera
2025-04-21, 18:06
Medlem
calamatos avatar
Jag som lastbilschaufför tycker inte det är ett dugg roligt att hamna bakom en sån, ska tillägga att jag sällan blir stressad eller upprörd att ligga bakom. Har som tur var inte ett stressigt chaufförsjobb. Det blir nästan omöjligt att köra om dom pga vikten på ekipaget, även om dom bara kör 30km/h så blir omkörningssträckan lång. Det jag kan irretera mig på är att dom flesta skiter i att gå åt sidan när tillfälle ges trots att dom måste göra det. Har sett många livsfarliga omkörningar runt om i Sverige pga att folk blir stressade av att hamna bakom en a-traktor.
Citera
2025-04-22, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Nej a-traktorer är bra, bara bra att ungdomarna tidigt lär sig hantera fordon och gör annat än att scrolla tiktok.

Problemet är ju att de scrollar tiktok medan de kör..
Nä, förbjud skiten. Dom är inte mogna ansvaret. Dom kan vänta tills 18 som alla andra fått göra!
Citera
2025-04-22, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Jag som lastbilschaufför tycker inte det är ett dugg roligt att hamna bakom en sån, ska tillägga att jag sällan blir stressad eller upprörd att ligga bakom. Har som tur var inte ett stressigt chaufförsjobb. Det blir nästan omöjligt att köra om dom pga vikten på ekipaget, även om dom bara kör 30km/h så blir omkörningssträckan lång. Det jag kan irretera mig på är att dom flesta skiter i att gå åt sidan när tillfälle ges trots att dom måste göra det. Har sett många livsfarliga omkörningar runt om i Sverige pga att folk blir stressade av att hamna bakom en a-traktor.

Exakt. Förbjud skiten. Dom kan cykla, åka moped eller ta bussen. Eller få skjuts av nån äldre kille med körkort, som det gick till förut. 15 åringar ska inte köra bil i trafiken.
Citera
2025-04-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Problemet är ju att de scrollar tiktok medan de kör..
Nä, förbjud skiten. Dom är inte mogna ansvaret. Dom kan vänta tills 18 som alla andra fått göra!

Vi gick ingenom det och kom fram till att de inte gör det.
Citera
2025-04-22, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Vi gick ingenom det och kom fram till att de inte gör det.

Va fan svamlar du om din nolla? Vilka vi? Jag ser dagligen epadrägg som sitter och mobilscrollar medan de kör! Dra du åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in