2025-04-21, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilostotchy87
Rätt avancerat upplägg och det är nog en hel del fler inblandade men som sitter skyddade i andra länder troligtvis.

Visst nu kan man argumentera att det "bara" var cannabis men själva upplägget visar på att man gjort detta i en industriell skala. Tror nog att alla som haft sin nagel doppad i denna soppa får ett eller annat kännbart straff.

Kan absolut tänka mig de då de är väldigt många som har suttit häktade i över 4 månader
Citera
2025-04-22, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Kan absolut tänka mig de då de är väldigt många som har suttit häktade i över 4 månader
Fyra månader är ingen tid i dessa sammanhang - tjejerna från Helsingborg som hämtade 200 kg i Linderöd och transporterade till Strömstad har hittills suttit häktade sedan mitten av augusti, rättegång i mitten av maj.
Citera
2025-05-14, 22:24
Medlem
Inga nyheter här?
Citera
2025-05-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withoutskill
Inga nyheter här?

Finns nog inte så många nyheter nu, folk sitter fortfarande anhållna med restriktioner och får bara tala med deras advokater och ingen annan.
Citera
2025-08-25, 13:17
Medlem
Hur länge kan man sitta anhållen?
Citera
2025-08-27, 13:10
Medlem
https://www.hd.se/2025-08-27/krogare-i-helsingborg-kopplas-till-stor-knarkharva/
Citera
2025-08-27, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labyrint
https://www.hd.se/2025-08-27/krogare-i-helsingborg-kopplas-till-stor-knarkharva/

Vem är den "kända" krögaren?
Citera
2025-08-27, 13:15
Medlem
Jag har fått till mig det handlar om krogen SKIP. Liam och Sylvester sitter häktade iallafall.
Citera
2025-08-27, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labyrint
Jag har fått till mig det handlar om krogen SKIP. Liam och Sylvester sitter häktade iallafall.

Såg på deras hemsida att dem har stängt pga ”renovering”, hur länge har dem haft stängt?
Citera
2025-08-27, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkforradare
Knark är slang för narkotika och innefattar i dagligt tal alla icke socialt accepterade rusmedel, oavsett legal status eller medicinsk effekt.

I Afghanistan har det traditionellt odlats väldigt mycket opiumvallmo, som används för att framställa morfin och heroin.

I Colombia odlas mycket kokabuskar som används för att framställa kokain.

I Gantofta var det sannolikt hampa som odlades, för att få cannabis och marijuana. Vilket du så klart förstod ändå. 😜
Hachplantor. 😁
Citera
2025-08-27, 17:05
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
meningen är väl inte att ge tips till kriminella men jag har för mig jag såg nån youtube-"dokumentär" som handlade om knarklabb de har i lastbilarna, som kör från ena sidan till andra, fram och tillbaka på motorvägen. ev. distinkt lukt blir maskerat då, som ett exempel. men det var några år sedan så hoppas stort att de tagit fram metoder att haffa dem som försöker så fort som möjligt

jag såg en lirare som på ett forum skröt om hur smart han var, och hur många kg han odlat. råkade visst nämna hur mycket el-skatt han fick tillbaka av staten i samma veva. på öret., har för mig det var sista dagen han var online på forumet

en annan vet jag som gjorde inbrott i en lägenhet, trodde sig väl bli kompis med lägenhetsinnehavaren, och som berättade om planerade våldtäkter och knarkförsäljning.

må de kriminella alltid försäga sig. Amen
Avsnitt 28 av saker som aldrig hänt.
Citera
2025-08-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitzadbanan
Såg på deras hemsida att dem har stängt pga ”renovering”, hur länge har dem haft stängt?

Enligt deras Facebook sida SKIP KITCHEN & BAR körde dom fram till månadsskiftet jan/februari i år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in