2025-04-20, 17:54
Medlem
-GGs avatar
I mitt tycke blir den tyvärr sämre för varje avsnitt. Den känns trött och helt bortglömd när man sett klart den.
Citera
2025-04-20, 23:40
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
I mitt tycke blir den tyvärr sämre för varje avsnitt. Den känns trött och helt bortglömd när man sett klart den.

Problemet med guy Ritchie är att alla hans karaktärer är papperstunna,ytligt "coola men inte mycket annat..

Jag kollade Hardys The Take från en 09 häromdagen. Långt ifrån perfekt men hardy gör ett bra jobb som psykopat. 4 avsnitt.
Citera
2025-04-21, 00:57
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Problemet med guy Ritchie är att alla hans karaktärer är papperstunna,ytligt "coola men inte mycket annat..

Jag kollade Hardys The Take från en 09 häromdagen. Långt ifrån perfekt men hardy gör ett bra jobb som psykopat. 4 avsnitt.

Varenda karaktär är också likadan. Det var roligt i Lock, Stock And Two Smoking Barrels. Nu är det enbart fånigt med "fast talking gangsters" och kopiösa mängder våld eller hot om det.

The Take har jag nu tankat ner. Jag får se om den faller mig i smaken.
Citera
2025-04-21, 01:55
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Varenda karaktär är också likadan. Det var roligt i Lock, Stock And Two Smoking Barrels. Nu är det enbart fånigt med "fast talking gangsters" och kopiösa mängder våld eller hot om det.

The Take har jag nu tankat ner. Jag får se om den faller mig i smaken.

Ja jag håller med, det var därför jag slutat kolla på The gentlemen, det blev för mycket av den typen av snack.

Nu är the take inne lite på samma spår, så du får försöka se den med 2009 års ögon!👍
Citera
2025-04-21, 19:31
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Tycker det blivit samma sak med Taylor Sheridans produktioner.
Citera
2025-04-28, 14:04
Medlem
Väldigt bra och alla är bra för sin roll.

Jobbigt och läge att ha 2 familjemedlemmar som vill ha krig medans man själv gör allt för att undvika det.

Helt otroligt att barnbarnet inte får några konsekvenser av sitt handlade den respektlösa skitungen, stryk borde han, ha med tanke på att han sätter alla i enorm risk. Farmor stöttar han och ingen misstänker dom två som allierade.

Kul och se Pierce bronson i lite annorlunda roll.
Citera
2025-04-28, 19:18
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Väldigt bra och alla är bra för sin roll.

Jobbigt och läge att ha 2 familjemedlemmar som vill ha krig medans man själv gör allt för att undvika det.

Helt otroligt att barnbarnet inte får några konsekvenser av sitt handlade den respektlösa skitungen, stryk borde han, ha med tanke på att han sätter alla i enorm risk. Farmor stöttar han och ingen misstänker dom två som allierade.

Kul och se Pierce bronson i lite annorlunda roll.

Kärringen är ju helt störd.
Citera
2025-04-29, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Kärringen är ju helt störd.

Ja, det som hände slutet av den senaste episoden, är ju helt sjukt. Finns absolut ingen anledning att göra något sådant.
Citera
2025-05-04, 22:50
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Ja, det som hände slutet av den senaste episoden, är ju helt sjukt. Finns absolut ingen anledning att göra något sådant.

Såg just avsnitt 6. Hatet mot henne bara växer o växer.
Citera
2025-05-04, 22:53
Medlem
Duger att slötitta på, budgetkopia på the Gentlemen.

Löjligt överspel från de etablerade skådisarna, Tom Hardy är helt ok dock.

Nått mästerverk är det dock inte.
Citera
2025-05-05, 00:02
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Duger att slötitta på, budgetkopia på the Gentlemen.

Löjligt överspel från de etablerade skådisarna, Tom Hardy är helt ok dock.

Nått mästerverk är det dock inte.

Måste säga att jag tycker att Conrad är förbannat obehaglig. Han har utseendet och charmen, men total psykopat under. . Ingen man skulle låta sin flickvän vara ensam med. Det hade varit kul att se en prequelserie om honom i sitt esse, 35 års åldern. Men det måste vara brosnan liksom, så det funkar inte.

The Gentlemen tyckte jag var "för" guy Ritchie, det blev tröttsamt med alla "smarta coh rappa" dialogväxlingar. Det blir så krystat. Probelemt kanske är jag maratonnaren.
Senast redigerad av carminaburana 2025-05-05 kl. 00:06.
Citera
2025-05-05, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Måste säga att jag tycker att Conrad är förbannat obehaglig. Han har utseendet och charmen, men total psykopat under. . Ingen man skulle låta sin flickvän vara ensam med. Det hade varit kul att se en prequelserie om honom i sitt esse, 35 års åldern. Men det måste vara brosnan liksom, så det funkar inte.

The Gentlemen tyckte jag var "för" guy Ritchie, det blev tröttsamt med alla "smarta coh rappa" dialogväxlingar. Det blir så krystat. Probelemt kanske är jag maratonnaren.
Jag tyxker faktiskt helt om, älskar när Guy lyckas ta fram det gamla kaxiga i engelsmännen.

Tycker castingen i Gentlemen är klockren. Diggar Brosnan men tyxker inte riktigt det klickar där. De är alldeles för impulsiva och ego för att kunna blivit en "stor" maffiafamilj.

Kommer dock se klart den och hoppas på det bästa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in