2025-04-12, 11:01
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
En kvinna tappar sin mobil i toaletten och hon har tur och borde köpa en lott. Jag fattar inte på vilket sätt hon har tur

Vilken lott/företag är det för? Låter ju helt befängt.
Citera
2025-04-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlucardaLucifera
Vilken lott/företag är det för? Låter ju helt befängt.
Det är inte triss men något annat lotteri.
Citera
2025-04-12, 19:44
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Det är inte triss men något annat lotteri.

Då är det Sverigelotten och mycket riktigt, dom har en reklam med en mobil som ramlar ner i en toalett och fastnar innan den hamnar i vattnet. Det kan man väl kanske kalla tur men dom flesta slänger inte heller sin mobil upp i luften när dom går in på en toalett. Dessutom är det ju kontraproduktivt att sälja lotter genom att visa något som händer 1 gång på miljonen.
Citera
2025-04-13, 20:44
Medlem
[quote=AlucardaLucifera|91601962]
Då är det Sverigelotten och mycket riktigt, dom har en reklam med en mobil som ramlar ner i en toalett och fastnar innan den hamnar i vattnet. Det kan man väl kanske kalla tur men dom flesta slänger inte heller sin mobil upp i luften när dom går in på en toalett. Dessutom är det ju kontraproduktivt att sälja lotter genom att visa något som händer 1 gång på miljonen.
[/QUOTE den hamnar i toaletten bland kiss och bajs och blir förmodligen förstörd och då har hon tur och borde köpa en lott
Citera
2025-04-14, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlucardaLucifera

Alla normalt funtade människor förstår väl att det är väldigt liten chans att t.ex. vinna en storvinst på en skraplott? Om man verkligen tror att det är rätt vanligt eftersom "det är sånt som händer" enligt en annan reklam så måste man vara nån form av idiot.
Citera
2025-04-16, 13:49
Medlem
_Strebers avatar
Detta har, så vitt jag vet och tack och lov, ännu inte dykt upp på teve, men väl på storbildsskärmar i bl.a. kollektivtrafiken. Santa Maria, tillverkaren av kryddor, tjatar om "Vi prellar det". Jag förstår inte riktigt säljargumentet, jag har inte brytt mig om att titta på reklamen desto närmare eftersom jag uppfattar den som irriterande, "vi prellar det" men vad är liksom tanken med alltihop? Att "prella" något brukar vara förknippat med visst mått av osäkerhet. Jag kan redan nu se och höra hur detta kommer på teve, tio gapiga röster som förkunnar att de ska "prella" taco-fredag. Jag gillar inte tacos.
Citera
2025-04-16, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Streber
Detta har, så vitt jag vet och tack och lov, ännu inte dykt upp på teve, men väl på storbildsskärmar i bl.a. kollektivtrafiken. Santa Maria, tillverkaren av kryddor, tjatar om "Vi prellar det". Jag förstår inte riktigt säljargumentet, jag har inte brytt mig om att titta på reklamen desto närmare eftersom jag uppfattar den som irriterande, "vi prellar det" men vad är liksom tanken med alltihop? Att "prella" något brukar vara förknippat med visst mått av osäkerhet. Jag kan redan nu se och höra hur detta kommer på teve, tio gapiga röster som förkunnar att de ska "prella" taco-fredag. Jag gillar inte tacos.
Jag har inte sett reklamen men gissningsvis menas att de preliminärbokar en taco-fredag. Dvs att de vill reservera något utan att det är helt bindande.
Citera
2025-04-16, 14:02
Medlem
_Strebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag har inte sett reklamen men gissningsvis menas att de preliminärbokar en taco-fredag. Dvs att de vill reservera något utan att det är helt bindande.

Jo, jag anade mig till det. Hade jag varit en reklambyrå hade jag dock knappast valt approachen med att preliminärboka. Känns vagt och osäkert.
Citera
2025-04-16, 15:33
Medlem
.alprazolam.s avatar
Pumas nya reklam, innehåller låten "But then i got high". SJUKT jävla irriterande... Var coolt första gången jag såg den, med tanke på låtvalet, men nu har den spelats 100000 gånger sen de släpptes förra veckan
Citera
2025-04-20, 16:17
Medlem
brianmolkos avatar
Korvbrödsbagarn
Citera
2025-04-22, 14:02
Medlem
Bakarettans avatar
Alla dessa reklamfilmer som nödvändigtvis MÅSTE inkludera färgade och utomeuropeiska personer. Det börjar bli smått löjligt nu.
Citera
2025-04-23, 17:25
Medlem
brianmolkos avatar
Hemköp med Johan Glans liknande typen som gör lasagne, sen brinner lasagnen och han lägger sig på dem i sina fula kläder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in