2025-04-20, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonsDrake
Snurrigt är oxå att hon ska ha ett event
Snart på kollbergagården (16-18 maj).
Hon skriver att kostnaden för träningshallen (som inkluderar boende och mat) går att lyfta som friskvårdsbidrag. Det är alltså inte tillåtet. Vad som tillåts som friskvårdsbidrag är träning och motion av enklare form men inte boende och mat. Hur tänker hon ens?

Nej, det är inte tillåtet (så vitt jag vet)
Det är väl bland annat detta som är ”fuffens” som också själv uttryckt?
Citera
2025-04-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Nu har hon plats för 5 nya klinkers och utlovar resultat innan sommaren. Om drygt 1 månad är vi inne i juni och på den korta tiden kan man alltså tighta till kroppen. Hmm.
Är det just 5 personers betalning som ska finansiera Åre-resan och kommande resa till Kroatien?

Hon tar alltså betalt för att obönhörligen stoppa i egen ficka?
Företagsamhet a la My(toman)
Nej det är givetvis heller inte tillåtet kaktus My(toman) 🌵
Börja från början… gör om och gör rätt.
Citera
2025-04-20, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bringout
Nej, det är inte tillåtet (så vitt jag vet)
Det är väl bland annat detta som är ”fuffens” som också själv uttryckt?

Bara att hon använder ordet FUFFENS är ju ganska roligt. 😄
Citera
2025-04-20, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza78
Bara att hon använder ordet FUFFENS är ju ganska roligt. 😄
Precis vad jag också tänkte!
Hon har uppenbarligen ingen aning om vad fuffens betyder, dock passar ju ordet väldigt bra på henne 😅
Citera
2025-04-20, 19:28
Medlem
Musslis avatar
Citat:
Jag tror dig, men hur vet du det här angående 6 månaders fri hyra och betalda blomsterdiskar.
Hade varit intressant om någon av de som arbetar i blomsterbutiken ville dela med sig av hur det varit.
bocken fabulerar som vanligt. Det är ytterst ovanligt (jag har aldrig varit med om det) att man får "fria" månadsavgifter. Butiksanpassning däremot kan man deala till sig om man är duktig men där ingår inte kylar... Det gäller mer anpassning med el och kanske flytt av väggar m.m.
Citera
2025-04-21, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen007
Så konkurs igen, spenderar i Åre medans leverantörer i trädgårdshallen i Årsta och i Holland får ta hand om mytomanens skulder..🌵🌵🌵

Vad är det för företag hon kursat nu? Är det blomföretaget? Det sålde hon ju så hur kan man sedan gå i konkurs?

Helt obegripligt att hon ändå verkar ha en massa pengar att hålla sig flytande med och ha till skönhetsingrepp mm.

Hennes PT verksamhet kan omöjligt ge gps ekonomi.

Kanske finns det pengar kvar efter att hon ”sol och vårade” den gamla mannen som gick bort.
Citera
2025-04-21, 09:56
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLeonda
Vad är det för företag hon kursat nu? Är det blomföretaget? Det sålde hon ju så hur kan man sedan gå i konkurs?

Helt obegripligt att hon ändå verkar ha en massa pengar att hålla sig flytande med och ha till skönhetsingrepp mm.

Kanske finns det pengar kvar efter att hon ”sol och vårade” den gamla mannen som gick bort.
Sålde och sålde... Det är inte olagligt att sälja ett företag som är på obestånd, så mycket har vi lärt oss. Och visst kan man tänka sig scenariot att någon kapitalstark köpare som tror på en affärsidé kan gå in och ta över ett företag som har det knackigt. För att sedan lyckas vända det till framgång. Absolut. Men det är inte vad som har skett här. Vi är nog många som gissar på ungefär samma upplägg.

Min egen teori är att My har betalat de suspekta "köparna" en summa under bordet för att agera målvakter. Personerna har ingenting att förlora och för dem är det strunt samma om de drabbas av konkurser och betalningsanmärkningar. Men på det här viset kan My minska sin förlust, eftersom de sammanlagda skulderna sannolikt var betydligt högre. Och framför allt slipper hon skammen på sina sociala medier. Hon kopierar sitt upplägg från AB:t och startar istället enskild firma, men nu utan blomsterverksamhet.

Det jag inte förstår är hur man kan komma undan i Sverige med ett sånt uppenbart fifflande affärsupplägg. Varenda varningsklocka ringer ju!! INGEN kan inbilla mig att dessa suspekta personer (person i singular kanske, den andre styrelsemedlemmen blev ju snabbt bortplockad - men kanske var det också en strategi för att företaget skulle bli automatiskt avvecklat) gick in i ett seriöst köp av en blombutik. För att omedelbart låta företaget gå i graven utan någon som helst ansats att få verksamheten att rulla. Detta också utan att ens ändra företagsbeskrivningen, som fortfarande inkluderar Mys hopplock av "influencer verksamhet, reklam verksamhet, marknadsföring, kostrådgivning samt träning och hälsa", utöver blomförsäljningen.

HUR kan det vara lagligt att låta samhällets resurser stå för ett uppenbart smitande från skulder och ansvar??? HUR? Varför ingår det inte i konkursförvaltarens uppdrag att anmäla såna här suspekta affärer? I mina ögon är detta ekonomisk brottslighet så att det stänker om det. Och är det inte det så borde lagstiftningen ändras. Punkt.

Skatteverket och alla tänkbara myndigheter har full rätt att snoka igenom mina konton om jag så bara har sålt något på Tradera. HUR kan Mytomanen komma undan med en sån här sak? Någonstans finns en betalning under bordet. Det borde finnas spår efter de pengarna någonstans. Om inte annat så i säljarens uppsprättade madrass...
Citera
2025-04-21, 10:00
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLeonda

Sorry, jag svarade otydligt ser jag.

Poängen är alltså att vi är några stycken som ser försäljningen som en skenmanöver och att konkursen som sker nu egentligen borde vara Mys ansvar. Men du har helt rätt i att My Martens AB är sålt och att det därmed är en konkurs som inte berör My personligen. Exakt så är det. På pappret.
Citera
2025-04-21, 13:06
Medlem
TPLs avatar
My rattar ķontot hagernasstrand den här veckan...

hagernasstrand
Woooow 😍😍

Under dom veckor andra företagare ( ) i Hägernässtrand använder kontot gäller det att My stavar korrekt. Eller bara skriver som ovan. 🔥🔥🔥🔥 Det blir för invecklat om hon ska skriva en längre text.
Senast redigerad av TPL 2025-04-21 kl. 13:10.
Citera
2025-04-21, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
My rattar ķontot hagernasstrand den här veckan...

hagernasstrand
Woooow 😍😍

Under dom veckor andra företagare ( ) i Hägernässtrand använder kontot gäller det att My stavar korrekt. Eller bara skriver som ovan. 🔥🔥🔥🔥 Det blir för invecklat om hon ska skriva en längre text.

På inlägget på IG med tävlingen tsm med Gavelo lägger HÄGERNÄS strand en kommentar o taggar två konton. Så på riktigt. Ett konto som My själv administrerar tävlar med …. Sig själv? Har hon helt TAPPAT det? Vem försöker hon lura? Det är så piiiiinsamt så kyrkklockorna stannar.

https://www.instagram.com/p/DH9D8AeiqSh/?igsh=MXJqd3Vzd3VlOTR2bw==

Tror inte ett dugg på att hon är dyslektiker- hon är bara obildad.
Citera
2025-04-21, 17:32
Medlem
osnutens avatar
L har åkt skidor i 9 timmar
My har mest solat, och slumrat i nån snödriva.

L är jättetrött. My är pigg.
Varför inte ta en bild?

https://postimg.cc/T5nrwbcM
Citera
2025-04-21, 18:29
Medlem
Citat:
På inlägget på IG med tävlingen tsm med Gavelo lägger HÄGERNÄS strand en kommentar o taggar två konton. Så på riktigt. Ett konto som My själv administrerar tävlar med …. Sig själv? Har hon helt TAPPAT det? Vem försöker hon lura? Det är så piiiiinsamt så kyrkklockorna stannar.

https://www.instagram.com/p/DH9D8AeiqSh/?igsh=MXJqd3Vzd3VlOTR2bw==

Tror inte ett dugg på att hon är dyslektiker- hon är bara obildad.

Nog är hon tappad alltid och giftig.
Usch vilket vider. Så vedervärdigt skev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in