2025-04-20, 13:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men va? Jag är varken fysiker, astronom, astronaut, matematiker.

Om du tror att BlueOrigin spacetrip var på riktigt så, be my guest. Det verkar dock vara ganska ensamt i ert hörn av internet.

”Argumentum ad populum, även känt som folkets argument eller demokratisk fallasi, är en fallasi, en typ av genetiskt argument och således ett argumentationsfel. Argumentet utgår från att om en folklig majoritet anser att ett påstående är sant eller bra stämmer det.”
Citera
2025-04-20, 13:34
Medlem
Citat:
Men va? Jag är varken fysiker, astronom, astronaut, matematiker.

Om du tror att BlueOrigin spacetrip var på riktigt så, be my guest. Det verkar dock vara ganska ensamt i ert hörn av internet.

Jag är helt övertygad om att en majoritet av folk på Internet tror att BlueOrgin var äkta. Att du inte uppfattar det så beror nog på att du gillar att vistas i en ekokammare.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-04-20 kl. 13:36.
Citera
2025-04-20, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Då kan ju hypotesen vara felaktig, eller hur
Ju mer jag misslyckas med att motbevisa den, desto starkare blir den.
Citera
2025-04-20, 13:45
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Jag är helt övertygad om att en majoritet av folk på Internet tror att BlueOrgin var äkta. Att du inte uppfattar det så beror nog på att du gillar att vistas i en ekokammare.
HAHAHA! Det är det SISTA jag gör! Jag rör mig ledigt över alla sociala medier. Jag stänger INTE in mig. Jag använder mina ögon och mitt sunda förnuft för att avgöra saker. Ingen har itutat mig en åsikt. Mina åsikter är mina egna.

Citat:
”Argumentum ad populum, även känt som folkets argument eller demokratisk fallasi, är en fallasi, en typ av genetiskt argument och således ett argumentationsfel. Argumentet utgår från att om en folklig majoritet anser att ett påstående är sant eller bra stämmer det.”
Så du tror på att Katy & Co var uppe i rymden? Ja eller nej?
Citera
2025-04-20, 13:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Ju mer jag misslyckas med att motbevisa den, desto starkare blir den.

Ja. Du har ju dina 25 - 30 år av ’research’ att luta dig mot. 25 - 30 år av Bart Sibrel, astronauters ansiktsuttryck, fenor på rymdfarkoster, månens rörelser och italienska modebögar…

You go girl
Citera
2025-04-20, 13:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
HAHAHA! Det är det SISTA jag gör! Jag rör mig ledigt över alla sociala medier. Jag stänger INTE in mig. Jag använder mina ögon och mitt sunda förnuft för att avgöra saker. Ingen har itutat mig en åsikt. Mina åsikter är mina egna.

Så du tror på att Katy & Co var uppe i rymden? Ja eller nej?

Poängen är att du bygger ditt argument på vad du tror att många tror. Det är ett skevt och felaktigt sätt att argumentera.
Citera
2025-04-20, 14:32
Medlem
busy-signals avatar
Inte sett den, men det kryllar av såna ledtrådar i hollywoods produktioner. Capricorn One är en hel film med samma tema, från 70-talet.

Ok att vissa fortfarande tror på Apollo 11 "månfärden", för det är inte alla som kan bryta med hjärntvätten från barndomen.

Däremot, hur man kan tro på nåt av de nutida spektaklen, det övergår min fattningsförmåga, för det ser ut som att dom har gjort allt för att få det att se så B ut som det bara går.

Citat:
Har du hört talas om ett tv-serie-avsnitt av The Morning Show med bl a Reese Witherspoon som heter The Kàrmàn Line? Från 2023. Den visar hur man fejkar en rymdfärd och får det att se äkta ut. Allt är en studio...

Samma rymdskepp som Blue Origin. Snudd på exakt. Exakt samma fönsterbilder. Snarlika uniformer. Ingen skyddsutrustning.

A bold proposal to shore up a financially-challenged UBA* meets with opposition, as Alex and Bradley discover their autonomy has limits.

https://m.imdb.com/title/tt16161700/

*United Business Association

Ps vilka är de egentliga foliehattarna?
Citera
2025-04-20, 14:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Inte sett den, men det kryllar av såna ledtrådar i hollywoods produktioner. Capricorn One är en hel film med samma tema, från 70-talet.

Ok att vissa fortfarande tror på Apollo 11 "månfärden", för det är inte alla som kan bryta med hjärntvätten från barndomen.

Däremot, hur man kan tro på nåt av de nutida spektaklen, det övergår min fattningsförmåga, för det ser ut som att dom har gjort allt för att få det att se så B ut som det bara går.

Kryllar av ledtrådar lika mycket som det kryllar av argument och fakta i ditt inlägg.
Eventuella ’ledtrådar’ i en spelfilm säger ju inte så mycket, eller hur?
Citera
2025-04-20, 14:52
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Poängen är att du bygger ditt argument på vad du tror att många tror. Det är ett skevt och felaktigt sätt att argumentera.
Ja, ja. Jag fattar poängen. Men du tror alltså på att Katy och kompani varit uppe i rymden?
Citera
2025-04-20, 14:53
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Nej
För varje gång du blir motbevisad eller nån ställer en viktig fråga blundar du för den och hoppar vidare till en annan tuva.
Citera
2025-04-20, 14:57
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ja, ja. Jag fattar poängen. Men du tror alltså på att Katy och kompani varit uppe i rymden?
Det är ingen större bedrift 2025 att skicka iväg en raket tio mil upp i luften och sen låta den singla ner i fallskärmar.
Citera
2025-04-20, 14:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Jag tror de var där de påstods vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in