2025-04-20, 07:16
Medlem
WetCigarettes avatar
God morgon.

I natt hände det igen. Som nästan varenda jävla natt. Jag vaknade upp och behövde pissa. Va fan tänkte jag. Man vill ju bara somna om. Jag fick gå och pissa och det här halvmedvetna stadiet där man lätt kan somna om försvann.

När jag kom tillbaka från toabesöket tänkte jag. Va fan, jag har ju en kuk. Hur jävla svårt ska det vara att bygga en slang man stoppar kuken i och pissar och sen kan man somna om direkt?

Därav denna tråd.

I den här tråden vill jag att vi tillsammans brainstormar fram hur man bygger den bästa säng-piss-maskinen. Kom med era förslag. Ser ni ett förslag som inte funkar? Citera och argumentera för varför det inte skulle funka och kom med en bättre lösning!

Jag tänker mig att om den här tråden får koka i någon vecka så kommer vi komma fram till den ultimata säng-piss-maskinen. Kanske någon med relevant yrkeserfarenhet till och med vill knåpa ihop instruktionsmaterial för hur man skapar den med tillhörande ritningar.

Det här är alltså inget skämt. Därav (SERIÖST) i rubriken. Jag vill verkligen ha en sån här maskin och tror både att den kan förbättra vår hälsa markant OCH slå igenom internationellt.

Vad har vi för slang?
Vad har vi för behållare?
Tömmer vi och rengör eller byter vi ut behållare/slang efter x antal användningar?
Hur monterar vi den i närheten av sängen så man inte behöver lyfta sig när man ska hitta slangen men så den inte står i vägen när man ska kliva upp på morgonen?
Hur håller vi nere priset men ändå minimerar risken av fel (piss överallt)?
Hur förhindrar vi att det luktar piss?

När vi nått en tillräckligt bra nivå kanske några av oss vågar oss på att bygga och dela bilder på det här i tråden.

Brainstorma på!
Senast redigerad av WetCigarette 2025-04-20 kl. 07:21.
2025-04-20, 07:40
Medlem
F.Hansens avatar
Skaffa en karaff och ställ vid sängen.
2025-04-20, 07:41
Medlem
Det behövs ingen ny uppfinning eller maskin. Det finns redan. Och heter Kateter. Det enklare alternativet heter Urinflaska.
2025-04-20, 07:46
Medlem
WetCigarettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Skaffa en karaff och ställ vid sängen.
Trams. Ska gå att liggpissa därav krävs slang.
2025-04-20, 07:47
Medlem
WetCigarettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det behövs ingen ny uppfinning eller maskin. Det finns redan. Och heter Kateter. Det enklare alternativet heter Urinflaska.
Ska jag stoppa in en kateter varje gång jag går och lägger mig? Nej tack. Ska inte behöva stoppa in nåt i kuken jag ska stoppa kuken i nåt (en slang).
2025-04-20, 08:03
Medlem
Haha jag förstår behovet. Det kan bli 2-3 gånger per natt. Undrar hur det ser ut om 20 år, varannan timma? Rolig idé hur som helst, men undrar vad en sambo hade tyckt om en säng-piss-maskin som används friskt några gånger per natt.

Hoppas inte detta är OT enligt TS, men min förslag är att du testar denna behandling innan du bygger din maskin:
https://www.fass.se/m/produkt/20150410000030/health/tabproduct

Om du fortsatt siktar på sin maskin så tänker jag mig en mjuk slang som förs över penis och den andra änden till en behållare. För att hålla denna på plats behövs någon typ av anordning. Gummiband runt låter inte bekvämt, så jag tänker mig att slangen kan behöva fästas i något kalsongliknande plagg. Man behöver utvidga gylfen ordentligt för att kunna fästa slangen och möta behovet av flashbackdasens omkrets. Möjligen kan slangen fästas till plagget med enkla kirurgsuturer, finns instruktionsvideos online. Detta bör fungera väl så länge man ligger rätt i sängen, dvs på sidan riktad mot behållaren. I övriga lägen (mage, andra sidan, rygg) så riskerar det istället att bli varmt och blött i sängen när slangen inte håller tätt bakåt. Önskas rygg- eller magläge får du nog installera en sug i slangen men det riskerar då ett önskat och ihållande blodflöde till penis som kan bli ett problem i längden. Det finns nog en anledning till att katetrar är utformade som de är trots allt.
Senast redigerad av MpunktM 2025-04-20 kl. 08:12.
2025-04-20, 08:15
Medlem
fimbuls avatar
Uridom är det du söker.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Urindroppsamlare
2025-04-20, 08:27
Medlem
Varför bygga en maskin? Är väl bara att pissa på när behovet uppkommer och sen möjligtvis byta lakan dagen efter.
2025-04-20, 08:43
Medlem
WetCigarettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fimbul
Uridom är det du söker.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Urindroppsamlare
Står att det är viktigt att man har rätt storlek och står att det är kondomliknande. Detta uppfyller inte mitt önskemål. Man ska inte behöva sova med den på kuken i det fall att man inte behöver pissa på natten. Och behöver man använda den ska man halvsovande kunna stoppa in kuken i slangen och släppa loss. Den ska inte sitta tight. Likna det vid att stoppa ett finger i munnen (stort utrymme) jämfört med att sätta på en fingerhandske.
2025-04-20, 08:49
Medlem
WetCigarettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Rolig idé hur som helst, men undrar vad en sambo hade tyckt om en säng-piss-maskin som används friskt några gånger per natt.
Självklart har jag ingen sambo. Trodde det framgick av tråden.

Citat:
Hoppas inte detta är OT enligt TS, men min förslag är att du testar denna behandling innan du bygger din maskin:
https://www.fass.se/m/produkt/20150410000030/health/tabproduct
Fattar ingenting det står på vårdsvenska. Är det ett piller som stoppar pisset? Har det biverkningar? Kan man komba med annan medicin? Släpper nog hellre det lös i en maskin.

Citat:
Om du fortsatt siktar på sin maskin så tänker jag mig en mjuk slang som förs över penis och den andra änden till en behållare. För att hålla denna på plats behövs någon typ av anordning. Gummiband runt låter inte bekvämt, så jag tänker mig att slangen kan behöva fästas i något kalsongliknande plagg. Man behöver utvidga gylfen ordentligt för att kunna fästa slangen och möta behovet av flashbackdasens omkrets. Möjligen kan slangen fästas till plagget med enkla kirurgsuturer, finns instruktionsvideos online. Detta bör fungera väl så länge man ligger rätt i sängen, dvs på sidan riktad mot behållaren. I övriga lägen (mage, andra sidan, rygg) så riskerar det istället att bli varmt och blött i sängen när slangen inte håller tätt bakåt. Önskas rygg- eller magläge får du nog installera en sug i slangen men det riskerar då ett önskat och ihållande blodflöde till penis som kan bli ett problem i längden. Det finns nog en anledning till att katetrar är utformade som de är trots allt.
Vad är kirurgsuturer? Hur funkar det? Och va fan säger du kan man inte ligga på rygg och ha slangen bredvid sig och vika kuken åt sidan in i slangen och pissa utan att ha SUG i slangen??? Förklara. Är ingen bra fysiker. Vill verkligen minimera risken att piss hamnar utanför maskinen det hade varit en mardröm.
2025-04-20, 08:57
Medlem
De finns effektiva vuxenblöjor. Du slipper krångla med slang och kan kissa i vilken position du vill.
2025-04-20, 09:16
Medlem
Om du måste gå upp o pissa varje natt föreslår jag att du kollar upp så du inte har problem med prostatan till att börja med
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in