2025-04-19, 18:20
Medlem
Kommissarien1989s avatar
Troligtvis haft en bra plats och styckat, säkerligen toaletten och sedan städat i ordning efter sig. För att slippa lukt och hitta en bra plats för att sprida delarna så har man säkerligen gjort plats i frysen för o lägga in allt där... slipper lukt, slipper stressen att vänta på att mörkret ska falla.. när de är fryst o klart, lättare att ta ut allt i påse/ryggsäck utan att märkas eller stinka , o sen sprida.. men eftersom någon vart snabbare att misstänka personen så hann personen ut ur landet o hann aldrig sprida delarna...
Citera
2025-04-19, 18:21
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkmannen
Bor i stan och tydligen så ska det handla om kollegor på ”Oskarshamns Livs” på Hamngatan 8, oväntat…

Jobbade de i charken tillsammans?
Citera
2025-04-19, 18:27
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Hur ser du det som smidigare att stycka kroppen, behövs en del prylar och inte helt lätt heller säkert

Det är ju lättare att göra sig av med en kropp om du styckar den först. Definitivt om du är ensam.
Jag tror att i princip vem som helst kan stycka en människa med en vanlig såg.

Bara man är nog galen eller desperat.
Citera
2025-04-19, 18:50
Medlem
Vad är Oskarshamns Livs för typ av affär, ingen Ica eller Coop antar jag, ngn Oskarshamnare som kan ge lite information
Citera
2025-04-19, 18:52
Medlem
Ruggigt, några olyckliga bor väl granne med styckmördaren. Undrar om han ser "normal" ut, eller som det monster han är.
Citera
2025-04-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Vad är Oskarshamns Livs för typ av affär, ingen Ica eller Coop antar jag, ngn Oskarshamnare som kan ge lite information

Verkar vara en sån klassisk arabaffär
Citera
2025-04-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
är du säker på det?

För vad jag fått till mig har mordet skett på terrasvägen 7 b och att dessa blattar varit kollegor inom hemtjänsten

Finns en 26-åring skriven på den adressen någon som vet om det är han?
Citera
2025-04-19, 19:25
Medlem
Någon som sätt förundersökning än? Jag menar... Dem hittade ju kroppen i februari.
Citera
2025-04-19, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Verkar handla om ekonomiska motiv.

Ja, köttpriserna har dragit iväg på sistone. Är GM kanske en ryss som tagit med inhemska traditioner?
Citera
2025-04-19, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Kvarlevorna uppges ha hittats i den misstänkte mannens frys i februari. Den misstänkte var inte hemma vid tillfället, vilket fick polisen att misstänka att han flytt utomlands.

Den döde mannen är inte identifierad, men polisen tror att det rör sig om en man som anmäldes försvunnen för några månader sedan. Han och den misstänkte mördaren uppges vara tidigare kollegor.

https://omni.se/a/3M3JzX
Vad gjorde att detta uppmärksammades först nu?
Citera
2025-04-19, 20:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giaguaro
Någon som sätt förundersökning än? Jag menar... Dem hittade ju kroppen i februari.

Den misstänkte greps för något dygn sedan men du tror alltså att åtal redan har väckts mot honom.

Tänk igen.
Citera
2025-04-19, 23:02
Medlem
MudOvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Det är ju lättare att göra sig av med en kropp om du styckar den först. Definitivt om du är ensam.
Jag tror att i princip vem som helst kan stycka en människa med en vanlig såg.

Bara man är nog galen eller desperat.

Har själv erfarenhet utav slakt så det går typ inte att genomföra med enbart såg. Man måste ha en sylvass kniv för att skära av alla senor.
Men annars så är det extremt enkelt att stycka en människa.

Börja alltid med att hänga upp liket i fötterna (förslagsvis i duschen), sen så skär du hals/huvudet av liket och låter det tappas på blod och efter det så väger liket mycket mindre.

Del 2 kan jag ta för den som vill lära sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in