Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-04-19, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Nu kom ju beskedet om eventuella bakterier förra veckan. Men tänk om det blir en sanning med fler liv i vårt solsystem. Då spricker ju alla teorier om gudar mm... sannolikheten för intelligent liv på andra ställen i vår galax blir ju skyhög då.

Snälla någon.
Sen imorse har hörselgångarna nästan sprängts.
Och de där jävla ultraljudsbilderna som de har som fantasier.
Någon ful tvruta som fipplar på varje sida.

Hur fan kan någon ha umgåtts en vecka med de?
De är insane på riktigt.
Kommer aldrig ljuga om de där.

Energin är alltid ansluten till en ljuskälla, ofta är det att man ser från fönstret energin tom.

Man kan väl ljuga om vi ska låtsas vilja ha kontakt en dag.
Men inte ens det klarade de av.
Det är endast överdrivet mycket frekvenser det är ingen ande.
Men de skojade inte att de menade det ??
Det har gått snart 10 år.

De där AI bilderna på anden är inte ens i närheten hur de försöker mot mig.

Kolla denna bilden tex i horisonten är väldigt likt deras "ande".
https://spirits.media.mit.edu/images/gallery/fulls/06.gif
Citera
2025-04-19, 12:31
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Många kristna, i Sverige i synnerhet i frikyrkan, stödjer okritiskt Israel oavsett vad dessa gör. Det visar sig inte minst i det ensidiga ställningstagande i kriget med Palestina. Alla vet att båda parter gjort och gör sig skyldig till grymheter mot civilbefolkningen, men på samma sätt som muslimer blundar för, struntar i eller rättfärdigar Hamas framfart gör frimicklarna det när det gäller Israel.

Denna syn att vissa människor, folkgrupper och nationer är undantagna från moralisk kritik eller rent av den moraliska lagen är, anser jag, en form av avgudadyrkan. När dessa kristna, med ett fanatiskt stöd till israel, undantar israeler från den universella morallagens begränsningar gör de israelerna till gudar. Man kan inte se det på något annat sätt. De upphöjer "det utvalda folket" till samma nivå som Gud, ergo det är avgudadyrkan.

Vad tycker ni andra?

Ös på!
Nja, det låter för långsökt. Du har en liberal tolkning av avgudadyrkan. Om så är fallet är korset (ett objekt) i sig en form av avgudadyrkan. Kristendom har väl varit slappast vad gäller avgudadyrkan.
Citera
2025-04-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Snälla någon.
Sen imorse har hörselgångarna nästan sprängts.
Och de där jävla ultraljudsbilderna som de har som fantasier.
Någon ful tvruta som fipplar på varje sida.

Hur fan kan någon ha umgåtts en vecka med de?
De är insane på riktigt.
Kommer aldrig ljuga om de där.

Energin är alltid ansluten till en ljuskälla, ofta är det att man ser från fönstret energin tom.

Man kan väl ljuga om vi ska låtsas vilja ha kontakt en dag.
Men inte ens det klarade de av.
Det är endast överdrivet mycket frekvenser det är ingen ande.
Men de skojade inte att de menade det ??
Det har gått snart 10 år.

De där AI bilderna på anden är inte ens i närheten hur de försöker mot mig.

Kolla denna bilden tex i horisonten är väldigt likt deras "ande".
https://spirits.media.mit.edu/images/gallery/fulls/06.gif
Om det inom 10 år finns klara bevis på annat liv vad säger du då, varför skulle vi vara ensamma i universum?
Citera
2025-04-19, 12:33
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paulusbrevet
Ja, du har alltså skapat din egen Jesus och din egen tro som inte bygger på Guds Ord utan på din egen smak och din egen idol-dyrkan. Det är så irrläror och sekter tar fart.
Det tror jag inte, då min syn på Jesus kommer helt och hållet från evangelierna. Du borde dessutom förstå att de religiösa traditionernas tid är förbi, för nu väntar bara vedermödan och Jesus återkomst.
Citera
2025-04-19, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det tror jag inte, då min syn på Jesus kommer helt och hållet från evangelierna. Du borde dessutom förstå att de religiösa traditionernas tid är förbi, för nu väntar bara vedermödan och Jesus återkomst.

"Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har inte kommit för att upphäva utan för att fullborda. Amen säger jag er: Innan himmel och jord förgår, skall inte en enda bokstav, inte en prick i lagen förgå, förrän allt har skett." - Matteus 5:17- 18

Jesus själv var bibeltroende. Du säger att du inte är bibeltroende men att du tror på Jesus från evangelierna? Han som själv säger att varenda bokstav i lagen och profeterna (stor del av GT och just de delar vi diskuterar här i tråden med profetiorna om Israel) skall gå i uppfyllelse?
Det är ganska motsägelsefullt av dig.
Citera
2025-04-19, 12:40
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
"Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har inte kommit för att upphäva utan för att fullborda. Amen säger jag er: Innan himmel och jord förgår, skall inte en enda bokstav, inte en prick i lagen förgå, förrän allt har skett." - Matteus 5:17- 18

Jesus själv var bibeltroende. Du säger att du inte är bibeltroende men att du tror på Jesus från evangelierna? Han som själv säger att varenda bokstav i lagen och profeterna (stor del av GT och just de delar vi diskuterar här med profetiorna om Israel) skall gå i uppfyllelse?
Det är ganska motsägelsefullt av dig.
Du kommer ingenvart med att trolla.
Citera
2025-04-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Om det inom 10 år finns klara bevis på annat liv vad säger du då, varför skulle vi vara ensamma i universum?

Säger ju att jag fått nog.
Jag kan inte acceptera att de lever på falsk identitet.
Vem fan ville gå en promenad med det där?
De försöker manipulera luften.

Hur kan man ens gå till kyrkan med det där ?
Tycker det är pinsamt tom.

De beter sig som att man är en sopsäck som de vill släpa runt.
Ska man ljuga om djävulen ska det vara trovärdigt.

Sen att de är sådär falska när andra är med är ju patetiskt.
Ingen är ju avundsjuk på de men de är avundsjuka när man har migrän tom..

De måste ha stenar som enda underhållning.
Precis som hela planeten är deras bara.

Precis allt man tänker på ska de fantisera ihop till något de ska använda emot en.

Tänkt många ggr vem av de där skulle jag ärligt talat släppa in i hemmet?
Ingen tyvärr.

Men de leker som 2 åringar.

Gravitationen ändras ju när de håller på, alltså medvetna attacker som dagligt drivmedel.

De ser ut som lådor som trycker överallt.
Kan inte manipulera energi ens.

De pratar som demoner de försöker lura alla tror jag.
Citera
2025-04-19, 12:42
Medlem
Citat:
Jag respekterar judars och kristnas tolkning av GT men jag läser själv GT genom Jesus:
Det kan du inte göra eftersom du väljer bort stora delar av Hans ord.

Citat:
Därför säger jag eder att Guds rike skall tagas ifrån eder, och givas åt ett folk som bär dess frukt.» — Matteus 21:43

Vad tror du leder till att frälsningen går dig förbi? Att du inte tar till dig Herrens ord?

Citat:
De skriftlärdas gamla spekulationer om den krigarkonung som aldrig kom ställer till det för kristna än idag. Därför att de inte sätter evangelierna främst!

Du tjatar om skriftlärda som om det vore något specifik. Men du förstår att du också är det? För du kan väl skriva och läsa?
Citera
2025-04-19, 12:45
Medlem
Citat:
Du kommer ingenvart med att trolla.

Trolla?
Förklara istället hur du tänker. Du säger att du inte är bibeltroende men att du tror på Jesus från evangelierna, han som själv uppenbarligen är bibeltroende och klart och tydligt säger att varenda bokstav i lagen och profeterna skall gå i uppfyllelse.

Det går liksom inte ihop.
Citera
2025-04-19, 12:47
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Det kan du inte göra eftersom du väljer bort stora delar av Hans ord.

Vad tror du leder till att frälsningen går dig förbi? Att du inte tar till dig Herrens ord?

Du tjatar om skriftlärda som om det vore något specifik. Men du förstår att du också är det? För du kan väl skriva och läsa?
Det fanns fler skriftlärda än de religiösa, men det är de religösa spekulationernas skriftlärda som Jesus var emot och vars läror ska ryckas upp med rötterna.

Jag kan leva med din ortogonala kristendom men jag tror inte på en enda av dina teorier.
Citera
2025-04-19, 12:50
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Trolla?
Förklara istället hur du tänker. Du säger att du inte är bibeltroende men att du tror på Jesus från evangelierna, han som själv uppenbarligen är bibeltroende och klart och tydligt säger att varenda bokstav i lagen och profeterna skall gå i uppfyllelse.

Det går liksom inte ihop.
Lagen och profeterna är inte detsamma som någon enda version av Bibeln. Bibeln är till stor del en chauvinistiskt israelisk historieskrivning och jag ser Gud genom Jesus och inte genom chauvinister.
Citera
2025-04-19, 12:52
Medlem
Citat:
Det fanns fler skriftlärda än de religiösa, men det är de religösa spekulationernas skriftlärda som Jesus var emot och vars läror ska ryckas upp med rötterna.

Jag kan leva med din ortogonala kristendom men jag tror inte på en enda av dina teorier.

Han var inte emot dem för att de kunde Skriften utan för att de var hycklare samt för att de hade skapat sina egna, mänskliga, tolkingar och tillämpningar av lagen i "De äldstes stadgar".

Tvärtom så använder Jesus själv konstant verser ifrån Skriften (GT) när han tillrättavisar både fariséerna och Satan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in