2025-04-19, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Kanske för att ägaren till firman är hans dotter?
Om min son/dotter äger en verkstad och som jag då självfallet vill gynna genom att anlita det, måste jag då kontrollera att de anställda inte har några skulder då? Bilen måste ju troligen provköras samt att jag kanske ber sonen/dottern att fixa så jag får den hemkörd efter service/reparation. Jag vet ju troligen inte ens hur barnets ekonomi ser ut och än mindre dens anställda. Detta är SÅ sjukt förfarande!
Obs att detta inte är kritik riktad mot dig!
Senast redigerad av Solifera 2025-04-19 kl. 08:00. Anledning: Felskrivning
Citera
2025-04-19, 07:58
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Jag vill höra hur du resonerar. Det tillför tråden mer.

Ah du kanske inte förstår. Vi kan börja från start då.. En journalist ska egentligen vara objektiv, kritisk och opartisk men det vet vi ju sen länge att det skeppet har seglat och även om det säkert finns sådana kvar så har yrket mer blivit att sälja nyheter.

Media är ju beroende av läsare för att tjäna pengar och då gäller det att locka med intressanta nyheter och konkurrensen är hög och vi är vana av att få nyheter snabbt och de ska vara intressanta. Då gäller det att släppa sånt som läsarna vill läsa. Därför släpper ex aftonbladet liknande artiklar där de enbart skriver en sidas historia utan att ens försöka reda ut vad som är sant. Media är också duktiga på att säga att de försökt nå någon trots att i många fall så har de kanske inte ens försökt utan låtsas försökt nå motparten men då skulle inte nyheten bli lika rolig och sälja lika bra.
Citera
2025-04-19, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ah du kanske inte förstår. Vi kan börja från start då.. En journalist ska egentligen vara objektiv, kritisk och opartisk men det vet vi ju sen länge att det skeppet har seglat och även om det säkert finns sådana kvar så har yrket mer blivit att sälja nyheter.

Media är ju beroende av läsare för att tjäna pengar och då gäller det att locka med intressanta nyheter och konkurrensen är hög och vi är vana av att få nyheter snabbt och de ska vara intressanta. Då gäller det att släppa sånt som läsarna vill läsa. Därför släpper ex aftonbladet liknande artiklar där de enbart skriver en sidas historia utan att ens försöka reda ut vad som är sant. Media är också duktiga på att säga att de försökt nå någon trots att i många fall så har de kanske inte ens försökt utan låtsas försökt nå motparten men då skulle inte nyheten bli lika rolig och sälja lika bra.
Det förklara ändå inte om du tror att det är tidningen eller Kenneth som ljuger.
Citera
2025-04-19, 08:04
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
Om min son/dotter äger en verkstad och som jag då självfallet vill gynna genom att anlita det, måste jag då kontrollera att de anställda inte har några skulder då? Bilen måste ju troligen provköras samt att jag kanske ber sonen/dottern att fixa så jag får den hemkörd efter service/reparation. Jag vet ju troligen inte ens hur barnets ekonomi ser ut och än mindre densamma anställda. Detta är SÅ sjukt förfarande!

Nu tror jag inte alls på att någon som har skulder helt plötsligt blir stoppad när den kör hem en bil åt en kund och då beslagstas bilen för att personen körde den i 10 min vid ett tillfälle. När kronis plockat in bilar från yrkeskriminella så har de ju förknippat bilen med personen då den till större delen används av just den kriminella och anses då tillhöra den och inte den som står som ägare på papper
Citera
2025-04-19, 08:05
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Det förklara ändå inte om du tror att det är tidningen eller Kenneth som ljuger.

Jag tror att Kenneth ljuger och jag tror att aftonbladet vet att Kenneth ljuger
Citera
2025-04-19, 08:12
Medlem
Citat:
Jag tror att Kenneth ljuger och jag tror att aftonbladet vet att Kenneth ljuger
Håller med, Kenneth ljuger och även om tidningen misstänker det orkar dom inte gräva nåt utan går på hans uppgifter.
Citera
2025-04-19, 08:17
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Håller med, Kenneth ljuger och även om tidningen misstänker det orkar dom inte gräva nåt utan går på hans uppgifter.

Tror inte det handlar om att "orka". Hade det blivit en lika intressant nyhet om det stått.

Kenneth bil blev beslagtagen av kronofogden helt korrekt
Citera
2025-04-19, 08:33
Medlem
Citat:
Nu tror jag inte alls på att någon som har skulder helt plötsligt blir stoppad när den kör hem en bil åt en kund och då beslagstas bilen för att personen körde den i 10 min vid ett tillfälle. När kronis plockat in bilar från yrkeskriminella så har de ju förknippat bilen med personen då den till större delen används av just den kriminella och anses då tillhöra den och inte den som står som ägare på papper
Nej där håller jag med dig. Så tror jag också att det förhåller sig men som jag skrev i ett annat inlägg så KAN det hända. Och det kom från Kfm. Har du skulder och kör en dyr bil och blir stoppad så kan dom ta bilen. Men vid ett vanligt stopp, som typ körkorts/nykterhetskontroll, så slår ju polisen inte upp varenda bil eller person i registret. Så det ska nog till en maximal otur om detta ska hända en "vanlig" knegande Svensson.
Citera
2025-04-19, 09:01
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
Om min son/dotter äger en verkstad och som jag då självfallet vill gynna genom att anlita det, måste jag då kontrollera att de anställda inte har några skulder då? Bilen måste ju troligen provköras samt att jag kanske ber sonen/dottern att fixa så jag får den hemkörd efter service/reparation. Jag vet ju troligen inte ens hur barnets ekonomi ser ut och än mindre dens anställda. Detta är SÅ sjukt förfarande!
Nä, men det känns inte osannolikt att det är en hel kennel begraven i storyn.
Citera
2025-04-19, 09:28
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Om nu mekanikern ä r hans dotter med skulder och KFM anser kunna bevisa att Kenneth var målvakt. Då är allt jätteklart.
Om hon är hans dotter kan de omöjligt påvisa att Kenneth är målvakt. Ifall hon lånat bilen vid flera tillfällen så beror det på att det är så föräldrar gör, de hjälper sina barn. Det betyder inte att det finns nåt skumt upplägg. Men nu har ordet målvakt tillskrivits lite väl mycket. Bara man nämner det så verkar det bevisat. "Han är målvakt eftersom hon använt hans bil vid flers tillfälle". Nej det är han inte. En av mina nära släktingar låter också ett av barnen låna bilen nu som då, ett som inte bor hemma. Kfm skulle alldeles säkert se målvakt där också. De saknar förmodligen bevis men de har makt och tolkningsföreträde. Så fungerar det i fasciststater.
Citera
2025-04-19, 09:33
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Är det verkligen så svårt att förstå begreppet "besittning av egendomen"?
Det är så att när kfm säger det så är det så. Det finns ingen objektiv definition på det.
Citera
2025-04-19, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Det är så att när kfm säger det så är det så. Det finns ingen objektiv definition på det.
Det är en lag i sverige, tror inte att det kan bli mer tydligt än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in