Citat:
Ursprungligen postat av
zaharayevseyev2022
Misstänker att de har stor självinsikt. Utifrån verkliga möjligheter eller sannolikheter i relation till risk och nytta blir resultaten alltid bästa möjliga. De kan nog få oförtjänta diagnoser. När intj inser vad andra inte ser, eller är främmande för dem, så har de sedan länge redan fattat beslut.
Om framtiden är mörk så ser intj det och rättar rodret efter fakta. De låter sig inte luras, påverkas eller ryckas med.
Intj vet utgången och har inte fel. De ser långt förbi horisonten. Intj kan inte alltid bemötas och förstås av andra. Råd till intj måste komma från snarlika. Intj ser direkt igenom falskhet och naivitet. Statistiskt sett är intj oöverträffade.
Fina lovord för en INTJ.
Jag som trodde jag var en INTP som Einstein därav bilden till vänster. Men kanske... nej jag blev en INTJ:
"Din personlighetstyp är:
Arkitekt
INTJ-A"
Jag kan lägga till lite hur jag tänker:
Allt som folk säger är inte sant. "Du är dum". Nej. Du är dum för att du just precis sa att jag var dum. Den som sa det kan va det.
En känsla av nöjdhet infinner sig aldrig verkar det som i mitt liv även om jag förstår och jag har varit riktigt nöjd och lycklig en period. En känsla av att gå på moln men inte längre. Så att gå på moln är något jag strävar efter igen. (Att bli accepterad för den jag är utan dömande)
Du har något, sa morsan. Då sa jag: Vad har jag menar du? För om du säger vad jag har så vet du, men det gör du ju inte?