2025-04-18, 10:56
Avslutad
Vad menar Calle med att "mina hatare kommer säkert tycka att det blir skönt att slippa se mig"?

Ska han sluta tävla och bara träna? Eller syftar han på sina hatare i landslaget?
Citera
2025-04-18, 11:16
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vad menar Calle med att "mina hatare kommer säkert tycka att det blir skönt att slippa se mig"?

Ska han sluta tävla och bara träna? Eller syftar han på sina hatare i landslaget?

Typisk kvällstidningsrubrik ryckt ur sitt sammanhang. Han sa:

Citat:
– Mina hatare kommer säkert att tycka att det är skönt att slippa se mig under försäsongen. Men förhoppningsvis slipper de inte mig under vintern, säger Calle Halfvarsson och ler.

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/calle-halfvarsson-bryter-med-skidlandslaget/
Citera
2025-04-18, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Typisk kvällstidningsrubrik ryckt ur sitt sammanhang. Han sa:

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/calle-halfvarsson-bryter-med-skidlandslaget/

Lite ryckt var det men fortfarande lite oklart vilka han syftar på? Hur ofta brukar vi tittare se honom under försäsongen liksom? Det låter ju som om han syftar på ledningen/landslaget.
Citera
2025-04-18, 11:51
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Lite ryckt var det men fortfarande lite oklart vilka han syftar på? Hur ofta brukar vi tittare se honom under försäsongen liksom? Det låter ju som om han syftar på ledningen/landslaget.

Det är väl snarare gnället på att han har varit ett dåligt föredöme för de yngre åkarna i A-landslaget (på samlingar och träningar).
Citera
2025-04-18, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det är väl snarare gnället på att han har varit ett dåligt föredöme för de yngre åkarna i A-landslaget (på samlingar och träningar).

Övriga i landslaget kanske delar den åsikten också?
Citera
2025-04-18, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Har han läst Jans gnäll i tråden?
Citera
2025-04-18, 19:42
Medlem
Större krav på planering, det blir tuffare ekonomiskt, har ingen tränare klar och ska satsa på sprint som 36 åring. Lycka till får man säga.
Citera
2025-04-18, 23:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Nu lossnar det för Calle. Räknar med både OS- och VM-guld i sprint för honom i kommande mästerskap.
Citera
2025-04-19, 01:44
Medlem
äh, låt han fjolla på själv, har svårt att se han kommer bli bättre vid 36 års ålder, en ålder där många manliga skidåkare lagt av.
Vet inte vad det beror på, men just kring 35 verkar manliga kroppen försämras betydligt, och säkert är många även less efter ett liv av träning och slit.

Jag skulle bli skitglad om calle lyckades på ett VM eller OS, men är det realistiskt att han ska ha något i sprint att göra? För det är ju det han tänkte satsa mot till VM tyckte jag det stod.
Hade det inte varit bättre att han skulle satsa på distans istället? Eller han kanske är lika dålig där...

Vem tar calles plats i landslaget nu?
Citera
2025-04-19, 15:20
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
äh, låt han fjolla på själv, har svårt att se han kommer bli bättre vid 36 års ålder, en ålder där många manliga skidåkare lagt av.
Vet inte vad det beror på, men just kring 35 verkar manliga kroppen försämras betydligt, och säkert är många även less efter ett liv av träning och slit.

Jag skulle bli skitglad om calle lyckades på ett VM eller OS, men är det realistiskt att han ska ha något i sprint att göra? För det är ju det han tänkte satsa mot till VM tyckte jag det stod.
Hade det inte varit bättre att han skulle satsa på distans istället? Eller han kanske är lika dålig där...

Vem tar calles plats i landslaget nu?
Man kan ju alltid hoppas på Anger, trots hans ringa ålder. Mentaliteten är det i varje fall inget fel på. En riktig vinnarskalle till skillnad från resten.
Citera
2025-04-20, 12:20
Medlem
Shut up donnies avatar
Känns lite typiskt Calle att påstå sig vara uppriktigt förbryllad över varför han slutade satsa på sprint, eftersom "det är ju det jag var bra på"

Han kommer alltså inte ens ihåg varför han lade om sin träning.

Men allt verkar perfekt. Bästa polaren ny "manager" och ingen tränare klar. Men det ser "jävligt bra" ut.
Citera
2025-04-20, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nu lossnar det för Calle. Räknar med både OS- och VM-guld i sprint för honom i kommande mästerskap.

Japp, han borde ha gjort detta för flera år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in