2025-02-10, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Undrar hur lnge hon fick sitta p rttspyk? Nu bor hon sedan flera r i Smlandsstenar.
Tur att den ldre dottern var hos sin pappa den helgen nr hon mrdade dom sm dttrarna.

Hon frskte kra ihjl mannen men misslyckades, tervnde hem och skar halsen av dttrarna, tv och tre r gamla, och tnde sedan eld p villan

Efternamnet r sterrikiskt. Hon blev adopterad till en familj dr.

Det finns en artikel i Kungsbacka-Posten men man mste ha inloggning.

Skrcknatten d mamman mrdade sina tv dttrar
Publicerad: 2023-07-24
Larmen frn Oskarsberg avlste varandra under lrdagskvllen i oktober 1996. De frsta handlade om en kvinna som hll p att kra ver en man med bilen. Sedan kom ett larm om en villabrand i samma omrde.
Innan natten var slut hade brandmn hittat tv sm barn i huset mrdade av sin mamma.
Det hr var sinnesrubbat, sger tidigare klagaren, Margareta B*, idag 81 r.

P grsmattan i det vanligtvis fridfulla villaomrdet gjorde ambulansfraren Kjell den fasansfulla upptckten. Bda barnen var livlsa, och hade varsitt djupt snitt tvrs ver halsen. Det enda han kunde gra var att lgga en filt ver de tv sm flickorna.
https://www.kungsbackaposten.se/nyhe...0-219e0d1d5adb

Det hr r lite makaber lsning men jag var inne i huset ngra mnader upp till ett halvr efter hndelsen. Vi hade hrt att det var till salu och garen ville naturligtvis drifrn s fort som mjligt. Givet husets historia var det ett mycket bra pris fr eventuella kpare. Vi kte dit och tittade runt lite. En altandrr var stngd men inte lst s vi gick frsiktigt och respektfullt in. Namnskyltarna p barnens drr fanns sklart kvar och vid sngarna fanns naturligtvis gott om spr efter vad som hnt, p vggarna...
Citera
2025-02-10, 04:44
Medlem
Citat:
Undrar hur lnge hon fick sitta p rttspyk? Nu bor hon sedan flera r i Smlandsstenar.
Tur att den ldre dottern var hos sin pappa den helgen nr hon mrdade dom sm dttrarna.

Hon frskte kra ihjl mannen men misslyckades, tervnde hem och skar halsen av dttrarna, tv och tre r gamla, och tnde sedan eld p villan

Larmen frn Oskarsberg avlste varandra under lrdagskvllen i oktober 1996. De frsta handlade om en kvinna som hll p att kra ver en man med bilen. Sedan kom ett larm om en villabrand i samma omrde.
Innan natten var slut hade brandmn hittat tv sm barn i huset mrdade av sin mamma.

P grsmattan i det vanligtvis fridfulla villaomrdet gjorde ambulansfraren Kjell den fasansfulla upptckten. Bda barnen var livlsa, och hade varsitt djupt snitt tvrs ver halsen. Det enda han kunde gra var att lgga en filt ver de tv sm flickorna.

Jag vill ven minnas att mamman ven skadat sig sjlv genom att frska skra sig ver handleden/handlederna men att detta d misslyckades. Hrt att det r felaktigt att tro att man skall skra rtt ver. Istllet skall man tydligen skra lngs med...
Citera
2025-03-12, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedbSamling
Jag vill ven minnas att mamman ven skadat sig sjlv genom att frska skra sig ver handleden/handlederna men att detta d misslyckades. Hrt att det r felaktigt att tro att man skall skra rtt ver. Istllet skall man tydligen skra lngs med...

Citat:

Jag undrar ocks hur lnge hon fick sitta p psyket.
Gjorde en liten snabb Googling bara fr att. Verkar som att hon ven kallar sig fr Mikaela(?)
Citera
2025-03-17, 08:25
Medlem
Flera av de fall som diskuteras i trden tas upp i en ny serie som slpps i podcasten MOTIV p onsdag. Serien heter Mrkret ver guldkusten och trailer finns tillgnglig redan nu
Citera
2025-03-22, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gwhite
Detta har mina frldrar berttat om. Finns det ngon mer information om detta? Om rttegngen, namn p kvinnan etc?

Fan vad sjukt, det har jag aldrig hrt talas om. Finns det ngra uppgifter om den mannen? Frstr inte hur man kan slppa ut sna idioter i samhllet igen, fan vad trtt man blir!

Jag vet all info om pappan som strp sin dotter. De var en nra slkting till mig (dottern ass)
Citera
2025-03-22, 16:20
Medlem
Citat:
Vet du ngot mer om fallet med pappan som strp sin 10-11 riga dotter?
Han ska ha strypt henne i bilen p en parkeringsplats om jag minns rtt.
Motiv?
Nr hnde det?

Edit: Hittade detta nu i en inforuta.
1995 En man stryper sin egen dotter i familjens bil efter brk med dotterns mamma. Flickan dog elva r gammal och pappan dmdes till vrd.
https://www.expressen.se/gt/valdsdad...gackar-onsala/

Men inget om varfr han strp dottern och det r motivet som r intressant.

Dottern var en nra slkting till mig, s vet allt om de mordet
Citera
2025-04-12, 20:16
Medlem
Citat:
D hoppas vi att denna lnk fungerar: https://gofile.io/d/1DdN8C
terkom grna med kommentarer och mer info om du/ni har.
FUP:en gick att bestlla men skulle kosta ngra lakan. Ska kolla krimfup som du freslog.

Kan du snlla lgga upp fupen igen, lnken r dd. Eller nn som kan skriva vad mamman heter. Vilken adress var det p? Ngon som vet?
Citera
2025-04-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tresemme
Kan du snlla lgga upp fupen igen, lnken r dd. Eller nn som kan skriva vad mamman heter. Vilken adress var det p? Ngon som vet?

Jag ska frska komma ihg att ladda upp Domen frn jobbet imorrn, om jag kommer ihg. Annars fr du grna pminna mig. Det str namn och mycket annat och det r ltt att hitta var hon bor nu, med lite enkla skningar p ntet...
Citera
2025-04-15, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tresemme

D har jag slngt upp domen igen:

https://gofile.io/d/wdmnBZ
Citera
2025-04-15, 21:19
Avstngd
Timeouts avatar
Citat:
D har jag slngt upp domen igen:

https://gofile.io/d/wdmnBZ
Tackar. Vidrig hndelse. Stackars barn

Delade ditt inlgg i Domar och frunderskningsprotokoll (FUP) Kriminalhistoria
(FB) Domar och frunderskningsprotokoll (FUP) Kriminalhistoria
Citera
2025-04-16, 18:16
Medlem
Citat:
Tackar. Vidrig hndelse. Stackars barn

Delade ditt inlgg i Domar och frunderskningsprotokoll (FUP) Kriminalhistoria
(FB) Domar och frunderskningsprotokoll (FUP) Kriminalhistoria

Otroligit obehagligt!
Som sagt om ngon vet hur lngde mamman fick rttspsykiatrisk vrd s r det intressant. Man undrar om hon kommit tillbaka till ett "normalt" liv med jobb osv. Hon r ganska anonym...
Citera
2025-04-18, 10:11
Medlem
Nn som har mer info om psykkrringen?
Vad lg bakom psykosen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in